Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben het helaas 1000% met alles wat je zegt eensSamenvatting:
Positief: er is wel duidelijk geworden dat er heel wat bij komt kijken. Uitvoeringstoets, handhavingstoets, Brussel, compensatie, extra geld voor handhaving etc.
Minder positief: de discussie lijkt zich te focussen op zaken als compensatie en ingangsdatum. Ook VVD dacht daar openlijk over mee. Net als het heilloze idee van buurtverenigingen.
Er komt nu een brief met scenario's die allemaal uitgaan van een verbod.
1. Verbod dit jaar: hoge kosten en nauwelijks haalbaar. Lijkt dus onrealistisch
2. Verbod per 2026. Minder hoge kosten en tijd om e.e.a. goed voor te bereiden
3. Verbod per 2027. Weinig kosten. Maar wel tijd om te hamsteren enzo.
Zoals wel vaker wordt het middelste scenario dan - denk ik - als het meest aantrekkelijk gezien. Kosten kunnen dan wellicht gedekt worden, branche kan nog een jaar verkopen en er is tijd om zaken voor te bereiden (campagnes etc.).
Meest waarschijnlijke scenario wat mij betreft dus een verbod in 2026 of anders 2027. Puur mijn persoonlijke opvatting na het zien van het debat en de manier waarop partijen erin staan.
zo voelt het voor mij ook inderdaad, zou me verbazen als het veel langer gaat duren dan dat.Samenvatting:
Positief: er is wel duidelijk geworden dat er heel wat bij komt kijken. Uitvoeringstoets, handhavingstoets, Brussel, compensatie, extra geld voor handhaving etc.
Minder positief: de discussie lijkt zich te focussen op zaken als compensatie en ingangsdatum. Ook VVD dacht daar openlijk over mee. Net als het heilloze idee van buurtverenigingen.
Er komt nu een brief met scenario's die allemaal uitgaan van een verbod.
1. Verbod dit jaar: hoge kosten en nauwelijks haalbaar. Lijkt dus onrealistisch
2. Verbod per 2026. Minder hoge kosten en tijd om e.e.a. goed voor te bereiden
3. Verbod per 2027. Weinig kosten. Maar wel tijd om te hamsteren enzo.
Zoals wel vaker wordt het middelste scenario dan - denk ik - als het meest aantrekkelijk gezien. Kosten kunnen dan wellicht gedekt worden, branche kan nog een jaar verkopen en er is tijd om zaken voor te bereiden (campagnes etc.).
Meest waarschijnlijke scenario wat mij betreft dus een verbod in 2026 of anders 2027. Puur mijn persoonlijke opvatting na het zien van het debat en de manier waarop partijen erin staan.
Als NL een verbod aankondigt zal dit ook snel gedaan zijn bij onze buren, al is het alleen al omdat ze die chaos niet willen met vuurwerk toeristen uit Nederland.Zolang onze buren geen verbod hebben kan je daar rustig blijven halen uiteraard en anders altijd nog wat niet mag
Ik snap je frustratie. Maar wat levert ons dat op? Veel schade en gewonden is toch niet waar je op hoopt? Ze draaien de wet toch nooit meer terug. Einde betekent einde voor onze hobby.Anyway, ik hoop dat het bij een totaal verbod ontzettend uit de hand gaat lopen en dan zeg ik niet graag, maar ze vragen erom.
Idd waardeloos, de hele beleving word verkracht oftewel de traditie.Tja, een ontheffing.
Hier in het oosten gebeurd dat al met vriendengroepen die carbid knallen.
Gelukkig is hierin redelijk wat mogelijk,
Maar om voor middernacht 15 minuutjes vuurwerk al dat voorwerk te doen wat er bij komt kijken haalt alle plezier uit de jaarwisseling wel weg. Daarbij, het plezier zit er in dit in huiselijke kring te doen, de avond lekker gezellig binnen met familie en vrienden, soms even naar buiten wat afsteken en dan weer lekker naar binnen.
Om middernacht naar een centrale plek gaan vind ik niets..
Ik type wel met frustratie, ik hoop het zodat ze eens kunnen inzien dat legaal vuurwerk niet het probleem is.Ik snap je frustratie. Maar wat levert ons dat op? Veel schade en gewonden is toch niet waar je op hoopt? Ze draaien de wet toch nooit meer terug. Einde betekent einde voor onze hobby.
Dat weten ze echt wel…ze hebben het liever gewoon weg dan heeft links eindelijk is een wet erdoorheen gekregen..Ik type wel met frustratie, ik hoop het zodat ze eens kunnen inzien dat legaal vuurwerk niet het probleem is.