Airforce
VWC lid
Dit schijnt niet de eerste keer te zijn dat de rivaliteit dusdanig opsteekt. Enkele jaren geleden was het omgekeerd.Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord!
Er is in Italië 1 specifiek vuurwerkrecherceteam dat zit in Rome en controleert vooral op de kalibers bij shows op vasteland. Cylinders mogen maximaal 63cm lang zijn, kailber hangt af van schietplek, recco bijvoorbeeld is 130mm cylinders max.
Ze weten op Sicilië ook vaak op voorhand of dit team wel komt controleren, bij de megashows in 2024 van Di Matteo en Romano (beiden 80K budget) wisten ze zeker dat er geen controle kwam en ik doe een educated guess dat ze zijn getipt vooraf of de controle hebben afgekocht..
Dat ding met controles is sws een wassen neus op Sicilië, vaak wordt er überhaupt niet gecontroleerd.
Ik geloof best wel dat er deze x wel is gecontroleerd maar dan idd door de caribnieri net op het moment dat ze die worsten nog in de bus hadden liggen.
Ze schieten daar ieder jaar van die lompe cylinders, we stonden er vorig jaar 50 meter vanaf per ongeluk. Dat bleek pas tijdens de show hahaha.
Rode team had dit jaar budgetproblemen maar ik kan bijna niet geloven dat ze zo'n naaistreek zouden leveren door hierover te klagen. Ze leven samen in een dorp van paar duizend inwoners en ze moeten ook de rest van het jaar door een deur kunnen.
Ik hoop oprecht dat ze volgend jaar weer gewoon los kunnen daar want het is echt uniek wat daar wordt neergezet.
Hoop dat je er alsnog van hebt genoten, komen nog zoveel mooie shows naar op het moment zelf wel ongelooflijk balen...
Uiteindelijk heb ik natuurlijk enorm genoten, zoals ik ook ervaren heb met Fallas is het feest an sich net zo mooi als het vuurwerk. Ik heb ongelooflijk veel mensen ontmoet, ben enorm open ontvangen door die beste man. Ik heb daar zelfs kunnen slapen nadat we ons hadden vergrepen aan wat pilsjes.
Kortom, veel contacten opgebouwd bij mijn eerste Italië vuurwerktrip ooit. Het smaakt enorm naar meer, sterker nog ik ga mogelijk aankomend weekend alweer naar Calamonaci als die local nog een goedkoop onderkomen kan regelen.
Laatst bewerkt: