De jaarwisseling met een verbod..

Guusje

VWC lid
Er is eigenlijk geen twijfel meer dat de wet “veilige jaarwisseling” dit jaar, waarschijnlijk per 1 augustus, zal ingaan. Dat betekent een harde klap voor ons als liefhebbers en de eerste jaarwisseling met een definitief verbod op (F2) vuurwerk.

Wat zijn de plannen?

Houd je het legaal en ga je een cat 1 collectie aanleggen? Grijp je naar alternatieven zoals een vreugdevuur of carbid? Of ga je vroeg naar bed en laat je de jaarwisseling voor wat het is?

Zijn er mensen die in verenigingsverband gaan (proberen te) stoken? De jaarwisseling in Duitsland (of elders) gaan vieren?

Of ga je er vanuit dat er toch wel gestookt gaat worden en er te weinig handhaving zal zijn? Haal je vuurwerk uit BE/DE/FR of heb je een en ander bewaard om de jaarwisseling net zo als voorheen te vieren? Zal er meer zwaar vuurwerk (F3/4) in omloop komen?

En wat verwacht je van VWC? De gevolgen van het naderende verbod worden nu al pijnlijk duidelijk in diverse topics. Zal hier straks alleen nog cat 1 worden besproken (en shows in het buitenland)?

Kijk je uit naar de countdown? Wat zijn de nachtbrakerstopics waard zonder verkoopdagen? Hoe leuk is het om vuurwerkemoties uit het verleden op te halen wanneer je weet dat er dit jaar niet meer zorgeloos legaal gestookt mag worden? Wat zijn kerst, de top 2000 en al onze reflecties op hoogtepunten in het vuurwerkseizoen waard zonder finale?

Vooralsnog heb ik sinds corona geen oudjaar gehad zonder verbod. Ben er niet minder om gaan afsteken, behalve het 1e jaar. Sindsdien stipt om 18u buiten tot 02u. Paar keer zwaaien naar de politiemannen die langskomen en dóór. En dat was met een lokaal verbod, lachertje hoor dit.

ik blijf lekker hier in de wijk stoken en laat me eigen horen dat ik er niet mee eens ben met dat kl%te verbod...
wel cat 1 ;) ik wil niet gaan vluchten naar andere landen om te kunnen genieten of stoken het maakt het nu wel spannender :D

Zowiezo leip gaan met cat1👍
ik blijf lekker hier in de wijk stoken en laat me eigen horen dat ik er niet mee eens ben met dat kl%te verbod...
wel cat 1 ;) ik wil niet gaan vluchten naar andere landen om te kunnen genieten of stoken het maakt het nu wel spannender :D
Het is die ene buurman of vrouw die voor je gaat bellen bij de eerste knal en getuigd.politie rijd je staat in... ze bellen bij je aan... je kan niks meer.ze hebben vermoeden en een aanleiding.jij bent de sjaak... voor zo'n scenario zou ik bang zijn😅😅

Back
Bovenaan