GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Ze geven ook in dit artikel aan dat er geen politieke meerderheid is. Wellicht dat toch bekend is dan dat vvd tegen een verbod gaat stemmen?

Daar lijkt het wel een beetje op. Maar eerst dat debat maar even afwachten. Weet iemand wanneer de stemming plaats gaat vinden? Ik kan het niet vinden.

Wet veilige jaarwisseling, hoe verzin je het….

TWEEDE NOTA VAN WIJZIGING

Ontvangen 17 februari 2025

Het voorstel van wet wordt als volgt gewijzigd:

A

Het opschrift komt te luiden:

Voorstel van wet van de leden Klaver en Ouwehand tot wijziging van de Wet milieubeheer en de Wet op de economische delicten in verband met de invoering van een vuurwerkverbod voor consumenten (Wet veilige jaarwisseling)

"Wet veilige jaarwisseling" haha.. Alcohol ook maar gelijk verbieden? Auto/Fiets verbod? Misschien iedereen maar gewoon preventief opsluiten zodat er helemaal geen risico meer bestaat op iets wat niet gecontroleerd kan worden!? :handsup:

zucht :bonk:

• Like
Waarderingen: ZHE
De probleemsteden worden alleen maar onveiliger als dit verbod door gaat. Onvrede stijgt en stijgt onder de mensen en ik voorspel dat de problemen groter en groter worden.

Tijdens COVID had je nog het (geluk) dat het gros zich wel aan de regels hield vanwege de gezondheidssituatie.
Het simpelweg afnemen van voor velen zijn plezier gaat denk ik een stuk minder begrip opleveren.

Wet veilige jaarwisseling? Nu zonder gekheid een jaarwisseling krijg je hoe dan ook niet veilig zolang er geen zwaardere straffen zijn en handhaving laat ook te wensen over, er is geen lik op stuk beleid waar mensen van af kunnen schrikken.

Anyway ik ga er overmorgen is goed voor zitten dat word een hele spannende dag met een felle discussie. Ben echt benieuwd waar ze mee aankomen die GLgekkies.

"Wet veilige jaarwisseling" haha.. Alcohol ook maar gelijk verbieden? Auto/Fiets verbod? Misschien iedereen maar gewoon preventief opsluiten zodat er helemaal geen risico meer bestaat op iets wat niet gecontroleerd kan worden!? :handsup:

zucht :bonk:

We kunnen ook een oud&nieuw-lockdown instellen dat iedereen tijdens de jaarwisseling binnen moet blijven, dan heb je nog minder incidenten met oud&nieuw ...........

We kunnen ook een oud&nieuw-lockdown instellen dat iedereen tijdens de jaarwisseling binnen moet blijven, dan heb je nog minder incidenten met oud&nieuw ...........
Of gewoon alleen de bekende raddraaiers die het elk jaar verpesten? Doen we bij voetbalwedstrijden toch ook? Dat idee is al eens geopperd, maar lijkt mij zeker de snelste weg naar een jaarwisseling met minder incidenten.

Of gewoon alleen de bekende raddraaiers die het elk jaar verpesten? Doen we bij voetbalwedstrijden toch ook? Dat idee is al eens geopperd, maar lijkt mij zeker de snelste weg naar een jaarwisseling met minder incidenten.
Inderdaad, zijn meestal dezelfde plekken en figuren die het voor iedereen verpesten. Passief optreden werkt niet, vroeger kreeg ik ook met de wapenstok als het niet zinde, heb ik van geleerd.

Bij voetbalwedstrijden wordt ook enorm veel collectief gestraft helaas.

Inderdaad, zijn meestal dezelfde plekken en figuren die het voor iedereen verpesten. Passief optreden werkt niet, vroeger kreeg ik ook met de wapenstok als het niet zinde, heb ik van geleerd.
Vroeger werd er sowieso sneller naar de wapenstok gegrepen! De discipline bij de handhavers was sowieso heel anders! Ik ken een paar oud politie agenten die dienst deden in de jaren 70/80! Die werden toen ook al beschoten! Als er stront aan de knikker was, werd er extra hulp ingeschakeld en werd het cafe zonder pardon hardhandig schoongeveegd! Dit volledig gesteund door de suprieuren! Geen genade! Nu moeten handhavers binnen allerlei lijntjes blijven wat betreft directe aanpak! Wat mag je wel wat mag je niet! Er werd niet gezeurd als je net iets over de grens had gehandeld om de veiligheid te kunnen waarborgen! Aldus een aantal verhalen van oud politie agenten! Letwel, er werd streng opgetreden daar waar het echt mis ging! Stond je met een groep te vroeg te knallen, kwam de politie langs en werd er vriendelijk medegedeeld dat je ff ergens anders moest gaan staan! Zo kan het ook! Als ik dat filmpje zie met die groep vervelende jochies die op het kruispunt shells staan te gooien en de politie ziet het aan en rijdt gewoon door, dan denk ik; Schakel hulp in als de capaciteit daar is, leg een knuppel in de nek, met kop en kont in de busjes mieteren! Waarborg onze veiligheid!

Maar dat is (mede) het probleem. Er is geen capaciteit meer.

Na het samengaan van de regionale politie tot 1 landelijke politie waren er volgens de kantoorkeffers te veel agenten en moesten er mensen uit. De opleiding werd ook kleiner (minder trainers).
Ruim 10 jaar later zien we de gevolgen: ondercapaciteit, overwerkte agenten, te weinig opleidingen. Daarbij schaarste op de arbeidsmarkt, een verhufterde maatschappij en mismanagement in de top tot en met.

Vroeger werd er sowieso sneller naar de wapenstok gegrepen! De discipline bij de handhavers was sowieso heel anders! Ik ken een paar oud politie agenten die dienst deden in de jaren 70/80! Die werden toen ook al beschoten! Als er stront aan de knikker was, werd er extra hulp ingeschakeld en werd het cafe zonder pardon hardhandig schoongeveegd! Dit volledig gesteund door de suprieuren! Geen genade! Nu moeten handhavers binnen allerlei lijntjes blijven wat betreft directe aanpak! Wat mag je wel wat mag je niet! Er werd niet gezeurd als je net iets over de grens had gehandeld om de veiligheid te kunnen waarborgen! Aldus een aantal verhalen van oud politie agenten! Letwel, er werd streng opgetreden daar waar het echt mis ging! Stond je met een groep te vroeg te knallen, kwam de politie langs en werd er vriendelijk medegedeeld dat je ff ergens anders moest gaan staan! Zo kan het ook! Als ik dat filmpje zie met die groep vervelende jochies die op het kruispunt shells staan te gooien en de politie ziet het aan en rijdt gewoon door, dan denk ik; Schakel hulp in als de capaciteit daar is, leg een knuppel in de nek, met kop en kont in de busjes mieteren! Waarborg onze veiligheid!
Dat laatste is het grootste probleem, de capaciteit is er gewoon niet. En bovendien kan de politie vrij weinig op het moment dat ze een vuurbal zien op zo een rotonde, t zijn altijd de groepjes zwarte jassen met capuchon. Zolang hun niet met 100% zekerheid kunnen zeggen wie de dader is kunnen ze gewoon geen ene moer in dit land behalve keihard uitgelachen worden....

Als er morgen blijkt geen meerderheid te zijn, zouden ze het dan nog tot een stemming laten komen of stellen ze het dan weer uit tot volgend jaar?

Back
Bovenaan