Mensen die tegen vuurwerk zijn

Mijn ouders vinen vuurwerk wel tof maar, ze vinden het zoals geld in de fik steken. maar, gellukig heb ik geen moeite met vurwerk halen heb namelijk alltijd me broer nog die alles voor me haalt dus dan hebben me ouders er niks over te zeggen :p

Ik heb vandaag de beste oplossing tegen lastige ouders gevonden!
Mijn ouders wilden niet dat ik naar Steenbergen zou rijden omdat ze het te gevaarlijk vonden en het nut er niet van in zagen.

Vandaag mijn vader meegenomen naar de show in Osnabruck. Onder de show wat staan praten over Steenbergen etc. en wat argumenten gegeven waarom ik daarheen wilde.
Hij vond de show echt geweldig en vond het super..

In de auto naar huis zegt ie:

''zullen we dan toch maar even een busje regelen voor Steenbergen..?''

Super!!!

Mijn moeder probeerde het vandeweek toch wel weer even :p

Ze vroeg zo Mark kan je niet beter wat minder geld aan vuurwerk uitgeven dan die 800 euro :p

Mijn pa (49) betaald altijd wel mee aan mijn vuurwerk en hij steekt ook zelf vuurwerk af :D

woon dit jaar voor het eerst op mezelf dus iets minder controlle van me ouders al vertelde ik ze toch nooit hoeveel ik precies uit gaf aan vuurwerk.
Nadeel is alleen wel dat ik nog geen eigen auto bezit en dus hun auto moet lenen maargoed.

Haha, lees ff globaal door dit topic heen en zie het meest voorkomende probleem al. Altijd dat gezeur met ouders dat het nooit op komt :p. Weet nog dat ik voor de eerste keer rotjes kreeg, toen zagen ze hoeveel er in een slof zaten; "Wat?! 200?! das toch veel te veel?!.

Maarja door de jaren heen weet je een beetje hoe je het thuis moet regelen en nu bestellen m'n ouders ook wat legaal (knal- en sier-)spul voor me en dat laat ik dan ligge tot 's avonds om overdag gwn zelf meer te hale:rolleyes:.

Wat betreft illegale zooi deden ze tot vorig jaar nog moeilijk. Altijd maar zeggen dat als ik het had ik niet meer op de PC mocht enzo :bonk:, maar ik verstopte het gewoon goed en zei dat het m'n neef was die dat afstak :p.
Dit jaar (ben nu 17) vroeg ik gewoon aan m'n ouders of ik met wat gasten mee mocht naar belgie om vuurwerk te halen. Tot mijn verbazing gingen ze geeneens flippen dat ik geen illegaal vuurwerk mocht en zeiden alleen dat ze me niet op zouden hale als ik opgepakt zou worden :p, toen heb ik maar gezegd dat ze wel wat voor me mee zouden brengen en dat vonden ze goed. :shocked:
Zeker dat ik volgend jaar zelf ga halen. :devil:

Mijn moeder probeerde het vandeweek toch wel weer even :p

Ze vroeg zo Mark kan je niet beter wat minder geld aan vuurwerk uitgeven dan die 800 euro :p

Mijn pa (49) betaald altijd wel mee aan mijn vuurwerk en hij steekt ook zelf vuurwerk af :D

Als moeders zou weten dat de teller dit jaar al op 900 euro staat zou ze me echt voor gek verklaren denk. Achja is het ook wel een beetje :bonk:

ik krijg van me ouders elk jaar 50 euro voor vuurwerk , zolang ik maar beloof er geen belgisch vuurwerk van te kopen ;p

ik ben 23 en mn ouders zeggen nu in november al:word je nou nooit volwassen hahaha
blijkbaar niet:D:D:D

gelukkig laten ze mij mn gang wel gaan:wink:

Ik ben nu 14, heb elk jaar de bsc supervlinder gehad(2008tm2010). Ik heb niet te klagen! Me ouders betalen mee aan siervuurwerk. Ze zijn allebij fel tegen illegaal vuurwerk. Terwijl me pa zelf strijkers voor me gekocht heeft op vakantie in frankrijk. Me ma heeft vlinders voor me gekocht in Spanje (de hardste die daar toen te krijgen waren). En me vader regelt zelfs vuurwerk uit Polen. Kortom, ze weten niks van vuurwerk. Ik f blij :). Ze weten dat ik voorzichtig ben en ze vertrouwen me. Maar als ze die shells en Supervlinders vinden zou het bestwel anders kunnen worden.

Ik vraag me af of je hier wel allemaal zo blij mee moet zijn.
En in mijn optiek is het beter als je ouders dat spul wel vinden en drastisch veranderen. Naar mijn idee hoort iemand van 14 absoluut nog niet om te gaan met shells e.d.

Je had mijn moeder Vroegâh eens moeten horen als het weer net na Kerst was. Je gaat niet dit en je gaat niet dat:mad: Je kent het wel he. En hoe meer zeuren hoe meer Vuurwerk ik bestelde en kocht.Da's nou ruim 35 jaar geleden. En er is in die jaren wat dat betreft niet veel verandert.:D

Zo tenet een discussie gehad met me moeder. Ik had vorig jaar voor circa € 600 aan illegaal en legaal vuurwerk. Nu had ik het er over dat ik dat dit jaar weer ongeveer van plan was. Maar daar was ze het niet helemaal mee eens. Totdat ik het argument op tafel gooide dat ze laatst zei, dat ik me eigen financiën maar moest regelen/bepalen wat ik met me geld doe. En toen was ze stil.!

Bingo 1-0 :)

Ja dat weet ik ook wel. Maar voor de rest rook ik niet, ga af en toe uit. En heb voor de rest geen gekke uitgaven. Tevens werk ik 32 uur in de week. Dus ik heb de laatste 4 maanden van het jaar wat geld apart gehouden en sommige dingen laten schieten die ik anders wel gekocht had. En het is maar 1 keer in het jaar oudjaar.

Ja dat weet ik ook wel. Maar voor de rest rook ik niet, ga af en toe uit. En heb voor de rest geen gekke uitgaven. Tevens werk ik 32 uur in de week. Dus ik heb de laatste 4 maanden van het jaar wat geld apart gehouden en sommige dingen laten schieten die ik anders wel gekocht had. En het is maar 1 keer in het jaar oudjaar.

Zo is het maar net,als het kan moet je het gewoon doen, en er van genieten.
Dat doe ik ook altijd.:D

mijn ouders zeggen dat ik ook nog veer vuurwerk van vorig jaar over heb dus hoev ik niet zoveel te kopen waar als het er rond oud en nieuw op aan komt dan vind mijn pa het zelf ook zo leuk dan mag ik toch weer veel kopen.

Me ouders moeten niet zeuren het is maar rond de 150 piek en vaak heb ik al een tegenwoord dat ik het ook kan beginnen met roken en het wegdrinken in het weekend ;)

ik heb ook altijd problemen ermee gehad. vroeger wou me pa niet meer dan €30,- uitgeven.

Vorige week ben ik met een vriend mee naar België geweest, me vader wou niet dat ik van die ''mokerslagen'' zoals hij het noemt meeneemt. Maar dat staat nu allemaal veilig opgeslagen bij die vriend van me. verder wat pijlen en potten daar gehaald voor +- 70,-. In dat opzich is hij nu een stuk chiller geworden..

Nou, updateje:) Een positieve dit keer. We hebben sinds kort de Vuurwerkreus in Waddinxveen (22 minuten rijden) en, gelukkig wilt mijn pa me daar wel na toe brengen:) Althans, toen ik het hem vroeg of die naar Waddinxveen wou zij hij ja, maar nu ga ik wel een beetje extreem twijfelen, als ik zie hoe ver t toch wel is.

Back
Bovenaan