Geniet je meer van het vuurwerk voor 00.00 of tijdens/na

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Waar geniet jij nou het meest van, het stoken voor 00:00 of tijdens/na 00:00. Laat ons hier weten waar jij het meest van geniet en waarom.

Ondanks dat ik dan geen "toppers" stook, geniet ik toch meer van de cakes die ik voor 00.00 schiet. Het is een stuk rustiger, neem meer de tijd en zie goed welke cake ik schiet en word niet afgeleid door effecten van de producten van de buren.

Ik geniet meer van het vuurwerk voor 0.00 uur, vooral omdat je weet dat het na 0.00 uur alweer bijna voorbij is .

Het stoken overdag geniet ik eigenlijk nogsteeds het meeste van, het 10:00 uur moment blijft voor mij een kippenvel moment . gedurende de ochtend en middag op oudjaarsdag hoor je de knallen fors toenemen in de omgeving, ook daar kan ik echt van genieten .

Uiteraard is het 18.00 uur moment ook altijd bijzonder en geniet ik daar ook van, in de avond rustig genieten van de cakes en compounds en kijken naar wat er rondom wordt afgestoken .

Wel vind ik het aanloop moment naar 0:00 uur altijd mooi, dat momentje om 23:59 uur dat het een stuk rustiger is buiten en dan om 0:01 uur de chaos wanneer je naar buiten gaat, waar je door de adrenaline niet meer weet wat de planning was om als eerste af te steken, en je een willekeurige cake pakt :d

Als ik in januari de videos terug kijk dan geniet ik het meest van de videos voor 00.00

Gewoon omdat t dan rustiger is en je echt kan genieten van je collectie.

Op de 31e is het genieten vanaf t moment dat de wekker gaat en dan uitkijken naar dat eerste lontje om 18.00 en het laatste ergens na 02.00

Ook om 00.05 als de hele wijk losgaat is een feestje
Ff lekker om je heenkijken naar al dat moois wat er de lucht in gaat.

Waar ik van geniet is niet per se een tijdstip gebonden, meestal als het schemer/donkerder wordt op de avond en de eerste echte dikke compounds/bakken worden geschoten. Sta ik altijd weer even met een iets te grote lach te kijken.

Altijd van er voor eigenlijk. Maar meeste steek ik toch af na 0.00uur. Apart eigenlijk haha. Dit jaar(roep ik elk jaar btw) dan toch maar eens alles voor 0.00uur doen?
Waarschijnlijk laatste keer, dus alles op het gemakje in de vooravond!

Altijd van er voor eigenlijk. Maar meeste steek ik toch af na 0.00uur. Apart eigenlijk haha. Dit jaar(roep ik elk jaar btw) dan toch maar eens alles voor 0.00uur doen?
Waarschijnlijk laatste keer, dus alles op het gemakje in de vooravond!
idem, heb ik ook al aangegeven.. Veel bewaar je toch voor HET moment.. Dan ram je er alles door en denk je.. Mmmm, had ook wel wat anders gekund.
Dit jaar maar gedurende de vooravond veel de lucht in jassen!

idem, heb ik ook al aangegeven.. Veel bewaar je toch voor HET moment.. Dan ram je er alles door en denk je.. Mmmm, had ook wel wat anders gekund.
Dit jaar maar gedurende de vooravond veel de lucht in jassen!
Ja en ik wacht dan altijd nog even tot de meeste klaar zijn met stoken. Begin dan rond 0.45uur en sta ik alleen omdat iedereen weer naar binnen is haha. Sfeerloos!

Vóór 00.00 uur. Zeker nu er wat meer kleine kinderen in de straat zijn komen wonen is de vroege avond, tussen 18.00 en 20.00 uur echt goud. Dik ingepakt met brilletje en gehoorbescherming komen ze dan de straat op en kijken ze ademloos naar fonteinen en kleinere potten. Tussendoor steken we ook wat sterretjes aan, super gezellig allemaal. Als het klein grut goed en wel op bed ligt beginnen we aan ronde 2, die duurt het langst. Muziek is dan aan, vuurkorf erbij, aanloop van passanten die aangetrokken worden door het vuurwerk en de gezelligheid op straat en nog even blijven plakken voor een praatje. Super relaxte sfeer en maximaal genieten. Om 00.00 uur eerst de concurrentie laten uitrazen en dan zelf nog een dik uur uitpakken. Naarmate de nacht vordert neemt ook de verzadiging toe en haken steeds meer buurtgenoten af en blijf je uiteindelijk met 1, hooguit 2 diehards over. Zonder publiek en actie in de verte is de sfeer toch stukken minder.

Voor 00,00 uur. De kids uit de buurt kunnen dan ook even rustig genieten en je hoeft niet constant om je heen te kijken of er niks naast je gegooid wordt oid.
Gewoon heerlijk rustig stoken.

Oudejaarsdag is een komen en gaan van emoties en heimwee. Heimwee naar hoe het vroeger was. Kleine Guusje met rotjes, pijltjes, de geur van kruit, blaren op de vingertjes. Het magische gevoel dat we als freaks allemaal wel kennen. Even een dag weg uit de kille realiteit.

Het begint al bij het opstaan en realiseren dat de grote dag is aangebroken. Ontbijten. Oliebollen bakken. Top 2000. Af en toe wat stoken. Die geur! De kids zien genieten. Rondje door de wijk. Genieten van het geknal in de verte.

Om 18.00 begint het echt met een eerste serieuze stooksessie om de ergste stookhonger te stillen. Het plezier bij de familie en de rest van de straat die er op af komt. Vanaf nu verkeer ik in een roes.

Dan eten, met gedachten alweer vol bij de volgende stooksessie. Uur of 21/22 is het zover. Al het kleine spul op maken. Op de achtergrond nog de top 2000. Rondje door de wijk. En weer even naar binnen. Zitten bij de familie en vrienden, maar in gedachten ver weg bij het grote moment dat dichterbij komt. Nog 1 keer de verbindingen en volgorde checken van alle compounds voor de show.

Dan het aftellen, champagne, het moment der momenten: jas aan en naar buiten overweldigd door het geweld en visuele spektakel wat los barst. Eerst de straat laten stoken, en dan de ultieme show waar ik het hele jaar naar heb toegeleefd gevolgd de applaus, voldoening en een stilte.

Terwijl de geluiden op de achtergrond langzaam doven, vrienden al naar huis zijn en de familie naar bed zit ik met weemoed naast het vuur te observeren hoe de vlammen mijn compounds langzaam consumeren. Met het laatste glas champagne verdwijnt langzaam de roes en magie van de dag der dagen. Hierna, nog meurend naar rook en kruit, het bed in voor een onrustige nacht af en toe nog opgeschrikt door een verdwaalde knal. Beseffende dat het ultieme geluk weer 365 dagen ver weg is.

Om terug te komen op de vraag: ik geniet meer van het moment voor 0.00.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan