Doorlont projecten - Foto's

Mijn favoriet blijft toch het eerste. Niet om dat de effecten zo geweldig groot waren, maar dat duits spul is perfect voor doorlont projecten en met de nodige creativiteit valt dat dus prima te compenseren. Lekker compact van formaat, aan beide kanten zit een lont, dus je kunt makkelijk alles mooi achter elkaar door laten lopen, en het kost geen drol. Vervolgens alle cakes tegen elkaar aan getapet door er één grote cake van te maken van 135 schoten. Neerzetten, lontje aansteken en genieten.

Zou je zo`n cake kant en klaar in Nederland kopen, ben je zo het dubbele kwijt. Dit jaar gaan meer van zulke projecten komen. :P

Nog eentje gevonden van 2 jaar terug. Prijs van dit doorlont project lag rond de 60,- euro.

Harpoon
1 x Storm Center (Original)
1 x Golden Dream (Original)
1 x Hollywood (Original)
1 x Horse Race (Original)
1 x Meteor (Original)
1 x Onbekende knalcake

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

oivr4.jpg

Zeer mooie filmpjes, bedankt hiervoor.
Ik vind het pijlenrek het mooist, wat een geweldig gezicht geeft dat.
En wat een heerlijk geluid moet dat zijn al die vertrekkende pijlen.

Stuk voor stuk top en van grote kwaliteit!
Dat pijlenrek is echt geweldig, het wordt al gezegt, het geluid van al die opstijgende pijlen en dan de effecten uiteraard nog.
Kan alleen maar zeggen; ga zo door!

Mijn door gelonte knalmat:D

Op zich was het idee goed. De verbinding met het lange visco lont en de knaller lont was echter minder, zo zijn er een hoop knallers niet af gegaan..:bonk::cry:

Nahja jammer maar van fouten leer je dus volgend jaar pak ik het anders aan en het lont had sneller gemogen dus ik nijg naar schietlont.

Wat is er in verwerkt aan knallers.
Blackboy's
Blackbermuda's
Choeêt Nitraten
Toffee's
Mammoth's
Ugly Joe's
Atomica's
Trueno Cherokee's No4
Zwarte doos nitraten Roze Crêpe
Fenix Nitraten
Trueno Ricasa's No4

De foto's

Heb je die 50 euro er ook nog aangeplakt?

Hehe nee, mooi gedaan. Die ti-reps zijn eigenlijk ideaal, maar het is belangrijk dat het uiteinde van het lont van de knaller tegen het lange lont vast zit. Dus eigenlijk gebrek je per knaller 2 ti-reps en met elke ti-reps houd je in principe 3lonten bij elkaar. Het is wat werk, maar het zit dan wel goed stevig en ze gaan gegarandeerd af.

Voor geschikt lont kun je dan beter wasag lont gebruiken. Original verkoopt zo`n soort lont, onder de naam "snellont". Dit vonkt ook enorm goed. Als je met gebuisd lont aan het werk gaat, gaat alles in 3 seconden af.

ik heb een Frans sier pakketje gekocht op vakantie & kben van plan alles binnenkort door te lonten :) ff visco halen volgende week in baarle en dan ga ik aan de slag :p ik post de fotos daarna ook nog wel

Heb je die 50 euro er ook nog aangeplakt?

Hehe nee, mooi gedaan. Die ti-reps zijn eigenlijk ideaal, maar het is belangrijk dat het uiteinde van het lont van de knaller tegen het lange lont vast zit. Dus eigenlijk gebrek je per knaller 2 ti-reps en met elke ti-reps houd je in principe 3lonten bij elkaar. Het is wat werk, maar het zit dan wel goed stevig en ze gaan gegarandeerd af.

Voor geschikt lont kun je dan beter wasag lont gebruiken. Original verkoopt zo`n soort lont, onder de naam "snellont". Dit vonkt ook enorm goed. Als je met gebuisd lont aan het werk gaat, gaat alles in 3 seconden af.

Tnx, Ja ti-rips zijn idd wel fijn om snel de knallers te bevastigen.. Maar ik had het verkeerd bevestigd als ik jou tekst lees.. Ik had 2 ti-rips per knaller..
Verder gebruikte ik overgebleven Visco van Alpeco.. Maar omdat het sneller mag van mij en ze MOETEN allemaal afgaan haal ik dit jaar snellont want ik zit zeker niet stil qua projecten.. Dubbel bedankt voor de info ;)

Zeker mooi. Maar waar haal je de tijd en het geduld vandaan.

Tnx

Voor me grootste hobby maak ik tijd(Desnoods nachtdiensten draaien:D).. En voor het knopen van deze knalmat ben ik zekers toch wel 3/4uur mee bezig geweest haha..

Mijn eerste doorlont project

Mijn eerste doorlont project

Ik ben alvast begonnen, ik heb nog geen lont gekocht maar heb alles wel alvast vastgezet :)
Ik weet nog niet wat het beste is om te gebruiken : visco of snellont van zena :rolleyes:

Hier de eerste foto's :

dsc00323cn.jpg

dsc00326v.jpg

dsc00324z.jpg

:bye:

Dat ziet er wel leuk uit :D leuk voor op een zomerse avond door het jaar heen de lucht in te stoken (A)

Ik heb alles maar even samengevoegd in 1 post :wink: 2 projecten heb je dus al gezien hier.

2 jaar geleden begonnen met een 10 uur project.

60 binkies waarvan 30 met visco en 30 met quikcfuse doorgelont
dit vonden we al een erg spectakel :P

het resultaat:

Links boven op de foto ;)
BILD2732.jpg

De wiggle wiggle hebben we er nog wel af gehaald.

Filmpje:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Toen 2009/2010

een paar dagen voor oud&nieuw verveelde ik me helemaal kapot kon aan niks anders dan vuurwerk denken natuurlijk. toen ben ik maar gaan knutselen in de schuur. met als resultaat een 5x5 binkie waaier (H)

P1607_27-12-09.jpg

P160701_27-12-09.jpg

En het filmpje:

+ YouTube Video

Afgelopen jaar wilden we het beter aanpakken met het 10 uur project. 8-)
Doordat sommigen nog moesten werken tot iets voor 12 (waaronder ikzelf }) )
werd het project pas om 12 uur afgestoken ipv 10.

in januari 2009 zeiden we al dat het veel groter moest worden dan die 60 binkies.
dit hebben we dan ook gedaan. 8-)

Maarliefst 300!! binkies doorgelont (yes) (70% van een karton)
210 met visco (dubbel aangestoken) en 90 met tapematch.
die laatse 90 bleef jammer genoeg ook 90% van staan. het tapematch werkte niet zo fijn als ik had gehoopt. aankomend jaar gewoon quickmatch.

foto's: (niet helemaal geweldige foto's maar toch)

een vriend druk bezig:
BILD3109.jpg

In de maak:
BILD3114.jpg

een vriend druk bezig:
BILD3117.jpg

Bijna klaar:
BILD3118.jpg

Klein deel van het afal:
BILD3119.jpg

Klein stukje nog:
BILD3122.jpg

Klaar:
BILD3129.jpg

Klaar
BILD3123.jpg

En natuurlijk ook daar een filmpje van:
Is niet super goed gefilmt maar is wel duidelijk. tot 2 minuten interessant daarna onze standaard aktie om veel tegelijk aan te krijgen. en let niet op het soms domme ge***

+ YouTube Video

Hoop dat jullie het wat vonden ;)
Dit jaar nog groter?? een heel karton misschien:P

Back
Bovenaan