Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dat lijkt me niet de oplossing."Ziekenhuizen eisen landelijk vuurwerkverbod" => Ik eis een landelijk ziekenhuisverbod .............
Nee ga weg joh. Dan heb ik geen werk meer = geen inkomsten = geen geld voor vuurwerk = boze geesten in de lucht = depressieve Dre"Ziekenhuizen eisen landelijk vuurwerkverbod" => Ik eis een landelijk ziekenhuisverbod .............
nee dat telt niet, ze willen zelf na een drukke dag ook graag een drankje drinken, of staan zelf te carnavallen, dan is het niet erg als de spoedeisendehulp volstroomt. paar jaar geleden dat we geweldig schaats weer hadden, toen waren er 10x zoveel mensen bij de spoedeisendehulp dan normaal en daar hoorde je ze ook niet over. Maar die 100 vuurwerkgewonden verspreid over het hele land legt ineens teveel druk op de ziekenhuismedewerkers....Westerse landen schelen niet zoveel met noord-korea hoor, beide is er sprake van propaganda, alleen is het in westerse landen minder opvallend. Er wordt al jaren valse informatie verspreid over vuurwerk, artikelen worden uitvergroot, dat is allemaal een middel om het grote publiek te beïnvloeden, stukje voor stukje iedereen beïnvloeden en als ze het gevoel hebben dat er genoeg achterban is ontstaan dan gaan ze dit soort zaken er doorheen drukken.Spoedposten ziekenhuizen iets drukker door carnaval; teveel alcohol grootste boosdoener![]()
Spoedposten ziekenhuizen iets drukker door carnaval; teveel alcohol grootste boosdoener
EINDHOVEN - Carnaval betekende voor de Spoedeisende Hulp in de ziekenhuizen iets meer drukte dan op reguliere uitgaansavonden door overmatig alcoholgebruik, enkele vechtpartijen en kleine ongelukken.www.ed.nl
EINDHOVEN - Carnaval betekende voor de Spoedeisende Hulp in de ziekenhuizen iets meer drukte dan op reguliere uitgaansavonden door overmatig alcoholgebruik, enkele vechtpartijen en kleine ongelukken.
Waar blijft de oproep "Ziekenhuizen eisen landelijk alcohol verbod"?
Heel goed geformuleerd. Het blijft inderdaad niet bij vuurwerk, maar het zal bij die partijen veel verder gaan dan dat. Straks mag je niet eens meer dierlijke produkten gebruiken, zoals boter kaas of eieren e.d.De maatschappelijke gevolgen van alcohol zijn vele malen groter en financieel hoger dan 8 uur per jaar vuurwerk afsteken. Maar bij alcohol wordt naar mijn mening weg gekeken. Niet benoemen is niet gebeurt.
Een verbod op alcohol gaat ook absoluut niet werken, net als een verbod op consumenten vuurwerk.
Dat weten we allemaal en toch zijn er linkse partijen die hun persoonlijke zin willen doordrukken. Gaat echt richting het enge "crowd control" naar mijn mening. Wat volgt er na een eventueel verbod op consumenten vuurwerk? Verbod op sportvisserij? Verbod op auto's die op fossiele brandstoffen rijden? Torenhoge milieu belastingen voor vliegtickets en cruiseboten? Verbod op paasvuren? Of op houtkachels, open haarden, barbecues en vuurkorven?
Bekijk bijlage 1809126
De maatschappelijke gevolgen van alcohol zijn vele malen groter en financieel hoger dan 8 uur per jaar vuurwerk afsteken. Maar bij alcohol wordt naar mijn mening weg gekeken. Niet benoemen is niet gebeurt.
Een verbod op alcohol gaat ook absoluut niet werken, net als een verbod op consumenten vuurwerk.
Dat weten we allemaal en toch zijn er linkse partijen die hun persoonlijke zin willen doordrukken. Gaat echt richting het enge "crowd control" naar mijn mening. Wat volgt er na een eventueel verbod op consumenten vuurwerk? Verbod op sportvisserij? Verbod op auto's die op fossiele brandstoffen rijden? Torenhoge milieu belastingen voor vliegtickets en cruiseboten? Verbod op paasvuren? Of op houtkachels, open haarden, barbecues en vuurkorven?
Bekijk bijlage 1809126
Buiten het zinnetje crowd control vind ik hier niets “wappie” aan.Pas maar op dat je hier niet voor "wappie" of complotdenker word uitgemaakt, maar je hebt wel gelijk.
Ik werkte in een academisch ziekenhuis en daar was er ook niet echt sprake van een vuurwerkdiscussie of oproep voor een verbod. Het is gewoon weer de media en de politiek die hand in hand gaan en de boel willen manipuleren zoals altijd. Verdeel en heers.Ik heb het in een ander topic ook al geschreven, maar zal het hier ook herhalen: de stelling dat ziekenhuizen voor een vuurwerkverbod zijn, is nergens op gebaseerd. Ik heb navraag gedaan bij de raad van bestuur van "mijn" ziekenhuis, en die gaven aan dat ze hier geen stelling in hebben genomen. Ik denk dat heel veel ziekenhuizen (de meeste) dit ook niet gedaan hebben. Het komt denk ik van de academische ziekenhuizen, en dan nog kun je je afvragen hoeveel mensen hier "achter staan". Dit is ook wel te lezen in het verhaal van @Guusje hier.
Helaas is er geen feiten controle meer bd media, want dit lijkt wel de norm te zijn geworden. 1 schreeuwer staat voor iedereen tegenwoordig.Ik werkte in een academisch ziekenhuis en daar was er ook niet echt sprake van een vuurwerkdiscussie of oproep voor een verbod. Het is gewoon weer de media en de politiek die hand in hand gaan en de boel willen manipuleren zoals altijd. Verdeel en heers.
En ik zat net te denken om lid te worden XD nou mooi niet dusDie tactiek lijkt wel te werken, want ik kreeg nu van mijn vakbond (NU91) een nieuwsbrief waarin ze ook zeggen achter een algeheel vuurwerkverbod te staan. Heb een mail gestuurd met een vraag om uitleg, want een vakbond is "zijn leden" en ik heb geen vraag gehad of ik hier voor ben. Voor mij reden op op te zeggen ...