Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoop op beter weer dan de afgelopen paar jaar. Vorig jaar helemaal een drama, regen en harde wind.
We verdienen ook wel eens een jaar met het perfecte stookweer :yes:

Ik vind het alles best , zolang het maar niet zoals nu is haha, wat een geitenweer zeg. Ohja, en mist liever ook niet haha.

80% kans op een winter al la 2022 of 2014.

Zacht met kans op wind.

Een sterke SSW kan de boel op zijn kop gooien en de kans op een echte winter vergroten.

Voor nu is de Noa index te hoog richting positief en blijft la Nina tam/afwezig.

Voor de iets kortere termijn (30) dagen zijn er globaal 2 opties.

Een hogedruk gebied ten noorden van de Britse eilanden, dit geeft af en toe kans op koude noorder lucht.

De tweede optie vooral gebaseerd op de Amerikaans modellen een hogedrukgebied boven Europa waarbij de kansen kleiner worden op noordelijk koude lucht en een grote kans op wisselvallig weer wat dan weer de spanning oplevert voor o&n, blijft het droog of niet met veel of weinig vind zal dan pas echt op laatste moment duidelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Mooi laagje sneeuw, droog, heel klein beetje mist voor de extra kleur effecten in de lucht misschien ;) nee we zien het wel zolang het maar droog is en niet te veel wind toch

Een andere voorbode voor een zachte winter is de herfst, die dit jaar ook zacht verliep. "Na de tien zachtste herfstseizoenen ooit volgde maar liefst acht keer ook een zachte winter." Ook is de Noordzee met 12 graden momenteel nog behoorlijk warm. Waait de wind over het warme Noordzeewater onze kant op, dan blijft echte winterkou uit.

Nou, daar gaan we weer, complete chaos in dit topic ook vorig jaar. Na een aantal jaren minder weer te hebben gehad MOET het gewoon weer een x goed vallen. :-) Anderzijds, zo erg als vorig jaar kan het bijna niet meer worden

Volgens mij is die langetermijn voorspelling van accuweather gebaseerd op gemiddelden.
Zou daar niet te veel naar kijken nog.
Maar slechter dan vorig jaar kan bijna niet toch?
(Dat zei ik vorig jaar ook,en het kon toch slechter🤪)

Volgens mij is die langetermijn voorspelling van accuweather gebaseerd op gemiddelden.
Zou daar niet te veel naar kijken nog.
Maar slechter dan vorig jaar kan bijna niet toch?
(Dat zei ik vorig jaar ook,en het kon toch slechter🤪)
Naja alles kan slechter.
Maar vorig jaar was het met windkracht 5 iig al beter als het jaar ervoor.
We gaan het meemaken haha

De Guidance Meerdaagse van het KNMI gaat voorlopig “maar” tot 9 december. Over een week of 3 gaan zij zich pas voorzichtig kunnen buigen hoe en wat de kansen worden op de 31e. Tot die tijd kijk ik helemaal nergens naar, en al helemaal niet naar commerciële bedrijven. Er is nog precies niks te zeggen op dit moment. Het weer heeft geen geheugen zoals Ed Aldus altijd zegt, dus al die apps die gemiddelden laten zien zijn praktisch onbruikbaar.

Vorig jaar was ruk, veel wind en middernacht regen. Dit jaar ga ik niet meer blindstaren op middernacht, als het 20:00 droog is en om 00:00 wordt regen verwacht dan gaan we alles om 20:00 stoken. Dat is de wijze les van vorig jaar.

Het weer heeft geen geheugen zoals Ed Aldus altijd zegt, .

Dit jaar ga ik niet meer blindstaren op middernacht, als het 20:00 droog is en om 00:00 wordt regen verwacht dan gaan we alles om 20:00 stoken. Dat is de wijze les van vorig jaar.
Het vervelende is wel dat het LIJKT alsof t weer de laatste jaren wel vaker extra z'n best doet om die ene dag gewoon compleet naar de klote te helpen dmv pestweer 🤔 :bonk:

Dat laatste dat heb ik dus ook,is het eerder op de avond goed weer en een paar uur later niet meer dan is ook hier de kans groot dat e.e.a. vroeger de lucht ingaat.
Zal niet zeggen dat alles dan gaat,maar een deel zowiezo.

Het vervelende is wel dat het LIJKT alsof t weer de laatste jaren wel vaker extra z'n best doet om die ene dag gewoon compleet naar de klote te helpen dmv pestweer 🤔 :bonk:

Dat laatste dat heb ik dus ook,is het eerder op de avond goed weer en een paar uur later niet meer dan is ook hier de kans groot dat e.e.a. vroeger de lucht ingaat.
Zal niet zeggen dat alles dan gaat,maar een deel zowiezo.
Yup.. dat gevoel heb ik ook. Vaak de 30e nog mooi helder weer en 1 januari ook weer 🤡😂

De Guidance Meerdaagse van het KNMI gaat voorlopig “maar” tot 9 december. Over een week of 3 gaan zij zich pas voorzichtig kunnen buigen hoe en wat de kansen worden op de 31e. Tot die tijd kijk ik helemaal nergens naar, en al helemaal niet naar commerciële bedrijven. Er is nog precies niks te zeggen op dit moment. Het weer heeft geen geheugen zoals Ed Aldus altijd zegt, dus al die apps die gemiddelden laten zien zijn praktisch onbruikbaar.

Vorig jaar was ruk, veel wind en middernacht regen. Dit jaar ga ik niet meer blindstaren op middernacht, als het 20:00 droog is en om 00:00 wordt regen verwacht dan gaan we alles om 20:00 stoken. Dat is de wijze les van vorig jaar.
Zie het maar zo. Bij een uur vooruit kijken weet je of het gaat regen bij je in de straat, een dag van te voren of het gaat regen in je dorp/gemeente, een week vooruit of het gaat regen in het noorden, midden of zuiden van Nederland, 2 weken vooruit of het gaat regen in Nederland of duitsland, een maand van de voren of het gaat regen in Europa...

Hoe verder vooruit hoe meer het gaat over grotere globaal systemen en trends waarbij Nederland maar een klein hoekje land is in het weer wat richting Europa gaat. Dus we kunnen wel "voorspellen" dat er kans is op een westciruclatie bijvoorbeeld die dan voor zacht weer en wisselvallig weer het Europese continent op stuurt afhankelijk van de storing die op zee onstaan maar of die precies over Nederland gaan of een paar kilometer verderop terechtkomen en Nederland missen zal pas veel later duidelijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan