Alles wat betreft Darten

Gisteren ook weer een pijltje gegooid.... Kwam niet echt in de buurt van bovenstaande bericht. Maar het was weer gezellig en beetje bij beetje gaat het niveau ook omhoog 💥🔥

Gisteren ook weer een pijltje gegooid.... Kwam niet echt in de buurt van bovenstaande bericht. Maar het was weer gezellig en beetje bij beetje gaat het niveau ook omhoog 💥🔥

Dat moet je ook niet willen, je had v Gerwen zijn zure gezicht moeten zien hahaha.

Gooide gemiddeld 103.87 met onder andere scores van 3x180 / 7x140+ / 12x100+, 4 uit 9 op de dubbels (44,44%) en een 124 checkout in een best of 11 legs en dan wordt je alsnog zo gigantisch afgestraft.

Het belangrijkste schreef je eigenlijk al: het was weer gezellig!

Ikzelf ben af en toe ook weer aan het gooien na een hele lange poos niet.
Dan merk je toch dat je muscle memory er wel nog is en dat het weer op oefenen neerkomt.

Echter weet ik ook van mezelf dat ik nooit op een heel hoog niveau zal komen, en dat is oké.

Het leukste format om zelf te gooien vind ik toch 2v2 en dan afwisselende spelers.

Elke donderdag avond is er premier league darts op ViaPlay, gewoon op de buis.

Of ze ook de laatste rondes 'gratis' uitzenden weet ik niet.

Het toernooi loopt t/m 28-05-2026, dan is de finale avond.

-

Gister was in elk geval een bizarre tentoonstelling van Littler.

Op een bepaald punt zat hij richting de 140 gemiddelde scorend in zijn legs.
Ook lijkt The Nuke er gewoon 'oefen' potjes van de maken, door bijvoorbeeld voor de lol een ander setje pijlen te gebruiken.

Maar er lijkt nog iets te zijn waar hij graag zijn handtekening op wilt zetten, en dat is de zogenaamde Big Fish!

Uiteraard krijg je daar een som/smak geld voor, maar je moet ze nog wel gooien.

En als je dan er voor kiest om een single één te gooien ipv een triple 20/19 zodat je op 170 uitkomt...
Deze vervolgens ook 'gewoon' uitgooit, dan ben je wel echt next level.

Een aantal andere dingen die opvielen is zijn vermogen tot heel ver vooruit rekenen.
Meneer werd boos op zichzelf omdat hij met de eerste pijlen per ongeluk een (triple) 7 gooide en wist daardoor al dat hij dus een extra beurt nodig zal hebben.

Tevens nam die het zichzelf kwalijk omdat hij een single 18 raakte ipv een single 1 en zodoende dus niet op 170 meer uit kon komen.

Zijn revanche?

De partij winnen met zijn tweede 170 finish van de avond...

In dacht nu al 6 keer in 8 rondes een 170 finish, kunnen er meer zijn want heb niet alles gekeken.

Bizar!
Dat vermogen wat hij heeft is inderdaad bizar.
Hij speelt gewoon met de concurrenten door de meest gekke finishes/checkouts uit te gooien.
Laatst zag ik hem een checkout doen van 98: T20 D15 D7.
Zelfs de manier van gooien veranderd hij wel eens in een wedstrijd om “iets te proberen”
Dat van dat rekenen vanaf pijl 1 is wel iets van de “nieuwe” generatie heb ik het idee.
Zo ook bijvoorbeeld bij 80 2x tops te gooien.
Dat zag je in de tijden van Bristow, Lowe, Taylor en Priestley niet.

Maar stel je voor als hij zijn eigen echt gaat concentreren. Pfwoohhh
Die jongen heeft echt gewoon nog veel marge in zijn spel, dat zie je aan alles.

Dat vermogen wat hij heeft is inderdaad bizar.
Hij speelt gewoon met de concurrenten door de meest gekke finishes/checkouts uit te gooien.
Laatst zag ik hem een checkout doen van 98: T20 D15 D7.
Zelfs de manier van gooien veranderd hij wel eens in een wedstrijd om “iets te proberen”
Dat van dat rekenen vanaf pijl 1 is wel iets van de “nieuwe” generatie heb ik het idee.
Zo ook bijvoorbeeld bij 80 2x tops te gooien.
Dat zag je in de tijden van Bristow, Lowe, Taylor en Priestley niet.

Maar stel je voor als hij zijn eigen echt gaat concentreren. Pfwoohhh
Die jongen heeft echt gewoon nog veel marge in zijn spel, dat zie je aan alles.

Helemaal eens.

En inderdaad zie ik het zoals jij schrijft: hij speelt gewoon met de rest.

Maar 98 via T20 D15 D7 gaat niet. (60 + 30 + 14 = 104)

Vroeger had je altijd het psychologische spelletje van Taylor door jou te laten beginnen na het winnen van de Bull.
Maar dit is van hele andere orde zeg, vooral ook het gemak waarmee die het doet.

Ben echt nieuwsgierig naar wat Littler ons allemaal nog gaat laten zien!

Back
Bovenaan