BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

VVD: Handhaving is het spannendst​

Senator Meijer zei dat het vuurwerk in Nederland niets meer met een gezellige oudhollandse traditie heeft te maken. De VVD-fractie steunt het wetsvoorstel, alleen al om norm te stellen. De fractie realiseert zich dat problemen niet meteen opgelost zullen zijn. Volgens hem staat duidelijk in de stukken dat gewerkt wordt naar inwerkingtreding bij de jaarwisseling 2026/2027. Handhaving is volgens Meijer het spannendst: de politie heeft aangegeven dat een algeheel verbod de handhaving eenvoudiger maakt. Dat schept de verplichting om met een goed handhavingsplan te komen.

Ik zie ze dit niet meer terug draaien.

VVD: Handhaving is het spannendst​

Senator Meijer zei dat het vuurwerk in Nederland niets meer met een gezellige oudhollandse traditie heeft te maken. De VVD-fractie steunt het wetsvoorstel, alleen al om norm te stellen. De fractie realiseert zich dat problemen niet meteen opgelost zullen zijn. Volgens hem staat duidelijk in de stukken dat gewerkt wordt naar inwerkingtreding bij de jaarwisseling 2026/2027. Handhaving is volgens Meijer het spannendst: de politie heeft aangegeven dat een algeheel verbod de handhaving eenvoudiger maakt. Dat schept de verplichting om met een goed handhavingsplan te komen.

Ik zie ze dit niet meer terug draaien.
Handhaving zal op papier allemaal fantastisch geregeld worden.
De hoop is gevestigd op het fiasco van de verenigingen, dan wel een dusdanig ruime regeling dat de meesten van ons nog kunnen blijven stoken.

Doen ze ook met corona jaren die gebruiken ze ook telkens als voorbeeld. Maar als je ziet hoeveel de lucht inging 🤦‍♂️

Dat is niet een een meting die in cijfers is gemeten of is uit te drukken aantal gewonden was wel lager maar dat was natuurlijk niet een situatie met alleen een vuurwerk verbod, er was ook een horeca verbod en avond klok etc

Ik heb het al vaker gezegd maar ook al vallen er tijdens de jaarwisseling 2026/27 rond de 300 doden dan nog gaat de politiek volhouden dat het verbod het grootste succes ooit was.. het is maar hoe je het naar buiten brengt.
Ze gaan idd nooit maar ook nooit toegeven dat een verbod een dom idee was. Maar goed vanaf de jaarwisseling 26-27 kunnen ze tijdens o&n de ziekenhuizen dicht doen want dr vallen geen gewonden meer

Houdt moed, het is nog steeds niet definitief klaar.

Er volgt nog een Internetconsulatie, de Raad van State gaat zich er nog over buigen en de Tweede en Eerste Kamer zullen er nog een keer over gaan stemmen als de Invoeringswet aan hen wordt aangeboden. Daarna moet ook de EU er nog wat van vinden. Allemaal nog te nemen stappen en mogelijke hindernissen voor de invoering van het Wetsvoorstel.

Ik kan mij zo snel niet herinneren of dit hier al gedeeld was, maar achter deze link zit een brief van de Staatssecretaris waarin op pagina 2 een voorgenomen planning is opgenomen waar bovenstaande stappen ook in staan: https://www.eerstekamer.nl/behandel...ssecretaris_van/document3/f=/vmolma45juyr.pdf

Hengelen ze maar wat van hun voorraad uit DE/BE naar NL hoor...
Of ze volgen lesli's voorbeeld, die bereiden zich al jaren voor op overstap Duitse markt. Lading Zeeuws meisje op hun hoofd waar je u tegen zegt.

Gewoon importeren op de strengste regelgeving, kun je overal je handel kwijt.

Typisch media weer he, roeptoeteren al dat het erdoorheen is terwijl er nog zoveel dingen uitgewerkt moeten worden.
Ben ook wel benieuwd hoe de politiek hier mee omgaat, stel dat PVV weer groot word zullen die daar nog wel iets aan willen doen.
En we hebben gezien dat VVD meer maals ineens omdraait, ze weten donders goed dat als je dit echt wilt stoppen je het europees moet regelen.

We houden enigsinds hoop, maar goed ik hoop op een chaotische jaarwisseling zodra er geen vuurwerk meer in nl verkocht word.
Inkomsten verlies, nog steeds schades, nog steeds handhavings problemen, nog steeds incidenten, en zeker dat verhaal met verenegingen lijkt mij te veel regels dat het echt een succes word.

Typisch media weer he, roeptoeteren al dat het erdoorheen is terwijl er nog zoveel dingen uitgewerkt moeten worden.
Ben ook wel benieuwd hoe de politiek hier mee omgaat, stel dat PVV weer groot word zullen die daar nog wel iets aan willen doen.
En we hebben gezien dat VVD meer maals ineens omdraait, ze weten donders goed dat als je dit echt wilt stoppen je het europees moet regelen.

We houden enigsinds hoop, maar goed ik hoop op een chaotische jaarwisseling zodra er geen vuurwerk meer in nl verkocht word.
Inkomsten verlies, nog steeds schades, nog steeds handhavings problemen, nog steeds incidenten, en zeker dat verhaal met verenegingen lijkt mij te veel regels dat het echt een succes word.
Verbod is niks meer aan te doen.Hoog uit dat de jaarwisseling 2026/2027 nog met vuurwerk is daarna zal het ophouden

Volgens mij vind het merendeel vd politie en handhavers vuurwerk gewoon vet... en de wouten die hier moeten werken nieuwjaarsnacht weten heel goed waar ze moeten staan om mee te kunnen genieten👌#fuck de randstad
Woon in de randstad maar hier in de buurt is er niks aan de hand

Laatst bewerkt:
Woon in de randstad maar hier in de buurt is er niks aan de hand
Fuck de randstad is een beetje dom om Te zeggen😅maar bedoel eigenlijk dat in de buitendorpen en boeren dorpen e.d. veel meer kan omdat de politie er nog redelijk tolerant is en wat pikt... de probleemjeugd met cobra"s en op huizen plakken enzo dat gebeurt veelal in de grote steden.. mijn toekomst en vuurwerk stoken word bij de boer achter op het terrein.. hier in de streek blijft het de komende jaren "normaal" doorgaan hoor met nieuwjaar😀de paar agenten die hier zijn kennen eigenlijk wel iedereen.. als die iemand gaan beboeten met een beetje normaal vuurwerk om 12 uur dat word ze echt niet in dank afgenomen door 99%procent van het dorp.. laat verder ook maar,de verloedering is gewoon zonde in ons mooie minilandje.

Helemaal met je eens, voor mij wordt 1 januari beetje een trieste dag. Een mooie landelijke en familie-traditie komt tot een einde, eigenlijk het enige ding waar ik mij het hele jaar op kan verheugen wordt afgenomen van ons allemaal.
Zover het kan blijf ik met de jaarwisseling wat de lucht in schieten.

Misschien nog een extra jaar maar heb er een hard hoofd in.

Fuck de randstad is een beetje dom om Te zeggen😅maar bedoel eigenlijk dat in de buitendorpen en boeren dorpen e.d. veel meer kan omdat de politie er nog redelijk tolerant is en wat pikt... de probleemjeugd met cobra"s en op huizen plakken enzo dat gebeurt veelal in de grote steden.. mijn toekomst en vuurwerk stoken word bij de boer achter op het terrein.. hier in de streek blijft het de komende jaren "normaal" doorgaan hoor met nieuwjaar😀de paar agenten die hier zijn kennen eigenlijk wel iedereen.. als die iemand gaan beboeten met een beetje normaal vuurwerk om 12 uur dat word ze echt niet in dank afgenomen door 99%procent van het dorp.. laat verder ook maar,de verloedering is gewoon zonde in ons mooie minilandje.
Ook in de randstad (ik denk in heel NL) zijn de meesten gewoon tolerant als het aankomt op mensen die op een normale manier legaal siervuurwerk de lucht in jagen. Men vindt het misschien zonde geld, maar wel mooi. Mensen die anti zijn, zijn óf azijnzeikerige misgunners / ziekelijke dierenknuffelaars, of - en dat is de meerderheid - onwetend en/of verkeerd geïnformeerd en denken dat met dit verbod de overlast van asogedrag met reeds illegale knallers 'opgelost' wordt.

Juist daarom is dit verbod zo zuur, onnodig, zinloos en pakt het de verkeerde mensen.

Volgens mij vind het merendeel vd politie en handhavers vuurwerk gewoon vet... en de wouten die hier moeten werken nieuwjaarsnacht weten heel goed waar ze moeten staan om mee te kunnen genieten👌#fuck de randstad
Buiten de randstad ja, maar in de 10 grote steden lijkt het echt net fallujah tijdens de Amerikaanse invasie. Zou geen agent daar willen zijn

Back
Bovenaan