Herinneringen Meester Vuurwerk

Koala

VWC lid
Ik scrolde door de lijst met importeurs en zie Meester Vuurwerk hierbij staan. Dit topic lijkt me een mooie plek om herinneringen aan deze winkel / importeur te delen! Heb jij nog foto's, scans of verhalen, deel ze dan hier!

Vreemd dat deze winkel zo weinig aandacht krijgt eigenlijk. Ze doen niet aan freakacties, zou dat het zijn? Ik haalde 25 jaar geleden mijn pakken astronauten en baby pijlen hier al. Ze bestaan nog steeds, en doen het prima. Vroeger heette het meester-printen, en verkochten ze printers en faxen. Toen verdiende ze het echte geld al met vuurwerk, en deden ze de printers alleen om ook de rest van het jaar wat aan te rommelen. Volgens mij is het tegenwoordig alleen vuurwerk. Zou er toch weer eens langs moeten gaan...

Ik weet nog dat in hun eigen importeurstijd ze een verborgen parel waren. Moontan en ik waren er best lyrisch over. Ze waren aan de prijs voor toen maar waren wel voorlopers met effecten van veel dat later de show stal. Hoge kwaliteit. Rest van de markt heeft dat later pas ingehaald. Nooit geshopt uiteindelijk, was te ver weg maar veel en lang likkebaardend naar die lage kwaliteit filmpjes gekeken.

Ik heb nog een herinnering aan een cake die ik daar gekocht had toen ik 15 was ofzo. ik besteedde denk ik 40 of 50 gulden aan vuurwerk, en ik had 1 cake die de helft van het budget kostte. Volgens mij was het de Hydra. Zilveren spinners naar palmen met chrisantemum geloof ik. Die was toendertijd echt geweldig en heeft diep indruk gemaakt.

De Draco, dikke paarse mines met een dragon eggs effect er boven, heel compact, niet een boeket. Naar mijn mening zat het effect verkeerd om in de tubes. Zeer mooi destijds.
En natuurlijk de Thunder Master, beter dan welke andere kleine single shot.

Vreemd dat deze winkel zo weinig aandacht krijgt eigenlijk. Ze doen niet aan freakacties, zou dat het zijn? Ik haalde 25 jaar geleden mijn pakken astronauten en baby pijlen hier al. Ze bestaan nog steeds, en doen het prima. Vroeger heette het meester-printen, en verkochten ze printers en faxen. Toen verdiende ze het echte geld al met vuurwerk, en deden ze de printers alleen om ook de rest van het jaar wat aan te rommelen. Volgens mij is het tegenwoordig alleen vuurwerk. Zou er toch weer eens langs moeten gaan...
Het is zeker vreemd dat deze winkel / importeur bij het archief staat, zoals T-rixxer al aangeeft bestaan ze nog steeds en hebben nog steeds een actieve verkoop, naar aanleiding van dit bericht heb ik dit jaar op het laatst hier ook nog iets besteld om te proberen, en het viel niet tegen, 2 jaar terug heb ik hier een paar compound boxen gehaald en deze hebben mij toen best verrast, hetgeen van dit jaar heb ik gefilmd en in de product topic gezet, al met al is het misshien iets duurder maar het zijn wel goede producten.

Een x aantal jaar geleden (denk rond 2008-2010) bestonden mijn collecties voornamelijk uit de Master collection! Wat was ik blij dat ik deze ontdekt had, want deze lijn was echt supreme en stak met kop en schouders boven de doorsnee verkrijgbare bakken uit! Samen met Hardix waren dit toendertijd mijn lievelingsmerken! Ook ging ik altijd naar hun demo's, die gewoon voor de winkel plaats vonden!

Back
Bovenaan