GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Dat beschoten worden met cakeboxen is wel echt een laatste noodgreep van ze.. daar hoorde je ze tot enkele weken geleden nooit over. Toen ging het over cobra's. Maar nu ze erachter zijn dat die al verboden zijn, is de boodschap maar aangepast. Alles of niks!
Nou precies dat. En ik denk dat de keren dat dat gebeurt is op 1 hooguit 2 handen te tellen is...
Kansloos gezwets gewoon...

Een vuurwerkvrije zone is al bijna het einde.
-Kans op ongelukken groter.
-De "gestoorden" komen er ook naar toe.
-Makkelijk te controleren op meer dan 25 kilo
-parkeergelegenheid, logistiek etc?

Vind het helemaal niets, ook al zou het het laatste redmiddel zijn om het vuurwerk te handhaven.

OMFG dat ga je niet menen

Ben ik naïef als ik voor zo’n soort oplossing wel iets zou voelen?
Nou woon ik in een kleine dorpsgemeente en zien de meeste mensen hier de hele gemeente als vuurwerkblije zone behalve op het kerkplein en kerkhof.

Een onderscheid tussen stedelijk en platteland kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Bij een eventueel verbod voelt het voor mij of ik moet boeten omdat ze in stedelijk gebied het schorem niet onder controle krijgen.

Ik snap je punt maar ligt het er niet aan hoe groot deze “zone” is?
Beslaat dit mijn hele wijk op de straat waar het bejaardenhuis staat na, dan kan ik er best inkomen.
We hebben hier al vuurwerkvrije zones (bejaardenhuis, kerk, begraafplaats enz.) de rest is vuurwerkblij.

Beslaat dit mijn hele wijk op de straat waar het bejaardenhuis staat na, dan kan ik er best inkomen.
We hebben hier al vuurwerkvrije zones (bejaardenhuis, kerk, begraafplaats enz.) de rest is vuurwerkblij.
Precies. Mocht dit er überhaupt al komen (waar ik sterke twijfels bij heb) zal het op eenzelfde manier geregeld worden als de gemeentelijke verboden. Kan dus prima zijn dat veel dorpen/steden in z'n geheel "vuurwerkblij" zijn.

• Like
Waarderingen: ZHE
Oftewel laten zoals het nu is. Vuurwerkvrije zones. Anders wordt het choas

• Like
Waarderingen: ZHE
De VVD is sowieso een onbetrouwbare partij. 5000 dagen hebben zij de tijd gehad om dit land vooruit te trekken tis enkel slechter geworden. Ze doen zich voor alsof ze er voor de gewone man zijn, zeer onbetrouwbaar en onberekenbaar.

Back
Bovenaan