Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan het nog mooier aangeven. Een aantal berichten boven is het al aangegeven dat het rond de 31ste kouder wordt. Er zijn een aantal berekeningen (lijntjes in de pluim) die voor sneeuw gaan rond de of zelfs op de 31ste

En ook meer dan een berekening komt met deze oplossing (gfs model)
Een echt laagje sneeuw wat blijft liggen en een paar vlokjes op de avond zou geweldig zijn. Een laagje papperige modder wat minder maar zolang het geen harde wind en regen is keur ik hem goed 😛 Zitten hier wel weer met samengeknepen billetjes godnondeju.

Als de heleboel nu gewoon een uur of 12 vertraagd of versneld zitten we allemaal goed.
En anders...gaan we er het beste van maken.
Sowieso vanaf de 28ste zullen we genoeg zien en horen wat al geweldig is.

Het weer met de verkoopdagen ziet er wel heel goed uit, redelijk koud en weinig wind .

Dat is al een tijdje geleden naar mijn idee, verhoogt zeker de sfeer :)

Dit viel me ook al op. Dat is het grote verschil met de voorgaande 2 jaren. Toen was er tijdens de verkoopdagen ook al veel wind (en/of regen).
Het is dus niet uitgesloten dat er lokaal wat geschoven wordt met afsteektijden.

Geen regen en max windkracht 3. Hoe moeilijk kan het zijn...
Heel moeilijk, dergelijke omstandigheden zijn behoorlijk zeldzaam tijdens de jaarwisseling. Ook bestaat dan het risico op een vochtige luchtsoort, in combinatie met nauwelijks wind en een inversie hogerop in de lucht. Dan krijg je in dit jaargetijde heel snel een jaarwisseling 2007/2008 of in 2019/2020 (gelukkig pas ruim na middernacht).

Windkracht 1-2 en heldere droge vrieslucht zouden het beste zijn tijdens oudjaarsavond. Alleen de jaarwisseling van 2008/2009 kwam daar nog bij in de buurt.

Dit jaar een doorstaande windkracht 5 met forse windvlagen en hoogstwaarschijnlijk een bak regen tussen 18:00 en 02:00.

Ik heb het geaccepteerd . Iets meer wind nog als vorig jaar nog geven de kaarten nu aan mijn regio . Als het maar droog blijft fan. Ces la vies

GFS geeft nu aan dat de wind vroeger piekt en vanaf 22:00 afneemt naar 4 bft en om 00:00 naar 3 bft. Zou toch mooi zijn. Was eerst 6bft en pas een daling rond een uurtje of 3. Wel veel regen.. Hopelijk schuift het nog meer op

Wat een zielige snuiters in die reacties op dit artikel! Wat een haat naar de vuurwerkliefhebbers. Alleen daarom al hoop ik voor iedereen mooie stookmomenten.

Windkracht 5 en regen in Leeuwarden op 31 dec, maar 1 jan 02:00 windkracht 4 en droog, dus ik moet dan geduld hebben😅
Ik woon ook in Leeuwarden. Hoop dat het mee gaat vallen. Maar is volgens mij nog te vroeg om te zeggen dat het dan precies gaat regenen. Pas zondag/ maandag weten we meer. Spannend sowieso maar stoken zullen we.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan