[FREAKACTIE 2025] Vuurwerk Outlet en Pyro Outlet

Mijn oprechte excuses @pietjebel . Ik had natuurlijk moeten begrijpen dat jij als wandelende encyclopedie, half mens – half allesweter, altijd gelijk hebt. Hoe durfde ik überhaupt een eigen mening te hebben? Vanaf nu zal ik eerst bij jou inchecken voordat ik iets denk, zeg of adem. Nogmaals: mijn fout. Bedankt dat je me wilt verlichten met je eindeloze wijsheid.

Houdt het gezellig jongens. Dat gekat onderling is nergens voor nodig.

Outlet heeft prima aanbiedingen gehad het hele jaar voor degenen die er gebruik van wilden maken, hun service is ook altijd top.

Maar ook ik vind dat @pietjebel wel een punt heeft.
Waarom een VAN prijs plaatsen die hoger is dan je reguliere verkoopprijs?
maar goed, het is aan iedereen zelf of ze hier gebruik van maken. Genoeg mensen in deze maatschappij die in marketing trucjes trappen.

Houdt het gezellig jongens. Dat gekat onderling is nergens voor nodig.

Outlet heeft prima aanbiedingen gehad het hele jaar voor degenen die er gebruik van wilden maken, hun service is ook altijd top.

Maar ook ik vind dat @pietjebel wel een punt heeft.
Waarom een VAN prijs plaatsen die hoger is dan je reguliere verkoopprijs?
maar goed, het is aan iedereen zelf of ze hier gebruik van maken. Genoeg mensen in deze maatschappij die in marketing trucjes trappen.
Het is wettelijk ook helemaal niet toegestaan. Net als al die overige neppe 'van' prijzen op vuurwerksites met bedragen die ze nooit gekocht hebben.

Jullie begrijpen het niet,ik klaag niet ik ben al lang klaar met bestellen bij outlet....
Maar adverteren met advies prijzen die boven de huidige verkoopprijzen liggen dan doe je in mijn ogen iets verkeerd....de total display 259e....word nu toch al verkocht voor 199e???als de hema dat doet met blackfriday dan worden ze op de vingers getikt.....
Een adviesprijs wordt door de importeur bepaald en niet een winkelier. Dus dat ze er bij outlet nu nog 60 afhalen is voor een ieder mooi meegenomen, dat hij eerder in het jaar nog goedkoper was, is voor ons alleen maar mooier voor de portemonnee en mogen we outlet dankbaar voor zijn. Maar om de bekende blackfriday trucjes er nu bij te halen terwijl de adviesprijs gewoon 259 is... beetje sneu

Klagen over een terecht punt welke ook nog wettelijk geregeld is...

Wat is er wettelijk geregeld, het adverteren met de adviesprijzen tov "verkoopprijzen" of wat? De getallen kloppen gewoon met wat er geschreven is.

400 shots total display show - Adviesprijs 259
Panther Box XL - Adviesprijs 59,99
All in the mix - Adviesprijs 39,99 (duurder dan mee geadverteerd is overigens) winkelprijs 34,99

Schijnbaar hebben jullie het concept "adviesprijs" nog niet helemaal begrepen en nemen jullie aan dat hij niet lager gaat komen dan de "verkoopprijzen van nu". Jullie hebben de prijzen nog niet eens gezien voordat je begint te typen. Dit is toch wel echt Marketing 101 of niet?

Overigens mogen jullie tevreden zijn dat er überhaupt nog aanbieding prijzen gelden

Wat is er wettelijk geregeld, het adverteren met de adviesprijzen tov "verkoopprijzen" of wat? De getallen kloppen gewoon met wat er geschreven is.

All in the mix - Adviesprijs 39,99 (duurder dan mee geadverteerd is overigens) winkelprijs 34,99

Schijnbaar hebben jullie het concept "adviesprijs" nog niet helemaal begrepen en nemen jullie aan dat hij niet lager gaat komen dan de "verkoopprijzen van nu". Jullie hebben de prijzen nog niet eens gezien voordat je begint te typen. Dit is toch wel echt Marketing 101 of niet?

Overigens mogen jullie tevreden zijn dat er überhaupt nog aanbieding prijzen gelden
Volgens jou moet iedereen maar positief zijn en verdere meningen worden niet gewaardeerd. Laat mensen lekker 👍

Volgens jou moet iedereen maar positief zijn en verdere meningen worden niet gewaardeerd. Laat mensen lekker 👍

Volgensmij heb je het punt niet begrepen. Speciaal voor jou zou ik het even uittypen.

Regels voor het adverteren met adviesprijzen:
Authenticiteit: Een adviesprijs mag niet zomaar verzonnen zijn; deze moet een reële suggestie zijn van de fabrikant/leverancier, gebaseerd op kosten en consumentenbehoefte. OFTEWEL de adviesprijs van Rubro/Magnum etc etc.

Duidelijkheid: Vermeld expliciet dat het om een adviesprijs gaat, bijvoorbeeld "Adviesprijs: €X". STAAT expliciet vermeld op het forum.ik heb ze je net gegeven zelfs.

Geen misleiding: Je mag de adviesprijs niet gebruiken als 'van'-prijs in een kortingsaanbieding als deze prijs zelden of nooit werd gehanteerd. Dit is misleidend en verboden, aldus de ACM ConsuWijzer. PRIJS wordt gehanteerd tijdens de losse verkoop zover ik weet.

Korting vs. Adviesprijs: Als je korting geeft, moet de 'van'-prijs de laagste prijs zijn die je in de 30 dagen voorafgaand aan de aanbieding hanteerde. DAT weet je niet omdat de prijs nog niet BEKEND is.

Een adviesprijs mag niet misleidend zijn; sinds 1 januari 2023 geldt een verbod op valse 'van-voor'-prijzen, waarbij de 'van'-prijs (de adviesprijs) de laagste prijs moet zijn die de verkoper de afgelopen 30 dagen heeft gehanteerd.

er wordt opgemerkt dat de prijs nu en de laatste 30 dagen sowiess lager ligt dan de "van" prijs waar nu mee geadverteerd wordt, dus een terecht punt wordt aangekaart.

DAT weet je niet omdat de prijs nog niet BEKEND is.

De "Van" prijs staat letterlijk in de plaatjes, je bedoelt de "voor" prijs, die is ind niet bekend maar is ook totaal niet relevant in de discussie.

Een adviesprijs mag niet misleidend zijn; sinds 1 januari 2023 geldt een verbod op valse 'van-voor'-prijzen, waarbij de 'van'-prijs (de adviesprijs) de laagste prijs moet zijn die de verkoper de afgelopen 30 dagen heeft gehanteerd.

er wordt opgemerkt dat de prijs nu en de laatste 30 dagen sowiess lager ligt dan de "van" prijs waar nu mee geadverteerd wordt, dus een terecht punt wordt aangekaart.

De "Van" prijs staat letterlijk in de plaatjes, je bedoelt de "voor" prijs, die is ind niet bekend maar is ook totaal niet relevant in de discussie.

De prijs die gehanteerd wordt voor de 400 total display is ook gewoon 259 euro. Hij is echter in de aanbieding momenteel.

1765341852832.png

Back
Bovenaan