LET OP : vuurwerkwinkelduitsland.eu - oplichting

Beste allemaal,

Ik merk dat de discussie wat begint af te dwalen. Het oorspronkelijke onderwerp ging over oplichting van een winkel, maar het gesprek verschuift nu richting wat volgens de KvK wel of niet verkocht mag worden. Dat is een ander onderwerp en staat los van het punt dat hier besproken werd.
Volgens mij geven hier de meeste aan dat ze met KVK zouden gaan ophalen. En hoop voor hun niet dat ze hun KVK al hebben doorgegeven aan een oplichter. Want die weet daar natuurlijk wel raad mee.

Volgens mij geven hier de meeste aan dat ze met KVK zouden gaan ophalen. En hoop voor hun niet dat ze hun KVK al hebben doorgegeven aan een oplichter. Want die weet daar natuurlijk wel raad mee.
Een KVK-uittreksel kun je gewoon online opvragen via kvk.nl, inclusief basisgegevens zoals bedrijfsnaam, activiteiten (SBI-code), vestigingsadres, en vaak ook wie bevoegd is om te tekenen. En meestal is het pas bij ophalen je gegevens doorgeven bij de winkel + een kopie van je uittreksels.

Maar iemand anders nog ideeën bedoel project x gebeurde ook online. 22.000 leden die samen een plan smeden. Site uit de lucht of iets moet toch wel het ultieme doel zijn haha 😂

Hoe weet je dat Goofy, kunnen we dat ergens terugvinden? Mijn aangifte loopt en heb nog niks vernomen verder.
Ik heb een externe directe lijn naar politie fraude team en die zijn nu vollop bezig met het onderzoek via fraude team. Er waren niet veel aangiftes te vinden hoorde ik vanmorgen. Indien je wilt mag je t casenr wel prive sturen dan geef ik die door.

Goede avond,

In verband met dit topic een account aangemaakt. Ook ik en een collega zijn helaas in deze nepsite getrapt. Dit weekend heb ik aangifte gedaan via internet. Geen idee hoe de politie die gaat oppakken aangezien ik het vuurwerk feitelijk pas zou gaan ophalen op 29 december. Wat ik redelijk bizar vindt is dat de website nog steeds online staan. Wie weet hoeveel mensen nog in deze scam trappen!

Goede avond,

In verband met dit topic een account aangemaakt. Ook ik en een collega zijn helaas in deze nepsite getrapt. Dit weekend heb ik aangifte gedaan via internet. Geen idee hoe de politie die gaat oppakken aangezien ik het vuurwerk feitelijk pas zou gaan ophalen op 29 december. Wat ik redelijk bizar vindt is dat de website nog steeds online staan. Wie weet hoeveel mensen nog in deze scam trappen!
Hier helaas precies hetzelfde 🥴

Sterkte allemaal! Heel rot voor jullie zeker met de misschien laatste jaarwisseling met legaal stoken. Blijf aangifte doen en af en toe ff bellen. Samen staan jullie sterk

Ik denk dat dit nog maar het topje van de ijsberg is, inderdaad bizar dat deze site nog in de lucht is. Wij weten dit al bijna 2 jaar dat dit een fake site is.

Nog een (Poolse) scamsite: Pyrozeus, deze is al jaren actief en vermoed dat deze site factor 100 aan gedupeerden heeft vergeleken met Vuurwerkduitsland.eu

Nog een (Poolse) scamsite: Pyrozeus, deze is al jaren actief en vermoed dat deze site factor 100 aan gedupeerden heeft vergeleken met Vuurwerkduitsland.eu
Je vergeet even dat Vuurwerkduitsland.eu vuurwerk websites heeft voor praktisch iedere stad in Nederland en dat ze tientallen andere 'fake' bedrijven runnen.

Maar thanks voor het melden:thumbsup:

• Like
Waarderingen: Kees
zou er niet op reken dat je het nog krijgt. Pand staat al leeg volgens de buurman.
ma iedereen roept hier wel scam dit en dat, wat ik natuurlijk geloof en waar ik ook vanuit ga. Maar ik lees nergens dat er iemand zelf daadwerkelijk is geweest of iets. Ik lees dat mensen er voor 1200 euro hebben besteld ma voor dat geld rij je er toch zeker wel heen of niet?!?!

ma iedereen roept hier wel scam dit en dat, wat ik natuurlijk geloof en waar ik ook vanuit ga. Maar ik lees nergens dat er iemand zelf daadwerkelijk is geweest of iets. Ik lees dat mensen er voor 1200 euro hebben besteld ma voor dat geld rij je er toch zeker wel heen of niet?!?!
ja dat is waar, de man in kwestie heeft het hele jaar filmpjes gemaakt met dummies om vertrouwen te wekken. Nu staat volgens de buren het pand al een paar weken leeg. Je kan er altijd even naar toe gaan maar ik denk niet dat het veel helpt.

je kan het best hier je betalen invullen en dan kan je misschien nog je geld terug krijgen: https://www.mollie.com/nl/consumers#form

Back
Bovenaan