Ik reageer hier als Erwin, niet als Huisman, Magnum, enz. Ik bedoelde te zeggen dat de meeste Duitse winkels weinig tot geen 1.3G verkopen vanwege wet- en regelgeving. Uitzondering zijn enkele grotere (bekende) winkels. Er zijn immers wel eens eerder 2 versies van dergelijke artikelen geweest, de ene in 1.4G en de andere in 1.3G juist om beide soorten winkeliers dan te kunnen voorzien. Wees daar dus alert op.
Hierin kloppen toch een paar zaken niet.
Startrade voert alleen de 1.3G versie van Painter Panther, er is geen 1.4G versie van deze, of in ieder geval nog niet online/te vinden/te koop. Wellicht heb jij daar meer zicht op, maar ik niet iig (daarnaast stelt Malte zelf in de beschrijving het volgende " Dadurch das alle Startrade MAX Produkte in 1.3G eingestuft sind, "drücken" die Artikel auch ziemlich gut, was für viele als eines der "Hauptqualitätsmerkmale" ist." wat vertaald naar, alle Startrade MAX producten zijn 1.3G.
Daarnaast verkopen vrijwel alle zaken 1.3G op de grens, ja het klopt dat ze hier in Duitsland streng op zijn, maar deze bak is echt vrijwel overal te koop bij de "speciaal zaken"

. Er is geen reden om te twijfelen dat in 1.3G klasse deze salutes gewoon hard zullen zijn, zeker met het oog op 30mm.
Laatste punt is wat Knettermans al vertelde, dit komt uit een fabriek waarbij vrijwel alle video kloppen met de productie en mocht het product tegenvallen, dan staat het in de beschrijving wel vernoemd. Snel voorbeeldje
"Die Blue Blood ist jedenfalls nichts geworden. Teils waren die roten Blinker nicht besonders gut, teils die Schweifaufstiege; meist und vor allem aber hatten wir nachwievor große Probleme mit den Zerlegern. Ich würde es gerne auf die 1.4G schieben, aber wir hatten ebenso Probleme mit 1.3G-Artikeln und Salutartikeln, so dass es eher ein grundlegendes Problem ist.Entsprechend habe ich nur ca. 1/3 der produzierten Menge importiert, die wir mit 20% Rabatt abgeben werden."