Spring_thunder
VWC lid
En windkracht? Zit niet weer op 5-6 te wachten...
Volgens mij blijft de windkracht laag.
T gaat nu weer om wel of geen regen en mist volgens mij.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
En windkracht? Zit niet weer op 5-6 te wachten...
Precies dit!En windkracht? Zit niet weer op 5-6 te wachten...
Klopt. Hieronder de ensemble means van GFS EC, beiden 12z runs. Opvallende gelijkenissen, met op de 31 vanuit het noord(west)en toenemende cyclonale invloeden over onze omgeving.
Bekijk bijlage 1821911Bekijk bijlage 1821912
GFS12 links, EC12 rechts. Ensemble mean.
Pluim toont niet voor niets toenemende neerslagkansen en, afhankelijk van de timing van de trog, ook een mogelijke windpiek. Mistkans is met deze setting verwaarloosbaar trouwens.
Bekijk bijlage 1821914Bekijk bijlage 1821917
Precies dit ik snapte het ook al nietEh...de pluim toont juist kleinere neerslagkansen tov van de vorige pluim.
Tov de dagen ervoor. Niet tov de runs hiervoor. Signaal is qua amplitude niet veel anders inderdaad, maar blijft wel standvastig toenemen richting de nieuwjaarsnacht. Dit is al enkele runs gaande.Eh...de pluim toont juist kleinere neerslagkansen tov van de vorige pluim.
Tov de dagen ervoor. Niet tov de runs hiervoor. Signaal is qua amplitude niet veel anders inderdaad, maar blijft wel standvastig toenemen richting de nieuwjaarsnacht. Dit is al enkele runs gaande.
Zo lang het in Friesland en Limburg mooi stookweer is, hoor je ons niet klagenIk vind het persoonlijk vooral minder prettig dat @Jorginho zich zoals het lijkt steeds moet verantwoorden voor de updates die hij plaatst.
Eens!Zo lang het in Friesland en Limburg mooi stookweer is, hoor je ons niet klagen![]()
JuistZo lang het in Friesland en Limburg mooi stookweer is, hoor je ons niet klagen![]()
Laat ik voorop stellen dat de post waarnaar je verwijst niet als reactie op jouw eerdere berichtgeving gepost is. Denk ook dat we hetzelfde zien. Dus je conclusie is in de basis niet heel afwijkend ten opzichte van die van mij. Verschil is louter dat ik vwb neerslagkans de dagen voor de jaarwisseling als referentie heb gepakt, en jij de vorige runs. In de basis zien we echter hetzelfde; een toenemend neerslagsignaal richting de 31e.Ik wil niet steeds "nietes" zeggen op een forum, dat wordt vervelend. Maar dat gezegd hebbende...het tegenovergestelde is toch waar? Waar kijk ik nou verkeerd volgens jou?
Juist deze run zien we de neerslag die er voor de 30e ook al (niet prominent) in stond, helemaal uitgaan. We zien de neerslag voor 1 januari, die in gisteravond zelfs in het eerste tijdvak na 0.00 uur sterk toenam, ook echt afgebouwd worden.
Het enige consistente is dat er nog steeds neerslag wordt ingetekend op oudjaarsdag maar timingsverschillen zijn nu veel minder van belang. In de hele run zijn de neerslaghoeveelheden uiterst gering, de mediane waarde zit voor 6 uur tijdvakken op 0,1 of 0,2 mm. Puur op basis van het gemiddelde de mediaan en de kans op neerslag > 1,0 mm per 6 uur (5-10% kans) kun je niet veel beter wensen. Laat ik eens egoistisch naar mijn regio, zuidwest, kijken: vn de 52 members gaan er 2 boven de 2 mm per/6uur. De rest zit er ver onder. Dat is ook de droogste regio, maar veel verschil is er niet op over het land.
.Laten we het WEER hopenvolgens mij zit het in zuid limburg wel goed
Windkracht 3 is normaliter ideaal voor vuurwerk net genoeg om de dampen weg te voeren en het waait ook niet kapot.
Windkracht 1 en 2 vindt ik echt te weinig