Ziekenhuizen eisen landelijk vuurwerkverbod

"Ziekenhuizen eisen landelijk vuurwerkverbod" => Ik eis een landelijk ziekenhuisverbod .............
Nee ga weg joh. Dan heb ik geen werk meer = geen inkomsten = geen geld voor vuurwerk = boze geesten in de lucht = depressieve Dre

Spoedposten ziekenhuizen iets drukker door carnaval; teveel alcohol grootste boosdoener
EINDHOVEN - Carnaval betekende voor de Spoedeisende Hulp in de ziekenhuizen iets meer drukte dan op reguliere uitgaansavonden door overmatig alcoholgebruik, enkele vechtpartijen en kleine ongelukken.

Waar blijft de oproep "Ziekenhuizen eisen landelijk alcohol verbod"?

Spoedposten ziekenhuizen iets drukker door carnaval; teveel alcohol grootste boosdoener
EINDHOVEN - Carnaval betekende voor de Spoedeisende Hulp in de ziekenhuizen iets meer drukte dan op reguliere uitgaansavonden door overmatig alcoholgebruik, enkele vechtpartijen en kleine ongelukken.

Waar blijft de oproep "Ziekenhuizen eisen landelijk alcohol verbod"?
nee dat telt niet, ze willen zelf na een drukke dag ook graag een drankje drinken, of staan zelf te carnavallen, dan is het niet erg als de spoedeisendehulp volstroomt. paar jaar geleden dat we geweldig schaats weer hadden, toen waren er 10x zoveel mensen bij de spoedeisendehulp dan normaal en daar hoorde je ze ook niet over. Maar die 100 vuurwerkgewonden verspreid over het hele land legt ineens teveel druk op de ziekenhuismedewerkers....Westerse landen schelen niet zoveel met noord-korea hoor, beide is er sprake van propaganda, alleen is het in westerse landen minder opvallend. Er wordt al jaren valse informatie verspreid over vuurwerk, artikelen worden uitvergroot, dat is allemaal een middel om het grote publiek te beïnvloeden, stukje voor stukje iedereen beïnvloeden en als ze het gevoel hebben dat er genoeg achterban is ontstaan dan gaan ze dit soort zaken er doorheen drukken.

De maatschappelijke gevolgen van alcohol zijn vele malen groter en financieel hoger dan 8 uur per jaar vuurwerk afsteken. Maar bij alcohol wordt naar mijn mening weg gekeken. Niet benoemen is niet gebeurt.

Een verbod op alcohol gaat ook absoluut niet werken, net als een verbod op consumenten vuurwerk.

Dat weten we allemaal en toch zijn er linkse partijen die hun persoonlijke zin willen doordrukken. Gaat echt richting het enge "crowd control" naar mijn mening. Wat volgt er na een eventueel verbod op consumenten vuurwerk? Verbod op sportvisserij? Verbod op auto's die op fossiele brandstoffen rijden? Torenhoge milieu belastingen voor vliegtickets en cruiseboten? Verbod op paasvuren? Of op houtkachels, open haarden, barbecues en vuurkorven?
Screenshot_20250210_145959_Samsung Internet.jpg

Zolang de arts en politicus zelf zuipen, gaat er nooit aan alcohol gemorreld worden.

Hier ook weer in de krant.
ik heb nog geen arts de noodklok horen luiden nu en problemen benoemt, men accepteert het allemaal maar, maar owee als jantje een rotje in zn hand laat klappen. Laat ik vooropstellen dat ik onwijs veel respect heb voor de medici maar het is wel heel selectief. Zullen we de wintersport slachtoffers en slachtoffers van agressieve honden er ook bij optellen?

Bijna honderd carnavalspatiënten bij spoedposten Amphia en Bravis​

De spoedposten bij het Amphia en Bravis ziekenhuis hebben het met carnaval flink voor de kiezen gehad. In vier dagen tijd meldden zich een kleine honderd carnavalsvierders. In de meeste gevallen omdat ze onder invloed van alcohol letsel hadden opgelopen door ongevallen en valpartijen.

Ik heb het in een ander topic ook al geschreven, maar zal het hier ook herhalen: de stelling dat ziekenhuizen voor een vuurwerkverbod zijn, is nergens op gebaseerd. Ik heb navraag gedaan bij de raad van bestuur van "mijn" ziekenhuis, en die gaven aan dat ze hier geen stelling in hebben genomen. Ik denk dat heel veel ziekenhuizen (de meeste) dit ook niet gedaan hebben. Het komt denk ik van de academische ziekenhuizen, en dan nog kun je je afvragen hoeveel mensen hier "achter staan". Dit is ook wel te lezen in het verhaal van @Guusje hier.

De maatschappelijke gevolgen van alcohol zijn vele malen groter en financieel hoger dan 8 uur per jaar vuurwerk afsteken. Maar bij alcohol wordt naar mijn mening weg gekeken. Niet benoemen is niet gebeurt.

Een verbod op alcohol gaat ook absoluut niet werken, net als een verbod op consumenten vuurwerk.

Dat weten we allemaal en toch zijn er linkse partijen die hun persoonlijke zin willen doordrukken. Gaat echt richting het enge "crowd control" naar mijn mening. Wat volgt er na een eventueel verbod op consumenten vuurwerk? Verbod op sportvisserij? Verbod op auto's die op fossiele brandstoffen rijden? Torenhoge milieu belastingen voor vliegtickets en cruiseboten? Verbod op paasvuren? Of op houtkachels, open haarden, barbecues en vuurkorven?
Bekijk bijlage 1809126
Heel goed geformuleerd. Het blijft inderdaad niet bij vuurwerk, maar het zal bij die partijen veel verder gaan dan dat. Straks mag je niet eens meer dierlijke produkten gebruiken, zoals boter kaas of eieren e.d.

Ze kunnen zich beter druk maken met wat er momenteel in de wereld speelt, zoals de oorlog in Oekraïne en andere conflicten in de wereld. Straks escaleert dat en valt er niets meer te beschermen.

Bekijk bijlage 1809126

Pas maar op dat je hier niet voor "wappie" of complotdenker word uitgemaakt, maar je hebt wel gelijk.

Met crowd control bedoelde ik dat er door een, in het geval van Nederland, kabinet iets verboden wordt om zo de controle erop te houden in plaats van het probleem of zelfs onderliggende hulpvraag aan het te pakken. En dat idee vind ik wel beangstigend.

Laatst bewerkt:
Ik heb het in een ander topic ook al geschreven, maar zal het hier ook herhalen: de stelling dat ziekenhuizen voor een vuurwerkverbod zijn, is nergens op gebaseerd. Ik heb navraag gedaan bij de raad van bestuur van "mijn" ziekenhuis, en die gaven aan dat ze hier geen stelling in hebben genomen. Ik denk dat heel veel ziekenhuizen (de meeste) dit ook niet gedaan hebben. Het komt denk ik van de academische ziekenhuizen, en dan nog kun je je afvragen hoeveel mensen hier "achter staan". Dit is ook wel te lezen in het verhaal van @Guusje hier.
Ik werkte in een academisch ziekenhuis en daar was er ook niet echt sprake van een vuurwerkdiscussie of oproep voor een verbod. Het is gewoon weer de media en de politiek die hand in hand gaan en de boel willen manipuleren zoals altijd. Verdeel en heers.

Die tactiek lijkt wel te werken, want ik kreeg nu van mijn vakbond (NU91) een nieuwsbrief waarin ze ook zeggen achter een algeheel vuurwerkverbod te staan. Heb een mail gestuurd met een vraag om uitleg, want een vakbond is "zijn leden" en ik heb geen vraag gehad of ik hier voor ben. Voor mij reden op op te zeggen ...

Datzelfde geldt toch voor de "vereniging" van gemeenten, die verkondigt ook niet de mening van alle gemeenten.

Evenals burgemeesters die NIET het standpunt van de gemeenteraad verkondigen.

Vertegenwoordigers van politietop en politievakbond.

Etc.

Allemaal omhooggevallen types die hun positie misbruiken om hun eigen persoonlijke mening "verwarren" met de mening van het orgaan waar ze - helaas - aan het roer staan of op de spreekstoel zitten.

Ik werkte in een academisch ziekenhuis en daar was er ook niet echt sprake van een vuurwerkdiscussie of oproep voor een verbod. Het is gewoon weer de media en de politiek die hand in hand gaan en de boel willen manipuleren zoals altijd. Verdeel en heers.
Helaas is er geen feiten controle meer bd media, want dit lijkt wel de norm te zijn geworden. 1 schreeuwer staat voor iedereen tegenwoordig.

Niet leuk, want als je zelf een van die groepen ben, krijg je hierdoor de volle laag van mensen die je haten door dit soort zaken.

Die tactiek lijkt wel te werken, want ik kreeg nu van mijn vakbond (NU91) een nieuwsbrief waarin ze ook zeggen achter een algeheel vuurwerkverbod te staan. Heb een mail gestuurd met een vraag om uitleg, want een vakbond is "zijn leden" en ik heb geen vraag gehad of ik hier voor ben. Voor mij reden op op te zeggen ...
En ik zat net te denken om lid te worden XD nou mooi niet dus

Dan maar naar de FNV, want lidmaatschap van een vakbond is natuurlijk wel goed in deze tijden :p

Back
Bovenaan