[DEMO]Passion4pyro.de - Gildehaus (Bad-Bentheim) - 14-12-2024

Zucht. Jij wil het niet begrijpen.
Zodra het uit de kooi is gehaald, is het niet langer 1.3G maar 1.4G. Jij als particulier mag dat gewoon bezitten. De winkelier haalt eventueel de kooi er af in zijn bunker. Wij kopen toch met z'n allen al jaren cakes en compounds waar de kooi van af is gehaald? Dat is niet omdat het verboden is hoor.
Op het moment dat 1.3 in een kooi wordt gestopt wordt de classificatie aangepast naar 1.4. Die kooi is de enige reden waarom we dit vuurwerk überhaupt mogen hebben. Als de kooi eraf gaat vervalt de 1.4 classificatie en wordt het weer 1.3. Officieel mogen we daar dus ook niet mee rondrijden en is het strafbaar. De kooi moet er officieel om blijven tot het moment van ontsteken.

Omdat dit een kromme regel is en veel winkeliers dit er al af halen begrijpen niet veel mensen dit. Dus ik snap dat je er anders over denkt maar wat jij zegt klopt dus niet. Je mag geen 1.3 vuurwerk meenemen en als je dat bijv over de grens meeneemt en je krijgt controle ben je gewoon de sigaar!

Zucht. Jij wil het niet begrijpen.
Zodra het uit de kooi is gehaald, is het niet langer 1.4G maar 1.3G. Jij als particulier mag dat gewoon bezitten. De winkelier haalt eventueel de kooi er af in zijn bunker. Wij kopen toch met z'n allen al jaren cakes en compounds waar de kooi van af is gehaald? Dat is niet omdat het verboden is hoor.

Geloof mij... 'Pietje Pyro' zit goed en jij verkeerd. Niet om in discussie te gaan, maar ter informatie.. want je zit hiermee echt verkeerd. Ik heb dit ook tot de bodem uitgezocht... wij hebben 4 Goldbombers in bestelling staan €800...

Het gaat niet om 'een kooi of geen kooi" bla bla bla. Als er een 1.3G logo op staat mag je het in Nederland volgens de wet niet in bezit hebben en dus ook niet vervoeren. Consumentvuurwerk valt onder F2 met een 1.4G logo op de doos. Wordt je staande gehouden aan de grens en heeft jouw vuurwerk een 1.3G logo, ondanks F2 vuurwerk... zit je met een probleem. Ook wanneer je onder de 25kg zit.

Of de ene oom agent daar op de hoogte van is.. en andere oom agent niet.. dat kun je niet weten. Maar zo zitten de regels wel in elkaar. Je kan jezelf alleen van de domme houden dat het F2 vuurwerk is en jij geen weet hebt van een 1.3G of een 1.4G logo. Wellicht heb je dan geluk.

Laatst bewerkt:
Geloof mij... 'Pietje Pyro' zit goed en jij verkeerd. Niet om in discussie te gaan, maar ter informatie.. want je zit hiermee echt verkeerd. Ik heb dit ook tot de bodem uitgezocht... wij hebben 4 Goldbombers in bestelling staan €800...

Het gaat niet om 'een kooi of geen kooi" bla bla bla. Als er een 1.3G logo op staat mag je het in Nederland volgens de wet niet in bezit hebben en dus ook niet vervoeren. Consumentvuurwerk valt onder F2 met een 1.4G logo op de doos. Wordt je staande gehouden aan de grens en heeft jouw vuurwerk een 1.3G logo, ondanks F2 vuurwerk... zit je met een probleem. Ook wanneer je onder de 25kg zit.

Of de ene oom agent daar op de hoogte van is.. en andere oom agent niet.. dat kun je niet weten. Maar zo zitten de regels wel in elkaar. Je kan jezelf alleen van de domme houden dat het F2 vuurwerk is en jij geen weet hebt van een 1.3G of een 1.4G logo. Wellicht heb je dan geluk.
Klopt! Sommige winkeliers over de grens lossen dat zo op :bonk:
20230107_172005~2.jpg

Top dat je dit hebt uitgezocht, maar waar staat dit in het vuurwerkbesluit / de wet? Ik kan dit nergens vinden.

Zag ook deze post van @htevents en ik denk dat hij daar wel een punt heeft. Particulieren zijn uitgezonderd van de regels die gelden voor vervoer van gevaarlijke stoffen, waaronder ook vuurwerk wordt verstaan.

Back
Bovenaan