Ik probeer dit soort threads steevast te mijden, maar ik krijg van deze uitspraken echt ontzettend de kriebels. Het is echt niet te geloven dat er een directe relatie wordt gelegd tussen explosieven en consumentenvuurwerk dat 3 dagen in het jaar verkocht mag worden en in een tijdbestek van 6 uur opgestookt worden. Het gros staat binnen een kwartiertje zelfs weer binnen! Dan wil je je gewoon de realiteit niet onder ogen zien en snel punten scoren, zonder de consequenties te overzien. Want echt regeren, dat is vooruit zien. En wij weten allemaal dat de ellende alleen maar groter gaat worden.
De aangedragen 'oplossing' is pure symptoombestrijding en gaat volkomen voorbij aan de kern van het echte probleem. Iets wat niet de politie moet oplossen, maar de politiek met alle belanghebbenden. Dus ook de vuurwerkbranche en een vertegenwoordiging van vuurwerkliefhebbers, zoals de HVLV.
Ik hoor trouwens iets heel anders van "de politie". Die vertelt mij op oudejaarsavond dat we goed bezig zijn, oog hebben voor elkaar en omstanders en lekker moeten genieten....nadat ze heel eventjes de show en het feestje hebben gadegeslagen. De taskforce mag hier best een werkbezoekje komen brengen op Oudejaarsavond om te aanschouwen hoe de vuurwerktraditie wordt uitgedragen. Keurig binnen de lijntjes, voor, op en na 31 december.
Ik heb vanavond nog een bestelling de deur uit gedaan. Herinneringen maken met elkaar, zo lang het nog kan.