Malta - Santa Marija 2026

Airforce

VWC lid
Stad/dorp: Meerdere (Mqabba/Qrendi/Zurrieq etc.)
Land: Malta
Datum: 01-08-2026 - 15-08-2026
Tijdstip: --
Schietbedrijven: Variërend
Max. kaliber: verschilt per editie van wat ik heb gezien (maar groot ;))
Bijzonderheden: --

Ook een Malta trip geboekt. Nadat het verbod van kracht is geworden ben ik er direct helemaal klaar mee in Nederland. Dus: maar meer intens het buitenland bezoeken. Enorm veel zin in, zoveel legendarische filmpjes gezien en nu eindelijk met eigen ogen aanschouwen!
Ik kom aan op 11-08-2026 en vertrek op 16-08-2026.
Vliegen vanaf Brussel Charleroi en verblijf in Siġġiewi (ca. 6 minuten rijden naar Mqabba).

Laatst bewerkt:
Damn, blijf je gewoon 5 weken?

Geintje, ik vermoed een typo.
Wel heel tof vooruitzicht zo!
Waar heb je het over? Ik zie nergens een fout staat heur. :D ;)
Nee, typo. En inderdaad geweldig vooruitzicht.
Er staat nog genoeg op de planning voor dit jaar: Rotello en San Trifone hoop ik nog mee te maken (Malta en Villfranca Sicula geboekt).
Volgend jaar ook nog genoeg in de planning. Fallas heeft me te pakken gehad (als in aangestoken om meer vuurwerk reizen te maken).

Laatst bewerkt:
Vergeet niet om Qormi in de gaten te houden, die zitten meestal rond de 7e tm de 10e van Augustus met hun Festa. Hebben ook mooie bommetjes ieder jaar. de Beraq pront (donkere salutes) zijn daar erg goed.

Vergeet niet om Qormi in de gaten te houden, die zitten meestal rond de 7e tm de 10e van Augustus met hun Festa. Hebben ook mooie bommetjes ieder jaar. de Beraq pront (donkere salutes) zijn daar erg goed.
Goede tip, echter ben ik alleen in de periode van 11-08-2026 / 16-08-2026 daar. :)
Mocht je meer tips hebben, laat het vooral weten. Ale topics inmiddels wel doorgelezen maar toch.

Focus je niet alleen op Mqabba, wat ik altijd doe is daar The Tower of Light kijken, dat is spektakel, maar ga ook zeker in Qrendi kijken naar bijvoorbeeld de 10 inch palen van Kenneth Tabone, een van de weinige die deze monsters goed kan bouwen. Probeer ook een dag naar Ghaxaq te gaan bijvoorbeeld bij een middagshow, deze gasten bouwen hele dikke Beraq met zware salutes. Ik weet de data niet uit mijn hoofd dit jaar want ik ga niet maar wellicht dat Mosta de 11e hun grote show schiet, ook altijd zeer de moeite waard.

Verder lekker genieten van de pastizzi in de ochtend bij een van de bakkertjes en ga eens uit eten in Mellieha bij Hilltop restaurant als je er tijd voor kunt vinden, is een goede tent. En ga vooral niet naar The Blue Lagoon, dit is een regelrechte toeristenval, mijn god wat een drukte.

Wil je grote boodschappen halen, ga naar de PAVI in Qormi, zit aan Triq Manwel Dimech (triq is straat in het Maltees).

Mocht je de adressen van de fabrieken in Mqabba en Qrendi willen hebben kan ik je die ook geven. Een bezoekje is daar altijd wel mogelijk als je het netjes vraagt. Zou ik dan wel vroeg in je week doen, dan staat het nog vol en hebben ze wat meer tijd.

Focus je niet alleen op Mqabba, wat ik altijd doe is daar The Tower of Light kijken, dat is spektakel, maar ga ook zeker in Qrendi kijken naar bijvoorbeeld de 10 inch palen van Kenneth Tabone, een van de weinige die deze monsters goed kan bouwen. Probeer ook een dag naar Ghaxaq te gaan bijvoorbeeld bij een middagshow, deze gasten bouwen hele dikke Beraq met zware salutes. Ik weet de data niet uit mijn hoofd dit jaar want ik ga niet maar wellicht dat Mosta de 11e hun grote show schiet, ook altijd zeer de moeite waard.

Verder lekker genieten van de pastizzi in de ochtend bij een van de bakkertjes en ga eens uit eten in Mellieha bij Hilltop restaurant als je er tijd voor kunt vinden, is een goede tent. En ga vooral niet naar The Blue Lagoon, dit is een regelrechte toeristenval, mijn god wat een drukte.

Wil je grote boodschappen halen, ga naar de PAVI in Qormi, zit aan Triq Manwel Dimech (triq is straat in het Maltees).

Mocht je de adressen van de fabrieken in Mqabba en Qrendi willen hebben kan ik je die ook geven. Een bezoekje is daar altijd wel mogelijk als je het netjes vraagt. Zou ik dan wel vroeg in je week doen, dan staat het nog vol en hebben ze wat meer tijd.
Qrendi en Ghaxaq staat zeker op de agenda! Adressen zijn altijd welkom. Helaas kom ik de 11e pas laat aan dus hopen dat ze nog tijd weten te vinden op de 12e. Ik heb ook erg behulpzame lui van het hotel dus hopelijk kan ik daar nog wat extra contacten leggen. Ben zelf munder van de pyromusicals dus ik probeer wat minder in Mqabba zelf te zijn want van wat ik heb gelezen en gezien is dat daar de hoofdmoot.

Back
Bovenaan