[Demo] Quartel Vuurwerk Pijnacker - 20 december 2025

Weinig activiteiten in deze post, betekend vaak weinig goeds.

Slordigheid in de demo, slechte producten etc. Had wat ervaringen gehoord en musthaves waren er niet volgens mij, jammer maar positief voor de portemonnee 🫶🏾

Ook weer thuis, op de fiets alle auto’s voorbij. Succes daar nog even!

Tsja de demo. Er ging van alles mis. Producten die door elkaar gingen, in de verkeerde volgorde of soms zelfs helemaal niet afgingen. Jeugd aan de overkant die irritant vaak voor oponthoud zorgden. De finale met pijnlijke stiltes van soms meer dan 30 seconden… Maar maakt dat uit op zo’n avond? Zeker niet! Nog altijd dik van genoten maar erg zuur voor de organisatie die verder wel weer top was! Wel succes aan alle filmers om dit te monteren.

Toppers en floppers lastig aan te geven doordat veel niet overeen kwam met de schietlijst. Ik ga een poging wagen, correct me if I am wrong!

Alle cakes van Bonfireworks (Neon Ghost, Bloody Chamelion, Silver Ice) staken qua burst met kop en schouders boven de rest uit. GVB Rambak was lekker kleurrijk en dik. Transbomber is helaas niet meer wat het ooit was. Laatste 2 cakes goed maar die eerste twee tot ploffers toe. Niet best. Kleine Beuker leuk voor het geld! Thermal Juwels en Event Scorpion box ook goed! De Adrenaline viel mij wat tegen, kleine boeketjes helaas. Blue Storm erg leuk, oneerbiedig gezegd een baby Opera House met de faling leaves maar wel echt een leuke cake die mij helemaal nog niet was opgevallen.

Hopelijk toch volgend jaar een herkansing want ze kunnen hier hele dikke finales maken zonder stiltes, ik weet zeker dat ze gebrand zullen zijn het nog eens over te doen!

Laatst bewerkt:
Tog knap dat het vaak mis gaat op demo's hoor, ik snap dat niet. Producten door elkaar, verkeerde volgorde het blijft bijzonder. Maar ben benieuwd naar alle films.

Tog knap dat het vaak mis gaat op demo's hoor, ik snap dat niet. Producten door elkaar, verkeerde volgorde het blijft bijzonder. Maar ben benieuwd naar alle films.
Ja zelfs de finale was matig, slechtste in jaren hier. Blij geen geld heb gedoneerd voor de grote finale.

Meende inderdaad ook dat de transbomber (anno 2025) op andere demo’s wel goed presteerde zonder de ploffers.

Hopelijk was dit exemplaar gewoon vochtig :) maar ach voor die 60€ valt het nooit tegen

Laatst bewerkt:
Het leek iets met het elektrisch schieten te maken te hebben. Heb me desondanks goed vermaakt met het publiek en toch ook best wat aardige producten die ik nog niet eerder had gezien!

Ik was er met mijn 2 zoons van 11 en 13. Eerste keer demo.
Ja het liep niet vlekkeloos. Ja er zaten wat stiltes in de pauze.
Boeiend. Ik en mijn jongens hebben een top avond gehad en ik denk bijna het hele publiek ook.

De laatste minuten van de finale vond ik echt indrukwekkend, met vuurwerk in de vrije verkoop en waar we nu als publiek een gratis demo van kregen.

Producten die ik mogelijk nog ga toevoegen zijn: Kleine beuker, Melkbus, Secret Salute, Matador. Verder maakten (los van de finale) Silver ice,
Magnificent, Transbomber en Universe of Passion indruk op me.

Dus Quartel en pyroteam, heel erg bedankt voor de mooie avond!

PS
Enige waar ik me echt aan heb gestoord zijn de volwassenen die staan te roken tussen alle kinderen (van hunzelf en van anderen), kom op zeg, dat hoeven we toch niet meer uit te leggen?

Het mooiste was misschien nog wel het oudere echtpaar voor mij. Man op leeftijd die met zijn vrouw in rolstoel naar het vuurwerk kwam kijken. Iedereen deed een stapje opzei zodat ze vooraan konden staan. Noem mij sentimenteel maar dan hou je het als volwassen vent bijna niet droog. Vuurwerk leef zo in dit land, bij jong en oud. Deze prachtige traditie kan en mag toch niet verdwijnen?

Inderdaad soms wat rommelige demo, maargoed, heb wel echt genoten van al het vuurwerk. Sommige bakken waren beter dan de ander maar echt blij om te zien dat er gewoon veel bakken de markt op zijn gekomen zonder kooi, met een hele lekkere burst. Rubro was goed (met de transbomber daar gelaten want die vond ik toch wel echt veel ingeleverd hebben), bonfireworks was heerlijk om te zien en horen. Maar ook evo ( op de blink blaster na) heeft gewoon weer echt hele toffe producten op de markt gezet. Evo, pangu maar ook de nieuwe bakken van st8tement vond ik echt heel erg tof om te zien en horen! Ik heb enorm genoten in ieder geval. Quartel bedankt voor deze toffe demo!

Back
Bovenaan