Vroeger werd er sowieso sneller naar de wapenstok gegrepen! De discipline bij de handhavers was sowieso heel anders! Ik ken een paar oud politie agenten die dienst deden in de jaren 70/80! Die werden toen ook al beschoten! Als er stront aan de knikker was, werd er extra hulp ingeschakeld en werd het cafe zonder pardon hardhandig schoongeveegd! Dit volledig gesteund door de suprieuren! Geen genade! Nu moeten handhavers binnen allerlei lijntjes blijven wat betreft directe aanpak! Wat mag je wel wat mag je niet! Er werd niet gezeurd als je net iets over de grens had gehandeld om de veiligheid te kunnen waarborgen! Aldus een aantal verhalen van oud politie agenten! Letwel, er werd streng opgetreden daar waar het echt mis ging! Stond je met een groep te vroeg te knallen, kwam de politie langs en werd er vriendelijk medegedeeld dat je ff ergens anders moest gaan staan! Zo kan het ook! Als ik dat filmpje zie met die groep vervelende jochies die op het kruispunt shells staan te gooien en de politie ziet het aan en rijdt gewoon door, dan denk ik; Schakel hulp in als de capaciteit daar is, leg een knuppel in de nek, met kop en kont in de busjes mieteren! Waarborg onze veiligheid!