De jaarwisseling met een verbod..

Er is eigenlijk geen twijfel meer dat de wet “veilige jaarwisseling” dit jaar, waarschijnlijk per 1 augustus, zal ingaan. Dat betekent een harde klap voor ons als liefhebbers en de eerste jaarwisseling met een definitief verbod op (F2) vuurwerk.

Ik heb nog een sprankje hoop dat ze het niet halen dit jaar maar dan is het sowieso volgend jaar klaar.
Dus hoe dan ook komt deze wet er ja, helaas.

Wat zijn de plannen?

Geen slapende honden wakker maken iig.
Direct een advies aan alle medeliefhebbers hier: de controle zal toenemen en een forum is een mooie plek om je er tussen uit te pikken.

Gedraag je zoals in het corona jaar, post dus dingen beter achteraf wanneer je op zorgvuldige wijze het 'bewijs' allang verbrand hebt.

Houd je het legaal en ga je een cat 1 collectie aanleggen? Grijp je naar alternatieven zoals een vreugdevuur of carbid? Of ga je vroeg naar bed en laat je de jaarwisseling voor wat het is?

Een categorie 1 collectie komt er zeker weten, al is het maar om die eikel van een buurman te treiteren.

Wel haal je iets aan met deze vraag en dat is: een vreugdevuur, wellicht dat ik na jaren weer eens Duindorp bezoek.
Hier had ik nog niet over nagedacht maar dat is natuurlijk wel een leuke manier om toch nog vorm te geven aan Oudjaar.

Vroeg naar bed is een uitgesloten optie.

Zijn er mensen die in verenigingsverband gaan (proberen te) stoken? De jaarwisseling in Duitsland (of elders) gaan vieren?

Nee, ik wil niks met een verenigingsverband te maken hebben omdat je dan aansprakelijk bent voor excessen van malloten in de buurt.
Voor nu is DE ofzo nog geen optie en ben ik eerst nieuwsgierig naar hoe de praktijk er uit gaat zien dit jaar.

Dat vieren in het buitenland kan dus eventueel wel het jaar erop een optie zijn/worden.

Of ga je er vanuit dat er toch wel gestookt gaat worden en er te weinig handhaving zal zijn? Haal je vuurwerk uit BE/DE/FR of heb je een en ander bewaard om de jaarwisseling net zo als voorheen te vieren? Zal er meer zwaar vuurwerk (F3/4) in omloop komen?

Ja, er gaat hoe dan ook gestookt worden omdat er te weinig handhaving is. (dat stoken doe ik niet persé zelf)
Persoonlijk denk ik dat je dit jaar zal zien dat ze op de grotere groepen afkomen om een statement te willen maken.
Maar als je een paar doosjes fakkelt zal er weinig aan de hand zijn want daar is simpelweg geen capaciteit voor, wel goed opletten natuurlijk!

Dat vuurwerk elders halen is wel een steeds sterkere magneet aan het worden...

Maar Oudjaar als voorheen vieren? Nee, dat is kapot als de wet er dit jaar komt.
Daar heb ik trouwens ook niet genoeg vuurwerk meer voor dus dat zal dan eerst aangevuld moeten worden.
Met minder als 25KG F2 vuurwerk ben je zo klaar...

En ja, de 'knallers' zullen in grote getale toenemen, echt een enorme toename, let maar op.
Simpelweg omdat alles straks illegaal is denken veel mensen: dan kan ik net zo goed pijlen & nitraten kopen, als de straf hetzelfde is voor een sierpot.

De eerste lijstjes zijn al gedeeld hoor, de 'handelaren' zijn er klaar voor!

En wat verwacht je van VWC? De gevolgen van het naderende verbod worden nu al pijnlijk duidelijk in diverse topics. Zal hier straks alleen nog cat 1 worden besproken (en shows in het buitenland)?

Helaas zal VWC langzaam uitsterven als er geen initiatieven en alternatieven worden geboden.
Dit zie je inderdaad nu al pijnlijk duidelijk worden.

Een forum alleen over cat.1 heeft mijn inziens geen lang bestaan.

Maar dat is iets voor de 'crew' om te bepalen.

In hoeverre het volgens de wet mag om BE/DE/FR, etc, spul te bespreken weet ik niet.
Echter als het niet op dit forum gebeurt dan gaat het wel via mediums als Instragram, Telegram, Snapchat, etc.

Kijk je uit naar de countdown? Wat zijn de nachtbrakerstopics waard zonder verkoopdagen? Hoe leuk is het om vuurwerkemoties uit het verleden op te halen wanneer je weet dat er dit jaar niet meer zorgeloos legaal gestookt mag worden? Wat zijn kerst, de top 2000 en al onze reflecties op hoogtepunten in het vuurwerkseizoen waard zonder finale?

Ik zit te kort op dit forum om te zeggen dat de vuurwerk hobby een 'obsessie' is.

De sfeer afgelopen December was wel heerlijk, zó ontiegelijk veel berichten dat het op een bepaald punt niet meer bij te houden was.
De prijsvragen waren echt super leuk om te doen, de kofferbak foto's waren subliem om te zien en de algehele commotie fijn om mee gemaakt te hebben.

Maar: ik wil niet zonder, ik kan wel zonder.

Ik ga netjes 25 kilo cat1 vuurwerk kopen en genieten....

Je mag veel meer kilo's cat.1 hebben hé, geniet ze.

Wel vrees ik dat je de platte petten aan je deur krijgt als je zó veel cat.1 gaat stoken.
Dus mocht er ergens nog een cat.2 doosje op de planning staan ruim deze goed en elders op. ;)

Zou de 3e jaarwisseling met een verbod worden en de eerste 2 waren ook heel stil.

IYKYK.

2de corona jaar ging het hier los verwacht dit jaar het zelfde

💯

Vooralsnog heb ik sinds corona geen oudjaar gehad zonder verbod. Ben er niet minder om gaan afsteken, behalve het 1e jaar. Sindsdien stipt om 18u buiten tot 02u. Paar keer zwaaien naar de politiemannen die langskomen en dóór. En dat was met een lokaal verbod, lachertje hoor dit.

👏

ik blijf lekker hier in de wijk stoken en laat me eigen horen dat ik er niet mee eens ben met dat kl%te verbod...
wel cat 1 ;) ik wil niet gaan vluchten naar andere landen om te kunnen genieten of stoken het maakt het nu wel spannender :D

:copper:

Zowiezo leip gaan met cat1👍

Het is die ene buurman of vrouw die voor je gaat bellen bij de eerste knal en getuigd.politie rijd je staat in... ze bellen bij je aan... je kan niks meer.ze hebben vermoeden en een aanleiding.jij bent de sjaak... voor zo'n scenario zou ik bang zijn😅😅

Jep, de vuurwerk haters zullen bij het minste of geringste gaan bellen.

Dus is het advies: wees extra voorzichtig dit jaar en sla je eventuele andere categorieën elders op.
En ga zeker geen cat.1 vlak voor of op Oudjaar in de middag stoken, iets met vliegen en stroop...

Tussen 18:00 en 02:00 zullen ze te druk zijn voor elke melding.

Ik ga gewoon door. wellicht minder compounds en ik zet ze ook wat verder in de straat neer

💯

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Stoppen zeker niet. Wel minder lontjes dan "normaal". Maar niet zoals vorig jaar. Meer een aaneenschakeling van een groter geheel. Vorig jaar al een soort van afscheid genomen op die wijze, dus dit jaar kijken wat er past. Het daagt je ook weer uit om op een andere manier naar stoken te kijken.

We gaan het zien!

Cat.1 projectjes in de maak haha.

We gaan het zien! Het zal dit jaar in elk geval duidelijk worden welke richting we de aankomende jaren op gaan.

Net als tijdens corona lekker rondrijden en foto's maken.

Serieus? Ieder zijn ding zeg ik, maar dit is wel een heel bijzondere invulling van de jaarwisseling.

Verstandig. :thumbsup:

Begrijpelijk, maar toch is er straks een duidelijk verschil met de corona en lokale verboden. Het bezit van vuurwerk wordt ook strafbaar. Moest eerst de politie je betrappen op het aansteken van een lontje, straks is vermoeden op bezit (bijv klik actie van de buren) voldoende voor onderzoek en bij vondst van vuurwerk bestraffing. Ook bij de grens kom je met 25kg niet meer weg.

Ja, dit jaar word extra goed opletten!!!

Gewoon zorgen dat je niks thuis hebt en het pas om 18:00 of later tevoorschijn halen.

Vandaar mijn advies ook uit te kijken met cat.1 als je toch een andere cat in huis wilt halen.
Want ze gaan zeker klikken als je cat.1 stookt ook al is dit legaal, maar dan ben je wel mooi de Sjaak als ze toch cat.2 ofzo aan treffen.

Precies dit,een anoniem telefoontje maakt al aanleiding tot onderzoek,het is heel erg.. staan ze aan je deur en mogen ze niet rond kijken van je? PATS,daar heb je je vermoeden.kutland😅ik waag het niet met 2 wouten en veel ouderen in me buurt.. woonde ik maar in een tokkie buurt die elkaar wat vuurwerk betreft niet verlinken..

Gewoon veiligheid maatregelen nemen.

Ik ben gelukkig iets vrijer in mijn tokkie buurt haha.
Maar de omliggende flats en wijkjes zullen zeker bellen.

Dus gebruik je verstand extra dit jaar!

ik ga het eerst eens afwachten dit jaar wat het dorp doet. en dan zal er wel wat de lucht in gaan. En voor in de toekomst zit ik er aan te denken om dan na de kerstbomenverkoop maar op vakantie te gaan. En besteed ik het geld denk ik in bijvoorbeeld valencia, of dat ik wat meerdere buitelandse shows mee ga pakken.

Iets dat mij heel nieuwsgierig maakt: hoe zal de jaarwisseling dit jaar eruit zien.
Het zal ons veel leren over welke richting we de aankomende jaren op kunnen gaan.

De kans is inderdaad wel heel klein geworden dat het dit jaar nog door gaat allemaal, ik ben dat vertrouwen inmiddels ook wel kwijt helaas. Voor mij geen cat1 meer, vond dat af en toe leuk om overdag te stoken tussendoor, maar dat gaat geen vervanging van cat2 worden. Ook het stoken in verenigingsverband gaat hem niet worden, dat heeft voor mij niets met oud en nieuw te maken, dat zie ik mezelf echt niet doen en ga ik dus ook zeker niet proberen. De eerste optie die in me opkomt is om lekker naar de Duitse winkels te gaan en daar wat te stoken halen. Voor mij draait het echt om de sfeer en wat te stoken hebben. Gelukkig woon ik een een buurt waar ontzettend veel gestookt wordt en dat zal echt niet minder worden. Tijdens Corona was dit heel goed te merken en werd er meer prof gestookt dan ooit. Zal me zelf nooit met prof bezig houden, dat is mij het risico totaal niet waard.

VWC zal minder worden, en dat doet mij nog heet meeste pijn. VWC is echt het grootste deel van de hobby voor mij, maar je merkt nu al dat het anders is dan normaal. De countdown is aangemaakt en zal ook zeker live gaan en ik hoop dan ook van harte dat we er de sfeer er een beetje in kunnen krijgen met zn allen, al zal dat ook nooit meer zo worden zoals het was doordat een aantal topics niet meer relevant zijn. Maar ik ben er ook van overtuigd dat er nog voldoende sfeer te halen is en daar ga ik dan ook voor. Dus ja, ik kijk zeker al uit naar de countdown.

Voor nu eerste de vakanties met het gezin, maar daarna volgas door naar het einde van het jaar. Kan daar nu ook al zeker naar uitkijken en verheug me erop dat het vroeg donker is, de tuincentra weer beginnen met hun kerstshows, de kerst verlichting die je buiten ziet hangen, het weekend weg naar de kerstmarkt in Dusseldorf, Sky radio, de top2000 enz enz. Dat blijft voor mij echt allemaal hetzelfde.

Wat is het grote risico verschil in jouw ogen tussen Duits spul wat dan ook illegaal is en prof? (oprechte vraag)

Ik informeer mijzelf graag. ;)

Verder hoop ik van harte dat het forum nog lang zal blijven bestaan!
Wellicht is het een idee om eens met de 'crew' te gaan zitten om te kijken hoe de activiteit van het forum enigszins behouden kan worden?

Een leuke prijsvraag omtrent cat.1 bijvoorbeeld, lijkt mij persoonlijk erg leuk om te doen!

Het gaat sowieso een vreemde jaarwisseling worden. Het verbod komt er denk ik ook wel. Als dat ineens toch wordt uitgesteld dan ben je ook al maanden aan voorpret kwijt. Geen idee of en wat er dan nog binnenkomt en wat er te koop zal zijn einde van het jaar. Dat wordt dan flink kruitstressen!

Cat1 was altijd erg leuk om gedurende de decembermaand af en toe wat af te steken. Ik liep dan vaak een stukje de wijk uit, ook om niet op te vallen of mensen tot last te zijn. Ik betrap mezelf erop dat ik nu denk "ik doe het gewoon lekker in de achtertuin", alsof al de mensen die dan de hele maand naar mijn knetterfonteinen moeten luisteren er wat aan kunnen doen. Er valt een soort 'wat maakt het nog uit' gedachte over mij heen. Laat ik hopen dat het nog wat bijtrekt. Cat1 zal ik vast wel weer wat van inslaan, ik verwacht dit jaar wel betere kwaliteit hierin.

Verder is de voorpret wel het meeste wat ik zal gaan missen. Lijstjes maken in Excel, filmpjes kijken, compilaties kijken op Youtube, de demo's in december. Het weertopic!!! Ik ben ervan overtuigd dat je om 00:00 dit jaar zat de lucht in zal zien gaan, maar zonder dat je het zelf afsteekt of ermee bezig bent is dat maar een heel klein deel van de beleving. Iets in het buitenland halen ben ik altijd ver van gebleven en waarschijnlijk ook veel te onwetend, braaf en naïef om te proberen.

Wellicht ooit in het buitenland vieren, al is in een huisje gaan zitten in Duitsland voor mij alsnog niet het Oud & Nieuw gevoel met dat gedoe daar in de supermarkten om aan je kruitwaren te komen. Ik zou wel ooit een keer Oud & Nieuw willen vieren in IJsland, prachtig land en minstens net zo gek als wij hier. En koud. Eindelijk weer stoken in de sneeuw. Misschien ooit een reisbureau subforum opzetten met tips voor landen & locaties. Al verwacht ik dat niets echt in de buurt komt bij het stoken met oliebollen en die heerlijke slappe 20mm boeketjes in Nederland, die je toch gaat missen als ze er niet meer zijn...

Behalve Ijsland (brrr) kan ik je reactie 100 % delen, je verwoord eigenlijk precies mijn gevoel. ('wat maakt het nog uit')

💯 💯 💯

De totale beleving van de jaarwisseling zal nooit meer hetzelfde zijn, alle voorpret is weg, het toeleven naar "het grote moment" op de 31e zal er niet meer zijn. Cat 1 is leuk maar in de verste verte geen vervanging of alternatief. Dit jaar zal ik het niet thuis vieren maar in een plaats/wijk waar ook tijdens corona enorm veel de lucht in ging (nog nooit zoveel shells gezien met o&n) en dan zal blijken hoe dat bevalt en hoe het de volgende jaren zal gaan.

Ja die beleving is nu al weg helaas.

Ik schreef het al en jij zegt het ook: hoe het de volgende jaren zal gaan.

Dit jaar (met verbod dan) zal één grote test worden en de richting bepalen voor de aankomende jaren.

De ene dag betrap ik mijzelf er op dat ik op buitenlandse websites aan het speuren ben, de andere dag vind ik de potentiële gevolgen te groot. De twijfel slaat toe en die zal niet minder worden schat ik zo in.

Erg hè dit, ik heb er ook z'n gigantische last van.

Wel zal ik de knoop doorhakken voordat het 'seizoen' begint, want reken maar op flink wat controles!

Langzaam komt het besef dat oud en nieuw niet meer zal zijn zoals het altijd was. Dat er nog genoeg de lucht in zal gaan daar ben ik wel van overtuigd, maar dat is helaas niet de hele beleving. Om eerlijk te zijn, de voorpret die de afgelopen jaren al in januari begon was minstens net zo leuk als de avond zelf. Afgelopen jaar gestookt alsof het het laatste jaar was, dus de bankrekening zal er dit jaar wat positiever bij staan.

Wat cat.1 betreft, ik heb een enorme berg verzameld de afgelopen jaren en niet gestookt, omdat je toch snel klaar bent met dat geknetter. Dit jaar knoop ik alles aan elkaar en de fik erin, maar dat is natuurlijk niks vergeleken met die mooie cake of compound die je met zorg heb uitgekozen en die je om 0:00 uur aan de straat zet zonder dat er iemand is die daar over zit te klagen.

Ik ga niet alle tradities over boord gooien om maar legaal F2 te kunnen stoken, geen huisje in Duitsland of waar dan ook. Ik ga nog wel even zoeken in de schuur daar zal eind van het jaar vast nog wel een F2 cake/compound staat ;-)

:thumbsup: 💯 :thumbsup:

Hoe pijnlijk ook, ik denk dat de hobby voor mij bij een verbod ten einde komt. Ik vind de mogelijke gevolgen te groot om in Nederland verder te gaan. Ik heb wel een leuk voorraadje cat 1 verzameld, maar dat is geen spul om het echte werk te vervangen.

Het is enorm triest en zonde dat onze hobby en traditie de nek wordt omgedraaid door een groep idioten die het nodig vindt om met Cobra’s te lopen smijten en die het normaal vindt om met Romeinse kaarsen op de politie te schieten of met knalvuurwerk te bekogelen; idioten die het normaal vinden om prullenbakken en bushokjes op te blazen. Het meest trieste is nog dat deze groep gewoon lekker door blijft gaan, aangezien dit verbod daar echt niets aan zal veranderen, terwijl wij de dupe zijn. Ik ga ervan uit dat er nog genoeg vuurwerk de lucht in zal gaan, dus ik ga daar maar van proberen te genieten, maar het zal een heel leeg gevoel zijn om met lege handen te staan.

Het afsteken in verenigingsverband zie ik niet zitten. Het opstarten van een vereniging kost al wat centen, en als je dat geregeld hebt, kun je de aanvraag pas doen, die de burgemeester zomaar kan weigeren. Dan ben je dus een hoop geld kwijt en sta je uiteindelijk alsnog met lege handen. En als de burgemeester wél goedkeuring geeft, is het behoorlijk wat rompslomp. Reken maar dat de handhaving daar actiever mee is dan met de ongehoorzame burger die illegaal staat af te steken. Misschien is een huisje in Duitsland in de toekomst nog een idee, maar dan moet je ook maar net een verhuurder treffen die het geen probleem vindt.

Vergeet ook vooral niet dat je aansprakelijk bent als een vereniging zijnde!

Dus malle Jaapie komt langs bij jouw locatie, blaast een prullenbak of erger op en de vingertjes wijzen direct naar jou.
Je bent een enorm makkelijk doelwit voor schadeclaims in de buurt...

Verder helemaal met je eens want de brave burger moet weer eens lijden door tuig.
In plaats van die aan te pakken en die Cobra's een halt toe te roepen kiezen ze de makkelijke uitweg in mijn ogen.

Persoonlijk zou ik gewoon een paar blokjes halen in BE/DE en af en toe eentje stoken.
De pakkans is echt heel klein de grootste vijand aankomende jaarwisseling zijn de snitches.

Er is eigenlijk geen twijfel meer dat de wet “veilige jaarwisseling” dit jaar, waarschijnlijk per 1 augustus, zal ingaan. Dat betekent een harde klap voor ons als liefhebbers en de eerste jaarwisseling met een definitief verbod op (F2) vuurwerk.

Ik heb nog een sprankje hoop dat ze het niet halen dit jaar maar dan is het sowieso volgend jaar klaar.
Dus hoe dan ook komt deze wet er ja, helaas.

Wat zijn de plannen?

Geen slapende honden wakker maken iig.
Direct een advies aan alle medeliefhebbers hier: de controle zal toenemen en een forum is een mooie plek om je er tussen uit te pikken.

Gedraag je zoals in het corona jaar, post dus dingen beter achteraf wanneer je op zorgvuldige wijze het 'bewijs' allang verbrand hebt.

Houd je het legaal en ga je een cat 1 collectie aanleggen? Grijp je naar alternatieven zoals een vreugdevuur of carbid? Of ga je vroeg naar bed en laat je de jaarwisseling voor wat het is?

Een categorie 1 collectie komt er zeker weten, al is het maar om die eikel van een buurman te treiteren.

Wel haal je iets aan met deze vraag en dat is: een vreugdevuur, wellicht dat ik na jaren weer eens Duindorp bezoek.
Hier had ik nog niet over nagedacht maar dat is natuurlijk wel een leuke manier om toch nog vorm te geven aan Oudjaar.

Vroeg naar bed is een uitgesloten optie.

Zijn er mensen die in verenigingsverband gaan (proberen te) stoken? De jaarwisseling in Duitsland (of elders) gaan vieren?

Nee, ik wil niks met een verenigingsverband te maken hebben omdat je dan aansprakelijk bent voor excessen van malloten in de buurt.
Voor nu is DE ofzo nog geen optie en ben ik eerst nieuwsgierig naar hoe de praktijk er uit gaat zien dit jaar.

Dat vieren in het buitenland kan dus eventueel wel het jaar erop een optie zijn/worden.

Of ga je er vanuit dat er toch wel gestookt gaat worden en er te weinig handhaving zal zijn? Haal je vuurwerk uit BE/DE/FR of heb je een en ander bewaard om de jaarwisseling net zo als voorheen te vieren? Zal er meer zwaar vuurwerk (F3/4) in omloop komen?

Ja, er gaat hoe dan ook gestookt worden omdat er te weinig handhaving is. (dat stoken doe ik niet persé zelf)
Persoonlijk denk ik dat je dit jaar zal zien dat ze op de grotere groepen afkomen om een statement te willen maken.
Maar als je een paar doosjes fakkelt zal er weinig aan de hand zijn want daar is simpelweg geen capaciteit voor, wel goed opletten natuurlijk!

Dat vuurwerk elders halen is wel een steeds sterkere magneet aan het worden...

Maar Oudjaar als voorheen vieren? Nee, dat is kapot als de wet er dit jaar komt.
Daar heb ik trouwens ook niet genoeg vuurwerk meer voor dus dat zal dan eerst aangevuld moeten worden.
Met minder als 25KG F2 vuurwerk ben je zo klaar...

En ja, de 'knallers' zullen in grote getale toenemen, echt een enorme toename, let maar op.
Simpelweg omdat alles straks illegaal is denken veel mensen: dan kan ik net zo goed pijlen & nitraten kopen, als de straf hetzelfde is voor een sierpot.

De eerste lijstjes zijn al gedeeld hoor, de 'handelaren' zijn er klaar voor!

En wat verwacht je van VWC? De gevolgen van het naderende verbod worden nu al pijnlijk duidelijk in diverse topics. Zal hier straks alleen nog cat 1 worden besproken (en shows in het buitenland)?

Helaas zal VWC langzaam uitsterven als er geen initiatieven en alternatieven worden geboden.
Dit zie je inderdaad nu al pijnlijk duidelijk worden.

Een forum alleen over cat.1 heeft mijn inziens geen lang bestaan.

Maar dat is iets voor de 'crew' om te bepalen.

In hoeverre het volgens de wet mag om BE/DE/FR, etc, spul te bespreken weet ik niet.
Echter als het niet op dit forum gebeurt dan gaat het wel via mediums als Instragram, Telegram, Snapchat, etc.

Kijk je uit naar de countdown? Wat zijn de nachtbrakerstopics waard zonder verkoopdagen? Hoe leuk is het om vuurwerkemoties uit het verleden op te halen wanneer je weet dat er dit jaar niet meer zorgeloos legaal gestookt mag worden? Wat zijn kerst, de top 2000 en al onze reflecties op hoogtepunten in het vuurwerkseizoen waard zonder finale?

Ik zit te kort op dit forum om te zeggen dat de vuurwerk hobby een 'obsessie' is.

De sfeer afgelopen December was wel heerlijk, zó ontiegelijk veel berichten dat het op een bepaald punt niet meer bij te houden was.
De prijsvragen waren echt super leuk om te doen, de kofferbak foto's waren subliem om te zien en de algehele commotie fijn om mee gemaakt te hebben.

Maar: ik wil niet zonder, ik kan wel zonder.

Je mag veel meer kilo's cat.1 hebben hé, geniet ze.

Wel vrees ik dat je de platte petten aan je deur krijgt als je zó veel cat.1 gaat stoken.
Dus mocht er ergens nog een cat.2 doosje op de planning staan ruim deze goed en elders op. ;)

IYKYK.

💯

👏

:copper:

Jep, de vuurwerk haters zullen bij het minste of geringste gaan bellen.

Dus is het advies: wees extra voorzichtig dit jaar en sla je eventuele andere categorieën elders op.
En ga zeker geen cat.1 vlak voor of op Oudjaar in de middag stoken, iets met vliegen en stroop...

Tussen 18:00 en 02:00 zullen ze te druk zijn voor elke melding.

💯

Cat.1 projectjes in de maak haha.

We gaan het zien! Het zal dit jaar in elk geval duidelijk worden welke richting we de aankomende jaren op gaan.

Serieus? Ieder zijn ding zeg ik, maar dit is wel een heel bijzondere invulling van de jaarwisseling.

Verstandig. :thumbsup:

Ja, dit jaar word extra goed opletten!!!

Gewoon zorgen dat je niks thuis hebt en het pas om 18:00 of later tevoorschijn halen.

Vandaar mijn advies ook uit te kijken met cat.1 als je toch een andere cat in huis wilt halen.
Want ze gaan zeker klikken als je cat.1 stookt ook al is dit legaal, maar dan ben je wel mooi de Sjaak als ze toch cat.2 ofzo aan treffen.

Gewoon veiligheid maatregelen nemen.

Ik ben gelukkig iets vrijer in mijn tokkie buurt haha.
Maar de omliggende flats en wijkjes zullen zeker bellen.

Dus gebruik je verstand extra dit jaar!

Iets dat mij heel nieuwsgierig maakt: hoe zal de jaarwisseling dit jaar eruit zien.
Het zal ons veel leren over welke richting we de aankomende jaren op kunnen gaan.

Wat is het grote risico verschil in jouw ogen tussen Duits spul wat dan ook illegaal is en prof? (oprechte vraag)

Ik informeer mijzelf graag. ;)

Verder hoop ik van harte dat het forum nog lang zal blijven bestaan!
Wellicht is het een idee om eens met de 'crew' te gaan zitten om te kijken hoe de activiteit van het forum enigszins behouden kan worden?

Een leuke prijsvraag omtrent cat.1 bijvoorbeeld, lijkt mij persoonlijk erg leuk om te doen!

Behalve Ijsland (brrr) kan ik je reactie 100 % delen, je verwoord eigenlijk precies mijn gevoel. ('wat maakt het nog uit')

💯 💯 💯

Ja die beleving is nu al weg helaas.

Ik schreef het al en jij zegt het ook: hoe het de volgende jaren zal gaan.

Dit jaar (met verbod dan) zal één grote test worden en de richting bepalen voor de aankomende jaren.

Erg hè dit, ik heb er ook z'n gigantische last van.

Wel zal ik de knoop doorhakken voordat het 'seizoen' begint, want reken maar op flink wat controles!

:thumbsup: 💯 :thumbsup:

Vergeet ook vooral niet dat je aansprakelijk bent als een vereniging zijnde!

Dus malle Jaapie komt langs bij jouw locatie, blaast een prullenbak of erger op en de vingertjes wijzen direct naar jou.
Je bent een enorm makkelijk doelwit voor schadeclaims in de buurt...

Verder helemaal met je eens want de brave burger moet weer eens lijden door tuig.
In plaats van die aan te pakken en die Cobra's een halt toe te roepen kiezen ze de makkelijke uitweg in mijn ogen.

Persoonlijk zou ik gewoon een paar blokjes halen in BE/DE en af en toe eentje stoken.
De pakkans is echt heel klein de grootste vijand aankomende jaarwisseling zijn de snitches.

ik blijf natuurlijk bij CAT 1 he :D

Back
Bovenaan