Zou dit mogelijk zijn ?

Torrr

VWC lid
Ik vraag mij af of het technisch mogelijk zou zijn een cake uit te brengen die alleen maar in W shape lichtkogels schiet ( maar dan ook de echte lichtkogels
die lang blijven hangen )
En heel belangrijk, ook eentje die zou mogen voor de Nederlandse markt.

Ik weet dat er hier een hoop leden best veel weten van de wetgeving en wat er mogelijk is qua vulling etc etc...

Dit zou toch geweldig zijn :

De scheepsparachutes bevatten magnesium en dat is helemaal verboten in consumenten vuurwerk.
Helaas is na de CE keuring de trend onder de Nederlandse importeurs dat alles met een parachute niet geïmporteerd kan worden.
Terwijl je in Spanje (Valencia) gewoon single shots kan kopen met CE keur, dus meten met 2 maten.
Maar ja een blink, crackling, red plum en een goud cake/compound is goedkoper te produceren dan een goede CE gekeurde parachute cake/compound.

De scheepsparachutes bevatten magnesium en dat is helemaal verboten in consumenten vuurwerk.
Helaas is na de CE keuring de trend onder de Nederlandse importeurs dat alles met een parachute niet geïmporteerd kan worden.
Terwijl je in Spanje (Valencia) gewoon single shots kan kopen met CE keur, dus meten met 2 maten.
Maar ja een blink, crackling, red plum en een goud cake/compound is goedkoper te produceren dan een goede CE gekeurde parachute cake/compound.
Maar is dat wel zo dat magnesium verboden is, hoe zit dat met die hele heldere funke bengaalse vlammen en sommige cakes met hele felle rode sterren. Of strobe pellets. Volgens mij is magnesium vaak een onderdeel van strobe.

Maar is dat wel zo dat magnesium verboden is, hoe zit dat met die hele heldere funke bengaalse vlammen en sommige cakes met hele felle rode sterren. Of strobe pellets. Volgens mij is magnesium vaak een onderdeel van strobe.
Daar heb je wel een punt, het felle witte/zilver kleurige effecten zijn volgens mij ook afkomstig van Magnesium ( als ik mij goed weet te herinneren van scheikunde les )

Lang blijven hangen, als in met parachute, dat gaat em helaas niet meer worden.

Ik heb zelf al eens geopperd om de blinking comets van de noi-Z naar een niveau hoger te tillen, als hoofdelement van een cake. Hoger laten schieten, waardoor ook ruimte is voor terugval. Echter nooit concreet antwoord gehad over de mogelijkheden.

Terugval geeft ook risico's op afkeur als het te lang blijft branden...

Zoals op jouw film is onhaalbaar (zit een parachute aan).

Ik begrijp wel waarom dit niet is toegestaan en noodsignalen ook niet. Je zou maar met een dak zitten dat (nog) brandgevoelig is.
Lijkt me ook niet fijn om zo'n lichtkogel op je auto of rijtuig te krijgen.

Waarom mochten parachutes op den duur niet meer (nou ja, door NL importeurs onderling afgesproken zo te lezen, zie post van "The Cigarman"), maar vuurpijlen nog wel?
Een vuurpijl kan al brandende in een object terecht komen, de terugvallende stokken kunnen auto's en ander wieltuig raken of zelfs mensen raken (over al deze mogelijkheden overigens opvallend weinig over gelezen!).

Ik begrijp wel waarom dit niet is toegestaan en noodsignalen ook niet. Je zou maar met een dak zitten dat (nog) brandgevoelig is.
Lijkt me ook niet fijn om zo'n lichtkogel op je auto of rijtuig te krijgen.

Waarom mochten parachutes op den duur niet meer (nou ja, door NL importeurs onderling afgesproken zo te lezen, zie post van "The Cigarman"), maar vuurpijlen nog wel?
Een vuurpijl kan al brandende in een object terecht komen, de terugvallende stokken kunnen auto's en ander wieltuig raken of zelfs mensen raken (over al deze mogelijkheden overigens opvallend weinig over gelezen!).
Ik mis de stokken en doppen van vuurpijlen op 1 januari in mijn achtertuin :(

Volgens mij zijn deze nog wel verkrijgbaar in Duitsland.

Een vuurpijl kan al brandende in een object terecht komen, de terugvallende stokken kunnen auto's en ander wieltuig raken of zelfs mensen raken
Ow vandaar dat we jaren lang zoveel filmpjes zagen in het journaal waarin er weer iemand met een vuurpijl in z'n kop werd aangeleverd bij de 1ste hulp post van t ziekenhuis rondom de viering van O&N 🤔 😂;)

Back
Bovenaan