Opruimen op nieuwjaarsdag.

we leggen eerst al het afgestoken vuurwerk op een built dat we de volgende ochtend zo op kunnen ruimen en al zo neer leggen dat iedereen normaal langs kan

Als we rond 2 uur klaar zijn, alles aan de kant. Of al opgestapeld bij de prullenbak. Laatste jaren waaide het zo hard, dat het meeste was afgefikt zodat je bij daglicht alleen het as nog moest opruimen.

Opruimen doen we rond 11 uur ofzo, eigenlijk zit de gemeente er hier strak op dus het is gewoon ff compounds en potjes stapelen en wat vegen.

Meestal 2 Januari komen ze hier al door de wijk.

De meeste rommel ruimen een buurman en ik in de nacht al op. Overdag ruimen we de restjes nog op. 2 of 3 januari komt de gemeente altijd de vuurtonnen ophalen. Dan blijven hier en daar alleen nog wat brandplekken over die door het jaar heen wegslijten. En nog wat rondjes die je het hele jaar nog tegenkomt.

2 jaar terug waaide het echt heel flink. Hierdoor durfde ik het niet aan de compounds in de straat af te laten fikken ivm rondvliegende brandende delen. Zodoende een groot deel de volgende dag opgehaald met de werkbus. Syw6M-cdccoqr7rqbfbohgyo2uy6zh.jpg

Hier werd het op 1 januari door de gemeente weggehaald vanaf onze stookplaats.
Met verbazing staan kijken toen ik 1 januari het zag gebeuren. Scheelde een aardige klus haha. We zijn verhuisd dus had dit nooit eerder meegemaakt.

Met verbazing staan kijken toen ik 1 januari het zag gebeuren. Scheelde een aardige klus haha. We zijn verhuisd dus had dit nooit eerder meegemaakt.

Dat is hier ook altijd vaste prik, niet de 1e zelf maar de eerst volgende dinsdag.

Dit jaar valt dus een beetje rot, maar je stapel word uiteindelijk netjes opgehaald hier en vaak zetten we dan ook de boom erbij.
Dan komt ook het veegkarretje langs en is eigenlijk 80 % opgeruimd.

Dat is hier ook altijd vaste prik, niet de 1e zelf maar de eerst volgende dinsdag.

Dit jaar valt dus een beetje rot, maar je stapel word uiteindelijk netjes opgehaald hier en vaak zetten we dan ook de boom erbij.
Dan komt ook het veegkarretje langs en is eigenlijk 80 % opgeruimd.
Deden ze dat hier ook maar, ik mag het altijd allemaal zelf opruimen en naar de milieustraat brengen.

• Like
Waarderingen: Kees
Ik veeg de boel meestal wel bij elkaar direct na het afsteken om kans op wegwaaien te voorkomen. In de ochtend met een brakke kop de boel in de container proberen te proppen. Toch altijd een beetje sentimenteel om de lege tubes door je handen te laten gaan, zo'n gevoel van weer een heel jaar moeten wachten haha

Meestal proberen we alles op te branden in een vuurton. Die uiteindelijk leeg scheppen in zakken en in de ondergrondse (hopelijk brand die niet af 🤣) als niet alles past los in de container rammen..

Deden ze dat hier ook maar, ik mag het altijd allemaal zelf opruimen en naar de milieustraat brengen.

Wij hebben hier ook nog gewoon de bekende groene restafval bakken en daar past ook een hoop is als het moet.

Maar naar de milieustraat zie ik niet zitten, dan gaat het gewoon op een stapel en de fik erin en veeg daarna de rest wel op.

Ik kom meestal niet later uit bed als anders. Ontbijt met een oliebolletje. Daarna nog even nagenieten en opruimen waar nodig. En natuurlijk een wandeling maken om te zien of er goed gestookt is in de buurt.

Altijd netjes de boel aanvegen met de buren. Mooi feestje hebben, betekend ook de boel opruimen wat mij betreft ...

Eigenlijk vind ik het zonde om alle cakes op te laten fikken, want vind het de dag erna wel leuk om alles nog even te bekijken. Dus ik zet het 's nachts meteen voor m'n huis, de dag erna even vegen (maar wel even uitslapen). Dan staat het vaak toch nog wel een paar dagen voor m'n huis.

Eigenlijk vind ik het zonde om alle cakes op te laten fikken, want vind het de dag erna wel leuk om alles nog even te bekijken. Dus ik zet het 's nachts meteen voor m'n huis, de dag erna even vegen (maar wel even uitslapen). Dan staat het vaak toch nog wel een paar dagen voor m'n huis.

Gewoon op 1 Januari de fik erin.

Back
Bovenaan