Schade oud en nieuw in Utrecht véél hoger, ondanks vuurwerkverbod

"Vijftien aanhoudingen zijn verricht en in zowel Kanaleneiland als Overvecht moest de mobiele eenheid van de politie in actie komen om de rust in de wijk te herstellen."

Wat was het resultaat van die 15 aanhoudingen? Ik mag aannemen dat die zeer zwaar gestraft zijn!? Dat moet breed uitgemeten worden in de media zodat duidelijk wordt gemaakt dat het menens is en dat je niet met absurde gedrag wegkomt. Of hebben ze ze net als die snelwegplakkers een stukje verderop uit de bus gezet zodat ze even later weer verder konden gaan met hun illegale activiteiten?

Hoeveel man heeft de ME in zowel Kanaleneiland als Overvecht met een knuppel of taser tegen de grond gewerkt en opgepakt? Als ze om te beginnen eens toestaan dat de politie, waaronder de ME, het recht heeft om gepast geweld te gebruiken tegen iedereen die bij dat soort ongeregeldheden aanwezig is, of je nu actief deelneemt of niet dan kan er veel effectiever gehandeld worden. Als je er niet bij betrokken wilt zijn blijf je immers niet staan bij ongeregeldheden toch?

Gewoon no-nonsens lik-op-stuk beleid. Als je je niet gedraagt volgen er consequenties. En die consequenties mogen wel uit meer bestaan dan een boete of een taakstraf.

Ik denk inderdaad dat dit maar een voorproefje is geweest van hoe het met een verbod gaat zijn. Men is dan woedend door dit verbod, die woede zal afgereageerd worden door bepaalde lui. Men vermaakt zich met vuurwerk, dat is er niet meer. Dan krijg je carbidschieten er gratis bij in de stad, nog meer zware knallers, nog meer autobranden en “vreugde” vuren etc. Het geweld houd daardoor niet op, perfect voorbeeld van een utopie.

En als ik eerlijk ben, kan ik dan een klein gniffeltje niet verbergen.

"Vijftien aanhoudingen zijn verricht en in zowel Kanaleneiland als Overvecht moest de mobiele eenheid van de politie in actie komen om de rust in de wijk te herstellen."

Wat was het resultaat van die 15 aanhoudingen? Ik mag aannemen dat die zeer zwaar gestraft zijn!? Dat moet breed uitgemeten worden in de media zodat duidelijk wordt gemaakt dat het menens is en dat je niet met absurde gedrag wegkomt. Of hebben ze ze net als die snelwegplakkers een stukje verderop uit de bus gezet zodat ze even later weer verder konden gaan met hun illegale activiteiten?

Hoeveel man heeft de ME in zowel Kanaleneiland als Overvecht met een knuppel of taser tegen de grond gewerkt en opgepakt? Als ze om te beginnen eens toestaan dat de politie, waaronder de ME, het recht heeft om gepast geweld te gebruiken tegen iedereen die bij dat soort ongeregeldheden aanwezig is, of je nu actief deelneemt of niet dan kan er veel effectiever gehandeld worden. Als je er niet bij betrokken wilt zijn blijf je immers niet staan bij ongeregeldheden toch?

Gewoon no-nonsens lik-op-stuk beleid. Als je je niet gedraagt volgen er consequenties. En die consequenties mogen wel uit meer bestaan dan een boete of een taakstraf.
Zo te lezen waren het vnml niet-autochtonen dus ze zijn wrs met een waarschuwend vingertje en lekker dikke knuffel weer naar huis gestuurd want ze hebben het al zo moeilijk als vluchteling.

Zo te lezen waren het vnml niet-autochtonen dus ze zijn wrs met een waarschuwend vingertje en lekker dikke knuffel weer naar huis gestuurd want ze hebben het al zo moeilijk als vluchteling.
Te weinig ballen in de ballenbak en te weinig zand in de zandbak toen ze opgroeide. “Je staat al 10-0 achter als je daar op groeit” heb ik een rechter ooit horen zeggen toen ik een verdachte bewaakte in de rechtbank.
Bullshit, ik ben er ook opgegroeid… alleen kreeg ik wat andere normen en waarden mee vanuit huis.
Het is altijd al slecht geweest in Kanaleneiland en Overvecht. Maar niet in Utrecht als stad in het geheel. Kijk maar naar de sfeervolle compilatie van PyroTeam Utrecht.

Dat geldt ook voor Culemborg, daar was het ook weer een tering zooitje.... maar dat was wederom in de mollukse wijk. Mogen ze ook wel eens de bezem doorheen halen daar.

Heel appart. Uit alles blijkt dat een verbod niet werkt in dit artikel, maar dan met de conclusie komen om het te verbieden. Je verwacht toch iets meer verstand.

Dat geeft aan dat hun doel is om het consumentenvuurwerk hoe dan ook te verbieden, positieve ontwikkelingen is men doof voor.

You reap what you sow. Mijn balaklava ligt ook al klaar mocht er een verbod komen. Avondje huishouden in de grote stad, overnachtinkje erbij, we maken er gewoon een uitje van. ;)

tja we hebben het ook gezien met het verbod op alcohol in amerika hoe goed dat hielp. Gevolg na een aantal jaar was het verbod opgeheven...

T gaat om de bezem er door halen. Wat wordt daarmee bedoeld. Zinloze oneliners. Net als roepen om een vuurwerverbod

Back
Bovenaan