Opruimen op nieuwjaarsdag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Buiten alles netjes opgeruimd, binnen nog wat achterstallig onderhoud 😄

Bijlagen

• 20250101_141837.jpg
    20250101_141837.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 76
Al mijn afgeschoten compounds en cakes staan inmiddels in het schuurtje. binnenkort gaat de vuurschaal aan en stook ik ze allemaal op, nog eens terugdenkend naar alle producten en de mooie avond die het was!

9.45 stond ik buiten met de bladblazer om mijn erf en aan alle kanten de buren en overburen + de straat. Was nogal dwarrelwind, vandaar :)

Alle cakes waren snachts al in de vuurton gegaan, de compounds zijn op straat opgebrand. Alleen ff as en heel veel kleiproppen moeten opruimen.

Enige wat er nog staat is de vuurton (met deksel), was vanmiddag nog warm binnenin, dus lekker laten afkoelen

Laatst bewerkt:
Hier gister met een paar man een tijd bezig geweest met bezems, een bladblazer en een hark. Het ziet er weer perfect uit nu allemaal. Hoort er gewoon bij, en kregen erg veel complimenten van iedereen die langs kwam, erg leuk om te horen.

Ik had het as wat op straat lag netjes in de kruiwagen geschept. Het leek allemaal afgekoeld had nog gevoeld en dubbel gecheckt, maar toch niet goed genoeg😅. Ik kwam even later buiten en dacht wat stinkt het hier naar verbrand plastic. Stond de kruiwagen te smelten haha.

Wij hadden een helder moment rond 02.00 uur om alvast de straat ff aan te vegen en de cakes en compounds op te stapelen zodat de mensen vam de gemeentereiniging dit makkelijk mee konden nemen. Toen ik de 1e wakker werd heerlijk gevoel dat alles al opgeruimd was en dat ik me nog even om kon draaien. Voor herhaling vatbaar iig.

Wij hadden een helder moment rond 02.00 uur om alvast de straat ff aan te vegen en de cakes en compounds op te stapelen zodat de mensen vam de gemeentereiniging dit makkelijk mee konden nemen. Toen ik de 1e wakker werd heerlijk gevoel dat alles al opgeruimd was en dat ik me nog even om kon draaien. Voor herhaling vatbaar iig.
Moet je wel in een gemeente wonen/stoken waar ze het komen ophalen.

Net eindelijk de vuurton weggehaald.
Ff alles gezeefd: brokken en kleiproppen eruit gehaald, pure as (kruiwagen vol) in de achtertuin verspreidt. Goed voor de planten

dit was nou precies de reden waarom ik het bij derde hebt gevierd dit jaar ,doen ze toch nog wat als compensatie voor het kijkgeld :d:d ,verleden jaar viel alles zo'n beetje uitelkaar na de regen in oudjaarsnacht dus opruimen was veel werk ,maar hoort er uiteraard wel gewoon bij .maar dit jaar gingen alle compounds mede door de pittige wind allemaal in vlammen op ,was ook de enigste vraag die ik kreeg van de aanrijdende agenten/tes ,of ik het zelf onder controle hield het vuur dit terwijl ik met een compound in mijn handen stond tijdens het eerste afsteekverbod hier in utrecht !

In mijn gemeente kan je het altijd een week na oud en nieuw het wegbrengen naar verschillende locaties en krijg je per zak vuurwerk een waardebon voor de plaatselijke bakker! Dat zijn weer 10 saucijzenbroodjes 🤤

Maar echt wel top geregeld zo. Hele wijk is ook gewoon schoon, blijft amper wat liggen!

Nou, moest hier gewoon grof geld betalen voor de rotzooi. Belachelijk dat dat zo verschild per gemeente.

1 januari keek ik uit het raam en was het nog een zooitje op het kruispunt, eenmaal buiten (nog steeds vroeg) was alles al weg. Kennelijk een buur die het als compensatie zag voor het geld dat wij de lucht in hebben geschoten. Prima zo!

2 januari 11 kooien weggebracht en auto vol karton naar de milieustraat. Alles weer weg alsof het er nooit geweest is!

Heb dat wegbrengen nooit gesnapt. Gewoon de fik erin, as bij de planten/gras en klaar
Ja, heb oudejaarsnacht veel weggestookt in een 200 litervat. Op een gegeven moment is deze vol en paste de rest er niet bij in. De rest 2 januari opgeruimd, had 1 januari geregend dus alles nat. Kon weer een dag gaan stoken maar er toen voor gekozen om alles in de container te drukken. Het is niet anders.

Heb al het as in de groene bak gegooid.. Je had het moeten zien toen de gemeente onze containers (buurman ook) kwam legen.. 1 grote stofwolk :d
Mijn naam is haas..

Heb dat wegbrengen nooit gesnapt. Gewoon de fik erin, as bij de planten/gras en klaar
Ja, maar zit enorm veel restmateriaal tussen die as (vooral de kleiproppen). Had 3 vuilniszakken nadst het gezeefd was. Ik kwam zelfs 3 ijzeren flesjes met een smalle opening tegen. Er is alleen houtblokken en veel vuurwerkpotten verbrand, dus heb echt geen idee wat dat nu was en waar ze vandaan kwamen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan