Het weerfoto topic. Plaats hier je mooiste weerfoto's

Ook van mij kant uit twee foto's. Eerlijkgezegd was de rode gloed nauwelijks tot niet te zien met het blote oog maar met de digitale filters van een Iphone werd het ineens wel erg mooi zichtbaar..
Ook in het bos na een nacht met regen was het genieten...

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    188,3 KB · Weergaven: 11
  • 2.jpg
    2.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 11
Wellicht een rare vraag,maar is dit topic feitelijk niet een copy van o.a. het grote herfst en winter topic ?
Is het misschien een idee om dat soort topics samen te voegen ??

Overigens erg jammer dat ik dat noorderlicht heb gemist,had ik dat eerder geweten dan had ik er voor op pad gegaan om er wat plaatjes van te maken :frusty:

Wellicht een rare vraag,maar is dit topic feitelijk niet een copy van o.a. het grote herfst en winter topic ?
Is het misschien een idee om dat soort topics samen te voegen ??

Overigens erg jammer dat ik dat noorderlicht heb gemist,had ik dat eerder geweten dan had ik er voor op pad gegaan om er wat plaatjes van te maken :frusty:

Vallen de herfst en winter topic niet onder de countdown? Die gaan dicht in februari

Je bent niet de enige.
Ik heb al een paar keer gehad dat ik in de weilanden aan het bakkeleien was en ik geen noorderlicht op de foto kon zetten, omdat er de dag erna het eenvoudig er niet meer was.

Bargerveen, 11 Januari 😁
Dan was je dus vlakbij mij. 😂

Je bent niet de enige.
Ik heb al een paar keer gehad dat ik in de weilanden aan het bakkeleien was en ik geen noorderlicht op de foto kon zetten, omdat er de dag erna het eenvoudig er niet meer was.
ja, noorderlicht is nog best lastig. Het kan soms tijdens een zonnestorm heel plotseling op komen zetten, en enkele minuten later weer bijna compleet verdwenen zijn. Dan moet je dus net op het juiste moment er klaar voor staan.

Ik heb nu een paar keer het geluk gehad om het te zien en ook vast te leggen.
De eerste keer was 12 augustus 2024. Daar is deze timelapse van genomen:

De tweede, en tevens de meest indrukwekkende, keer was 10 oktober 2024, met wederom een timelapse:

Daarnaast heb ik afgelopen jaar nog een ander mooi nachtelijk (licht) fenomeen gezien: Lichtende Nachtwolken:

Eddy.

Back
Bovenaan