VVD is om: Kamermeerderheid gloort voor algeheel vuurwerkverbod

De grote en denk meest belangrijke vraag omtrent die 3 eisen is:
- Wil de VVD eerst resultaat op deze 3 punten alvorens de stem voor

- of stemt het voor in de "hoop" dat de punten uitgewerkt worden.

In de eerste situatie gaat het nog jaren duren voor een verbod er is. (Worden de eerstvolgende jaarwisselingen geëvalueerd)
Als je het persberichtje leest klinkt het alsof de politie zich nu moet bewijzen - laat maar zien dat je actief kan handhaven.
Ook is dat wel een beetje een win-win in deze schrijnende situatie. Win voor de VVD omdat ze toezeggen ook een verbod te steunen en daarmee de roep horen, en win voor de liefhebbers omdat er nog een paar jaar aan vastgeknoopt kan worden.

In het tweede scenario kan het snel voorbij zijn.

Ben heel benieuwd in welk kannetje de VVD gaat gieten.
Het kan allemaal een politiek spel blijken van VVD zijn om de boel binnenskamers op scherp te zetten. Zo werk politiek vaak wel. Ze zouden er gratis bloeddrukmedicatie voor branche en liefhebbers bij mogen verstrekken 😅

Ik ga mee met Feestje en ik word een beetje moe van de anti-branche tendens hier.

Hoezeer het misschien ook anders overkomt, dit is een meesterzet van de branche. Als de VVD drie voorwaarden stelt aan het instemmen met dit verbod, is het van belang op die drie punten te communiceren dat daar geen snars van klopt. De rest is even irrelevant.

@mikeole: volgens het statement op de website van de VVD willen ze deze voorwaarden in de kamer toetsen vóór het verbod ingaat.

Daarnaast moet ik nog even iets kwijt: ik vind dat velen hier erg vaak aanhalen dat er geen tegenargumenten te horen zijn (geweest). Dat is natuurlijk niet helemaal waar, de branche maar voornamelijk HVLV hebben dat al meermaals gedaan. Wat je echter van ze terughoort is dat de media niet altijd, zullen we maar zeggen, zorgvuldig omgaat met die argumenten en delen weglaat, in andere context plaatst of gewoon helemaal niet publiceert.

Ik begrijp en voel alle frustratie en woede, maar laten we die richten aan de juiste adressen.

Ze mogen ook wel goodwill tonen naar de afnemers jarenlang dan echt enkel naar hun eigen portemonnee. Zo zit jij in je comments ook continu op enkel de stoel van de branche en het geld, en niet van de consument en het vuurwerk zelf laat staan de liefhebber. Ik snap de wel van alle partijen, men verdedigt de belang die het belangrijkste zijn voor diegenen, maar het is natuurlijk niet het hele plaatje en voor een nieuwjaarsgevoel door het jaar heen zou onderlinge meellevendheid alleen al een mooi broederlijk signaal zijn.

Ik lees van weinig freaks die de grote bedrijven en kleine ondernemers een gulle uitkoop níet gunnen. Ik lees en hoor geen geluiden uit de hogere lagen in de branche dat die te doen hebben met de liefhebbers of traditie, laat staan hen nog hun product gunnen. Zaken doen, zonder hart, niks meer. Dat is het gevormde beeld.
Dan zou ik als ik jou was Nieuwsuur nog eens goed terugkijken. Tipje: luister naar goed hoe de problemen van de afnemers door de BPN worden benoemd.

Het kan allemaal een politiek spel blijken van VVD zijn om de boel binnenskamers op scherp te zetten. Zo werk politiek vaak wel. Ze zouden er gratis bloeddrukmedicatie voor branche en liefhebbers bij mogen verstrekken 😅

In de wandelgangen hoor je ook dat de vvd hoopt dat het huidige kabinet klapt en dat zij met pvda en GroenLinks verder willen reageren.. dit wetende snap je de ommekeer tov het onderwerp vuurwerk. Echter staat er zoals Mike aangaf overal ALS dus kunnen alsnog tegenstemmen als er niet aan de genoemde voorwaarden wordt voldaan. Ik ga er eigenlijk zelf vanuit dat dit van te voren duidelijk moet zijn maar je weet het nooit. Wat wel zeker is dat als het eenmaal verboden is het nooit meer ongedaan wordt gemaakt.

Helaas een politiek spelletje waar het onderwerp vuurwerk een ruilmiddel is geworden en tegelijkertijd een goede media “trekker”

De branche kan alleen nog maar kans maken door middel van harde feiten op financieel gebied (gevolgen) en veiligheid ( illegaal vuurwerk en haalbaarheid handhaving). De kaarten met het verliezen van een traditie en cultureel erfgoed zijn nu wel gespeeld en worden gewoon genegeerd. Dat heeft geen zin in de politiek.

Al boeit het de oppositiepartijen geen zak wat de gevolgen zijn. Het vuurwerk moet gewoon weg ook al staan hele steden in “brand” dan is het onderdeel van het proces naar het nieuwe “normaal”.

Ik ga mee met Feestje en ik word een beetje moe van de anti-branche tendens hier.

Hoezeer het misschien ook anders overkomt, dit is een meesterzet van de branche. Als de VVD drie voorwaarden stelt aan het instemmen met dit verbod, is het van belang op die drie punten te communiceren dat daar geen snars van klopt. De rest is even irrelevant.

@mikeole: volgens het statement op de website van de VVD willen ze deze voorwaarden in de kamer toetsen vóór het verbod ingaat.

Daarnaast moet ik nog even iets kwijt: ik vind dat velen hier erg vaak aanhalen dat er geen tegenargumenten te horen zijn (geweest). Dat is natuurlijk niet helemaal waar, de branche maar voornamelijk HVLV hebben dat al meermaals gedaan. Wat je echter van ze terughoort is dat de media niet altijd, zullen we maar zeggen, zorgvuldig omgaat met die argumenten en delen weglaat, in andere context plaatst of gewoon helemaal niet publiceert.

Ik begrijp en voel alle frustratie en woede, maar laten we die richten aan de juiste adressen.
Argumenten. Er mag heel wat gesproken zijn aan de achterkant, er is ook veel ingeleverd door BPN. En hoe vaak is daar bezwaar tegen gemaakt, een gang naar de rechter gemaakt met die goede argumenten? Is er eigenlijk zelfs ooit compensatie daarvoor geweest? (serieus, ik herinner het niet, kan aan mij liggen) Sterker nog; het is in overleg weggegeven aan (notabene) de politiek uit dreiging anders de hele handel weg te halen. Vervolgens komen zelfde BPN na die handreikingen met statements dat die bepaalde groepen vuurwerk gevaarlijk zijn, terwijl de leden datzelfde vuurwerk een kilometer over de grens rustig doorverkopen. Lekker voor de beeldvorming.

Wij zijn niet tégen de branche, maar het gedrag geeft niet krachtig aan dat ze voor het vuurwerk, de traditie, de liefhebber....zelfs niet voor de winkelier (ja nu voor de compensatie...) zijn, van wie ik totaal niet snap dat ze nooit verenigd zijn in een winkeliersvereniging maar ja das mosterd na de maaltijd. Die zouden enkel nog gezamenlijk een zaak kunnen maken met een goed advocatenkantoor, maar ga d'r maar aanstaan qua organisatie (financieel ook weer vooral).

Nee, het beeld in de loop der jaren is van slappe aanpak en eigenbelang. Dat kan men daar anders zien, maar dan had er aan betere beeldvorming gedaan mogen worden. Zakelijk belang (BPN, en de politiek) vs beleving vanuit het hart (HVLV, waarvoor alles goeds en dank). Die twee belangen en partijen hadden al veel eerder veel meer hand in hand moeten gaan, en dan met name van de partij met de meeste invloed, die met het geld en de politieke lijntjes.

Nu ist van "ach ja prima is goed joh als je maar ff wat meer geld geeft".

Laatst bewerkt:
Ga er maar is aan staan daar bij nieuwsuur. Leo Groeneveld prate echt wel goed daar. Die vrouw stelde ook vragen ook waarvan ik denk, is dit verbod er al door? De VVD is om maar ze vergat de 3 eisen van de VVD er bij te vermelden.

Meneer Groeneveld gaf de compensatie aan omdat hij geen genoegen neemt met 150 miljoen, vond hij geen nette compensatie. Maar vond de vrouw van nieuwsuur irritanter dan de heer Groeneveld. Hij vond de buurtvereniging wel goed maar liever thuis met vrienden en familie zoals de traditie hoort. Maar nogmaals ga er maar is aan staan bij de presentatrice met tig vragen en hij ze moest beantwoorden.

In de wandelgangen hoor je ook dat de vvd hoopt dat het huidige kabinet klapt en dat zij met pvda en GroenLinks verder willen reageren..
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat klopt absoluut niet hoor. Staan op 80% van de standpunten lijnrecht tegenover elkaar. Dus daar zou ik mij niet zo druk over maken als ik jou was.

Daarnaast is ook dit nog allemaal Politiek-spel. Er is duidelijk een 1-2-3'tje tussen de Staatsecretaris-VVD-BPN gaande. Maar ik snap dat niet iedereen dat zomaar inziet en argwanend is...

Ik kijk uit naar het debat!

De maand December na ook al Sinterklaas om zeep te hebben geholpen wordt een normale maand. Let maar op de Woke gemeenschap gaat verder tegen kerst aan schoppen

Kerst is dan het volgende wat door die linkse hufters de nek omgedraaid gaat worden want een kerstboom is niet duurzaam, kerstverlichting energieverspilling en vlees eten met kerst is zielig voor de diertjes, eveneens de kerstverlichting die blijft branden waardoor de insecten hun dag en nachtritme kwijtraken ...........

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat klopt absoluut niet hoor. Staan op 80% van de standpunten lijnrecht tegenover elkaar. Dus daar zou ik mij niet zo druk over maken als ik jou was.

Daarnaast is ook dit nog allemaal Politiek-spel. Er is duidelijk een 1-2-3'tje tussen de Staatsecretaris-VVD-BPN gaande. Maar ik snap dat niet iedereen dat zomaar inziet en argwanend is...

Ik kijk uit naar het debat!
Hoe bedoel je precies dat politiek spel?

Kerst is dan het volgende wat door die linkse hufters de nek omgedraaid gaat worden want een kerstboom is niet duurzaam, kerstverlichting energieverspilling en vlees eten met kerst is zielig voor de diertjes, eveneens de kerstverlichting die blijft branden waardoor de insecten hun dag en nachtritme kwijtraken ...........
klopt, daarna de oliebol.... want er zal wel een hart en vaten chirurg de media opzoeken

Ik blijf het bizar vinden dat ze alles maar willen verbieden omdat ze het dan beter kunnen handhaven. Als je als agent niet eens het verschil weet tussen vuurwerk wat illegaal en legaal is dan moeten ze daar is wat meer tijd en energie in steken. En als je als agent wordt bekogeld met vuurwerk dan moet het niet eens uit maken of het nou illegaal of legaal is, dat moet gelijk stevig aangepakt worden. Maar nee we gaan alles verbieden want dat is makkelijker :bonk:Enige die je nu pakt zijn degenen die gewoon een potje, fontein, compound willen afsteken met familie en vrienden.

Back
Bovenaan