Drone advies

Waltr

VWC lid
Zit al een tijdje eraan te denken om met dit 'laatste' oud en nieuw mn vuurwerk en de rest van het geweld in de stad vast te leggen vanuit de lucht.

Het probleem is eigenlijk heel simpel. Ik heb er 0,0 verstand van dus de vraag is wie kan mij een beetje in de goede richting schuiven.

Wat ik wel weet is dat ik met oud en nieuw vuurwerk wil afsteken en niet met een drone wil spelen. Dus ik zoek iets dat ik een van te voren bepaalde vlucht kan uitvoeren oid en zelf weer land op een bepaalde plek voor een eventuele volle accu.

Any ideas voor een beginner?

Zit al een tijdje eraan te denken om met dit 'laatste' oud en nieuw mn vuurwerk en de rest van het geweld in de stad vast te leggen vanuit de lucht.

Het probleem is eigenlijk heel simpel. Ik heb er 0,0 verstand van dus de vraag is wie kan mij een beetje in de goede richting schuiven.

Wat ik wel weet is dat ik met oud en nieuw vuurwerk wil afsteken en niet met een drone wil spelen. Dus ik zoek iets dat ik een van te voren bepaalde vlucht kan uitvoeren oid en zelf weer land op een bepaalde plek voor een eventuele volle accu.

Er gelden best aardig wat regels voor drones, ik heb hier zelf ook bewijs voor gehaald.
Als drone zwaarder dan 250 gram dan bent ben je verplicht om een EU drone bewijs te behalen voordat je gaat drone vliegen. Het EU dronebewijs bestaat uit twee certificaten, het basiscertificaat (A1/A3) en het aanvullende certificaat (A2).
Boetes kunnen hoog oplopen, hou daar wel rekening mee.

Al goed zal tijdens oud en nieuw hier niet op gecontroleerd worden.

Ah dank je! Ja dat had ik idd al door dat dit geldt vanaf 250 gram.
Daar wil ik ook wel onder blijven aangezien ik het apperaat ook wel wil meenemen op vakanties.

M'n schoonvader zit bij een vliegclub en ik begreep dat eigenlijk vliegen boven bewoond gebied sowieso niet is toegestaan?

Niet dat ik zeg dat je het niet moet doen, maar een gewaarschuwd mens...

Zoals hierboven ook aangegeven schat ik de kans nihil dat ze op zo'n avond er op handhaven.

M'n schoonvader zit bij een vliegclub en ik begreep dat eigenlijk vliegen boven bewoond gebied sowieso niet is toegestaan?

Niet dat ik zeg dat je het niet moet doen, maar een gewaarschuwd mens...

Zoals hierboven ook aangegeven schat ik de kans nihil dat ze op zo'n avond er op handhaven.
Tot 250 gram mag je boven woonwijk vliegen.

• Like
Waarderingen: GMP
Dan zal hij het gehad hebben over grotere drones 👍

Bepaalde gebieden zijn (vanzelfsprekend) sowieso not done. Tweede kamer, ministeries, gevangenissen, gebouwen van aivd, defensie, etc. Dan komen ze wel wat sneller kijken bij je.
Blijft genoeg plek over lijkt me.

Interesting! Maatje van mij heeft meerdere malen zijn drone in de lucht gehad toen we wat hadden afgestoken, echt de moeite waard!

check eerst https://map.godrone.nl/ daar vind je alle no fly zones etc. Als je in een gebied woont/vliegt dat rood is, dan krijg je al vaak een melding van DJI.

Je moet je drone aanmelden bij RDW en ook betalen daarvoor.

Dronebrevet kon/kan je gratis krijgen in Luxemburg. Via een website kon je online examen doen en was je vliegbewijs 5 jaar geldig.

Haal altijd een fly more combo, want batterijen gaan snel. Zou zelf voor de mini 4 kiezen. Ding is echt super simpel te besturen en heeft veel veiligheidsdingen ingebouwd.

Back
Bovenaan