Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu komt het noorden er toch redelijk vanaf rond 00:00

Bijlagen

• 6ED082AC-8A20-424E-9A0E-600257B80E63.png
    6ED082AC-8A20-424E-9A0E-600257B80E63.png
    31,2 KB · Weergaven: 137
  • DDBB4D1A-31BC-4E92-980D-E00649D6E844.png
    DDBB4D1A-31BC-4E92-980D-E00649D6E844.png
    42,1 KB · Weergaven: 137
Dit is letterlijk het gemiddelde. Wat heb je aan een gemiddelde met een gelijkmatige spreiding 1-2 tot 6-7 Bft als dit voor vuurwerkliefhebbers een variatie betekent van uitstekend tot zeer matig? Gemiddeld is het dus best okey, maar de praktijk kan weerbarstig blijken te zijn...

Laat me voor iedereen duidelijk zijn: de situatie oogt behoorlijk mobiel en nat en verre van ideaal om met een gerust hart de jaarwisseling tegemoet te gaan. Precair, het moet wel echt goed vallen etcetc is van toepassing.
Vergelijkbaar met vorig jaar dus.

Ehj de wind is wel een stuk beter in deze run. Windkracht 3 om 12 uur in grootste deel van het land.. Jammer van de regen alleen.

Zoals ik kan kijken lijkt het niet zo slecht via buienradar
Om 20:00 wat regen tot 21:00 daarna droog en windkracht 5 naar 4
Zuiden windkracht 3/4
Midden ziet er ook niet verkeerd uit
Het noorden hoe hoger naar de eilanden hoe meer windkracht .
Maar even afwachten
Staat daar wel een serieuze windje tot 7 op de eilanden

Voornemen is hier wel met deze voorspellingen, niet wachten met stoken maar doen als het kan! En een paar pareltje voor 0:00 uur.

De betonblokken zijn inmiddels binnen. Mijn compounds zullen niet weg waaien of stromen. Echter zit ik nog steeds met die bak regen die hier in het Noorden voorspeld is.

Op internet kwam ik deze tegen, voldoet alleen qua hoogte nog net niet. Wellicht moet ik de centrale staaf iets verder verlengen. Iemand ervaring mee?

IMG_0696.jpeg
IMG_0698.jpeg

Ik zal straks in de opslag kijken of ik nog een restje corona kan vinden om los te laten rond O&N,dan is t weer in elk geval goed zo is eerder gebleken. :d

Volgens nieuwste gfs ensemble. Is er toch wat aan het veranderen.. naar mijn idee is er steeds meer kans dat we in de avond in de achterkamer van het laag terecht komen met afkoelende bovenluchten.

De wind piekt in zuidwest midden op de dag het hoogste zie foto, met vanaf de middag steeds verder afnemende wind. Benieuwd hoe het verder evalueerd.

Screenshot_20241226_121454_Samsung Internet.jpg

Zie ook de t850 temperatuur (1500m) hoogte de -5 lijn ligt gemiddeld een stuk dichter bij als gisteren. Gevolg dat dat lagedrukgebied sneller doortrekt en we achter dat laag in de koudere lucht komen.

GFSAVGEU12_156_2.png
Gister

GFSAVGEU06_138_2.png
Vandaag

Dit op enkel op basis van gfs

Laatst bewerkt:
Naar mijn ervaring valt alles meestal juist wat vroeger dan de pluimen laten zien. Dus best kans dat die windpiek niet pas in de nacht afneemt maar juist in de namiddag/avond al. Dan is er wel wat meer kans op regen maar dat is minder een spelbreker voor vw dan harde wind.

GTST de oud en nieuw editie.
De zon die weken geleden nog verdween omdat deze vermoord zou zijn door een dronken bliksemschicht,blijkt toch nog te leven.
Echter ligt deze zwaar gewond in een ziekenhuis in het buitenland,zijn verloofde de maan is in allerijl erheen gereist om bij m te zijn.
Ondertussen is de buurman Dhr wolk aangehouden vanwege verboden regen bezit (meer dan 25 liter),deze zal misschien op borgtocht worden vrijgelaten vlak voor de dag der dagen,maar dat hangt af van de advocaat die dhr wolk moet verdedigen bij de rechtbank a.s. zondag.
Ondertussen is dhr storm aan het hamsteren bij de appie,de depressies zijn namelijk in de aanbieding.:bonk:
Verder is zijn dochter (Hannie hoge drukgebied)druk bezig met "rijlessen" nemen,of ze slaagt hangt van de komende dagen af,met wat geluk heeft ze maandagmorgen tijdens het examen een goede bui en slaagt ze.
Het vriendje van Hannie,Willem windvlaag,is ondertussen bezig met het maken van een taart voor het geval ze slaagt,dan kunnen ze samen de kaarsjes uitblazen,wel zachtjes hopelijk,anders waait alles weg :p
In het bejaardenhuis aan het eind van de straat zit Leo lagedrukgebied zich ondertussen te ergeren aan kinderen die buiten cat 1 afsteken voor de deur.
Hij zit te bedenken in een luie stoel bij de kachel, of hij met O&N niet wellicht e.e.a. in de soep kan laten lopen zodat die "pest herrie" niet nog erger word.

Wordt vervolgd........

Kan het nog mooier aangeven. Een aantal berichten boven is het al aangegeven dat het rond de 31ste kouder wordt. Er zijn een aantal berekeningen (lijntjes in de pluim) die voor sneeuw gaan rond de of zelfs op de 31ste

En ook meer dan een berekening komt met deze oplossing (gfs model)

Hier wordt ineens droog weer aangegeven de 31e, vanmorgen stond er nog regen en windkracht 4

Nu staat er windkracht 3 over de gehele dag en droog...

Al zou sneeuw ook niet slecht zijn :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan