Het weer op 31 december en 1 januari.

Weer een korte update voor de dag der dagen: het ziet er alweer beter uit. Maar alles blijf goed in lijn met de vorige verwachting!

Kort en bondig: droger dan normal, kans op duidelijk te lage of duidelijk te hoge temperaturen is klein. Lagedrukimpulsen op de oceaan zijn nog lager en er is nu neiging tot hogere dan normale druk van SPitsbergen tot aan de noordelijke Noordzee.
Wind lijkt op deze manier ook niets geks te doen en eerder onder de norm te liggen.

Opvallend is meer de "hitte" de komende 10 dagen met temperaturen die zodanig afwijken dat ze bij de 20% warmste ooit komen voor de tijd van het jaar. De hele tijd 10 tot wel richting de 15 C! Dat zien we op de kortere termijn al nu dus dat is een zekerheid. We zagen dit ook al eerder in de sub-seizoensverwachting en dat komt uit. Dus ja die warmte is ingecalculeerd, de afbouw ervan ook al even.

Ontwikkelingen zijn positief.

Een heeeeeel klein beetje nevel (mist met zicht +1 kilometer) of een beetje heiigheid vind ik juist wel mooi icm met vuurwerk. Het moet uiteraard niet potdicht gaan zitten maar de wereld een beetje is mysterie gehuld geeft meer sfeer dan windkracht 6.

Als we voor het kaatste jaar moesten kiezwn dan zou ik altijs voor de windkracht 6 dan maar. Mist/nevel is even mooi maar na een uur stoken is het dichte mist ;,(

Een heeeeeel klein beetje nevel (mist met zicht +1 kilometer) of een beetje heiigheid vind ik juist wel mooi icm met vuurwerk. Het moet uiteraard niet potdicht gaan zitten maar de wereld een beetje is mysterie gehuld geeft meer sfeer dan windkracht 6.

Inderdaad,zodat de rook net even wat langer blijft hangen.
Het mooiste vind ik ook als er vrijwel geen wind staat,en de rook van grondvuurwerk langzaam recht omhoog gaat.
Dat geeft gewoon meer sfeer dan dat alles meteen 20 meter verder waait.

We gaan weer een week in met temperaturen dik boven de 10 graden, begin december. Het hoort nu gewoon guur te zijn, winters weer. Je kunt niet meer ontkennen dat het klimaat snel veranderd is. Als je het mij vraagt gaan we straks weer een regenachtige jaarwisseling met veel wind tegemoet, doe mij maar kou nu

Back
Bovenaan