Tweede Kamerverkiezingen 2025

the cigarman

VWC lid
29 oktober 2025 is het weer zo ver, we mogen onze stem weer uitbrengen op een party die je/onze belangen behartigd in de Tweede Kamer.
Als je tegen een vuurwerkverbod bent, dan moet dit plaatje even onthouden.

Jeukplaatje.jpg

Er waren begin dit jaar veel voorstemmers voor een vuurwerkverbod. Kl*te zeker te weten, maar dat kiest wel lekker makkelijk, qua partij. :geek:

Toch zijn er ook nog een aantal stemwijzers waardoor je kan kijken op welke partij je kan stemmen.

www.kieskompas.nl

welkepartijpastbijmij.nl

En ga zo maar door, google even en je struikelt over de stemwijzers.
Sommige daarvan zijn best gekleurd, zoals die van de Volkskrant. Dus houdt ook in de gaten dat sommige stemwijzers je een bepaalde richting duwen.
Ook zijn er lokale stemwijzers, kijk even op de site van de lokale omroep, maar dit zijn vaak 2 of 3 stellingen die voor jou provincie of regio gelden.

Ben je er uit op welke partij je wilt stemmen, kijk even op de site van die partij wat de standpunten zijn van die partij.
Je partij kan tegen een vuurwerkverbod zijn, maar wilt wel hard bezuinigen op de zorg. Terwijl je daar afhankelijk ervan bent.

Waar ga je op stemmen? Of weet je dat niet?

Ik ben er nog niet uit. Waar ik wel uit ben is dat (pro)vuurwerk niet bepalend gaat zijn. Daar ben ik wel van genezen. Afgelopen jaar/jaren hebben we gezien dat dat totaal niets uitmaakt. Draaien als een blad aan de boom. Rechts kabinet gehad die allen tegen een vuurwerkverbod waren en zelfs dat heeft niets uitgehaald. Die slag hebben we helaas verloren, gaat naar mijn gevoel ook nooit meer terug gedraaid worden, welke uitslag het ook gaat worden. Ben wel erg benieuwd naar de 29e/uitslag. Kan wel weer eens een interessante dag en avond worden.

Het enige wat ik zeker weet is dat het weer een lange tijd gaat duren voordat er weer een kabinet gaat komen. Zeker gezien de hoeveelheid partijen

🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱PVV🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱

Ook Lidewij de Vos spreekt mij aan, echter het gevaar is als rechts teveel verdeelde stemmen krijgt gaat links er wellicht met de winst vandaar. Vandaar PVV.
PVV krijgt een hoop stemmen maar ze zullen toch echt partners moeten worden met een andere partij om samen aan genoeg zetels te komen. Het heeft geen nut als pvv 50 zetels haalt en de partijen die wel met pvv samen willen slechts enkele zetels krijgen. Dus FVD BBB JA21 zullen per stuk ook meer dan 7 zetels moeten halen.
Alle overige partijen hebben kenbaar gemaakt niet met PVV samen te willen.
Als je echt vw liefhebber bent kun je in mijn ogen absoluut niet op een Bontekwal CDA stemmen of verraders partij VVD.

Even een wellicht onnozele vraag, maar kan het vuurwerkverbod met een nieuw kabinet nog worden teruggedraaid.

Ik preek voor eigen parochie maar ik ben echt kwaad dat deze voor mij zeer belangrijke dag wordt afgepakt...echt onverteerbaar gewoon.

Even een wellicht onnozele vraag, maar kan het vuurwerkverbod met een nieuw kabinet nog worden teruggedraaid.

Ik preek voor eigen parochie maar ik ben echt kwaad dat deze voor mij zeer belangrijke dag wordt afgepakt...echt onverteerbaar gewoon.
Durf het niet zeker te zeggen maar denk dat het in principe met de juiste rechtse partijen elk jaar "uitgesteld" kan worden. Omdat er een aantal voorwaarden vanuit de VVD gesteld zijn. En je zou dan elk jaar kunnen zeggen dat de voorwaarden niet op orde zijn dus dat een verbod doorgeschoven kan worden. Zo begrijp ik het in ieder geval vanuit bepaalde personen.
Mocht er toch een middenpartij of linkse droeftoeter partij gaan regeren dan kunnen ze het komend jaar al afronden. Of het verbod echt van de baan geschoven kan worden durf ik niet te zeggen. In mijn optiek is stemmen op BBB FVD PVV JA21 de beste keuze om de hobby nog uit te kunnen stellen. SP was trouwens ook tegen verbod maar net zoals de VV De vertrouw ik hun niet helemaal hierin.

Goeie vraag dit vraag ik me dus ook af. Kan het nog van tafel als dat initiatiefvoorstel is uitgewerkt?

Want een initiatiefvoorstel werkt wel anders dan een wetsvoorstel. En is een initiatiefvoorstel niet meteen wet. Loop al dagen met de zelfde vraag.

Laatst bewerkt:
🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱PVV🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱

Ook Lidewij de Vos spreekt mij aan, echter het gevaar is als rechts teveel verdeelde stemmen krijgt gaat links er wellicht met de winst vandaar. Vandaar PVV.
Spreekt Lidewij je aan of de FvD? Die partij die spreekt over een boreale samenleving, de uil van minerva, omvolking. Het ontkent 9/11, het ontkent de maanlanding, zet vaccineren in een zwart daglicht en wil politici voor een tribunaal slepen.

Laten we nog maar niet beginnen over de PVV, want zij houden je een vetkluif voor waarvan je weet dat het niet waargemaakt kan worden. Iets met de grondwet.

En nee, ik stem zelf niet eens links.

Overigens zijn er met de huidige maatschappelijke ontwikkelingen (of het gebrek daaraan) wel andere dingen die iets meer prioriteit vergen dan vuurwerk, hoe jammerlijk dat ook moge zijn.

Laatst bewerkt:
Spreekt Lidewij je aan of de FvD? Die partij die spreekt over een boreale samenleving, de uil van minerva, omvolking. Het ontkent 9/11, het ontkent de maanlanding, zet vaccineren in een zwart daglicht en wil politici voor een tribunaal wil slepen.

Laten we nog maar niet beginnen over de PVV, want zij houden je een vetkluif voor waarvan je weet dat het niet waargemaakt kan worden. Iets met de grondwet.

En nee, ik stem zelf niet eens links.

Overigens zijn er met de huidige maatschappelijke ontwikkelingen (of het gebrek daaraan) wel andere dingen die iets meer prioriteit vergen dan vuurwerk, hoe jammerlijk dat ook moge zijn.
Lidewij de Vos spreekt mij aan.

M.b.t. Maatschappelijke ontwikkelingen hierover heb ik mij op 20sept en vorige week zondag aangesloten bij demonstraties.

Vuurwerk is dusdanig klein voor de politiek dat het ingezet wordt als middel om te onderhandelen.

We zijn een hoop geld kwijt aan immigratie en daar klaagt een ieder over. Begrijpelijk, maar we moeten ook eens in ons eigen land kijken naar alle profiteurs die uitkeringen en toeslagen trekken terwijl ze de hele dag lekker aan het blowen zijn om geen last te hebben van hooikoorts. :bonk: :frusty:

Ik stem eigenlijk altijd wat het beste is voor mijn eigen portemonnee. Ik zou het fijn vinden als werken weer echt beloond wordt in dit land. Ik betaal nu zoveel belasting dat je er twee alleenstaande moeders van kunt onderhouden. Als alleenstaand moeder vang je lachend 2200-2500 netto per maand voor precies niks doen. Ik kom met werk in aanraking met de onderkant van de samenleving en meiden van 25 die zich hebben vol laten blaffen door een willekeurige man na een avond stappen zeggen lachend dat ze echt niet gaan werken. Waarom werken? Ik vang nu 2500 euro als ik met mijn niet afgemaakte school ga werken verdien ik misschien net aan 2000 euro. Ja trut... je verdiend ook niet meteen 8 ruggen in een maand. Daar moet je hard je best voor doen! Ik zou het dan ook mooi vinden als de overheid daar eens goed naar gaat kijken of je de uitkering wel echt nodig hebt of dat je het wel best vindt.

Back
Bovenaan