Suggestie om winkel topics vrij te houden van vragen omtrent kooien en kooi artikelen. Allicht kan het team hier iets op bedenken.
Bijna onmogelijk denk ik al hoewel er software matig veel mogelijk is.
Maar stel je implementeert een blur software en voegt hier het woord kooi en haar synoniemen aan toe dan kun je het er nergens meer over hebben en ook niet in andere contexten, dan zijn deze woorden altijd geblokt/geblurred.
Dus stel je blokkeert het woord gaas dan ook en je typt ergens kippengaas dan ziet men alleen maar ********** .
Ditzelfde principe werkt met scheldwoorden bijvoorbeeld en is tevens makkelijk te omzeilen door bijvoorbeeld k!ppengaas te typen.
Een andere methode, zeer effectief maar arbeidsintensief is handmatig verwijderen door moderators, al dan niet na meldingen van forum leden.
Dus zodra een lid dit ziet op de meld knop drukken en de aanwezige mod direct het aanpassen/verwijderen.
Uiteraard dus ook niet bullet proof.
Wat nog een andere optie is maar ook niet geheel taboe vrij, is een periode instellen voor nieuwe en/of na een bepaalde periode terugkerende accounts, voordat ze kunnen posten.
Want volgens mij zijn op dit moment de meeste klachten omtrent nieuwe accounts of dus mensen die weer ff snel inloggen omdat ze bang zijn een kooi artikel te hebben.
Maar welke invoer van tijd je hier precies moet hanteren vind ik lastig. Een week bijvoorbeeld?
Misschien mis ik nog iets maar het lijkt me een moeilijke opgave omdat je een openbaar forum bent.