BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Update kort geding:

De poging om een kort geding te voorkomen is helaas mislukt. De staatssecretaris wil niet om tafel met ons en de vuurwerkbranche om tot oplossingen te komen voor de problemen welke ontstaan door de voorgenomen aanpassing van het RAC.

Op verzoek van VuurwerkCheck, BPN, HVLV en VEN heeft onze advocaat daarom stukken aangeleverd aan de rechtbank in Den Haag om een kort geding te starten. Zojuist is hiervoor de datum vastgesteld:

Datum: 22 oktober 2025
Tijd: 13:00 uur

In de laatste weken is er wel beweging geweest bij het ministerie. Zo blijft het nu voor consumenten toegestaan om vuurwerk wat in gaasverpakkingen zit/zat in bezit te houden. Tot 1 februari 2026.

Door deze aanpassing van de voorgenomen wijziging van het RAC is de kans groot dat stichting HVLV niet ontvankelijk wordt verklaard, daar er voor ons nu geen spoedeisend belang meer is. Dus is besloten dat het kort geding door VuurwerkCheck, BPN en de VEN wordt gevoerd. Uiteraard blijft HVLV op de achtergrond gewoon betrokken.

Tis echt lachwekkend gewoon...
Ja, in Almere staat de krant al 2 jaar vol met explosies, overal explosies...ik merk niks maar overal explosies...mn halve stad moet in puin liggen. camera bewaking wordt hiervoor ook meteen in de straten geaccepteerd want explosies.

Hier ff een leip verhaal wat me overkwam. Ik voer afgelopen zomer met mn bootje door de grachten, werd ik door een man gesommeerd niet door te varen.
Uiteraard beetje scheef bedenkelijk gezicht naar hem, want waarom niet? Volgens hem zat er een bom in een koffertje iets verderop op een steigertje. Hij had 112 gebeld.
Ik vroeg hem werkelijk waar, is dit het eerste waar je aan denkt bij een oude koffer ergens op straat?
wellicht gewoon grofvuil opgepakt door kinderen, maar hey! hij was aan het wachten op de politie.....

zo erg goed werkt dit Explosie verhaal dus

Ja, in Almere staat de krant al 2 jaar vol met explosies, overal explosies...ik merk niks maar overal explosies...mn halve stad moet in puin liggen. camera bewaking wordt hiervoor ook meteen in de straten geaccepteerd want explosies.

Hier ff een leip verhaal wat me overkwam. Ik voer afgelopen zomer met mn bootje door de grachten, werd ik door een man gesommeerd niet door te varen.
Uiteraard beetje scheef bedenkelijk gezicht naar hem, want waarom niet? Volgens hem zat er een bom in een koffertje iets verderop op een steigertje. Hij had 112 gebeld.
Ik vroeg hem werkelijk waar, is dit het eerste waar je aan denkt bij een oude koffer ergens op straat?
wellicht gewoon grofvuil opgepakt door kinderen, maar hey! hij was aan het wachten op de politie.....

zo erg goed werkt dit Explosie verhaal dus
Mensen worden helemaal gek gemaakt dat is het hele probleem....zelf nadenken bestaat zo onderhand niet meer🥴

Back
Bovenaan