Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2024/2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, om het even in het goed Nederlands te zeggen: That Escalated Quickly 🤣.

Om alle onduidelijkheid weg te nemen, dit is hoe het gegaan is:

Wij kregen een email van Rubro met artikelen die wij minder of niet zouden gaan binnenkrijgen en daarbij de aantallen. Daar stonden de producten Hardcore Helium en de Heavy Legends met 0 stuks op, terwijl we die best wel wat besteld hadden. Omdat we van enkele andere producten minder geleverd krijgen dan besteld, maar niet helemaal niks, hebben wij zelf (de nu blijkt foute) conclusie getrokken dat deze producten niet binnen zullen komen.
Omdat dit voor ons de logische conclusie was hebben wij dit niet geverifieerd bij Rubro maar zijn we direct naar oplossingen gaan zoeken en hebben we deze zsm gecommuniceerd met onze klanten. Ik lees hier nu dat ze bij andere dealers wél geleverd worden. Dus de voor ons logische conclusie was simpelweg onjuist.

Daarbij wil ik wel graag aangeven dat we direct volwaardige alternatieven (zelfs omlabeling bij de Hardcore Helium) hebben aangeboden ter vervanging. En uiteraard, als iemand dat niet fijn vindt, vinden we een alternatieve oplossing.

Al met al (gelukkig) een storm in een glas water. Met de kennis van nu kunnen we weer met iets minder kruitstressss volop genieten van de aanloop naar oud & nieuw!

Mocht je nog meer vragen hebben: app, mail of bel!

Groeten,

Koen
Vuurwerk365.nl

Kan er een pinned list komen met alleen die producten waar het zeker van is dat ze niet komen?
Ik lees graag hoor en het is soms leuk (zelfs welhaast hilarisch) maar het overzicht is wel wat zoek.
1 overzicht om door te lopen en je eigen bestellingen op te matchen zogezegd

Kan er een pinned list komen met alleen die producten waar het zeker van is dat ze niet komen?
Ik lees graag hoor en het is soms leuk (zelfs welhaast hilarisch) maar het overzicht is wel wat zoek.
1 overzicht om door te lopen en je eigen bestellingen op te matchen zogezegd
Zoals Richardus al aangeeft, zie startpost. Daar staat het overzicht per importeur en die info is geverifieerd.

Dat zegt helaas helemaal niets. Daarnaast zijn er ook nog steeds wat artikelen onzeker qua levering, die staan nu bijvoorbeeld op binnenkomst rond de kerst, er hoeft maar iets te gebeuren en ze krijgen het dit jaar niet meer bij de winkels. De komende tijd zal het dus toch nog spannend blijven wat er op de lijst komt.

Nieuwe Batches van onderstaande WTF producten komen hoogstwaarschijnlijk te laat:

- 6000 - Foe-Yong-Hai
- 8826 - Ich Bin Wie Du
- 9005 - 100 Shots Various

Aankomst Container rond 25 december; producten worden tijdelijk uit de webshops van WTF gehouden.

Bron: Importeur

Dat zegt helaas helemaal niets. Daarnaast zijn er ook nog steeds wat artikelen onzeker qua levering, die staan nu bijvoorbeeld op binnenkomst rond de kerst, er hoeft maar iets te gebeuren en ze krijgen het dit jaar niet meer bij de winkels. De komende tijd zal het dus toch nog spannend blijven wat er op de lijst komt.
Qua binnenkomst van containers snap ik de onduidelijkheid. Het gaat mij meer om de afkeur van producten door het IL&T. Wanneer droppen zij hun conclusies doorgaans?

Laten we het zo stellen dat zij nog doortesten tot en met de verkoop dagen, vorig jaar was op 27 december nog afkeur partijen
Sterker nog: zelfs in januari testen ze nog. Het is regelmatig gebeurd dat een artikel in januari alsnog werd afgekeurd en een Importeur de melding kreeg dat het artikel niet aan consumenten uitgeleverd mocht worden en teruggehaald moest worden. En wij hadden dat artikel dan met z'n allen allang de lucht in gejaagd met O&N... :d :bonk:

Ik heb ook ergens gezien online dat China Red diverse dingen erg laat in de container zal krijgen voor een schip richting NL.
Waarbij word geroepen geschatte aankomst tussen kerst en O&N.als t lukt.
Maar als dat dan ook nog moet worden "getest" ,hoe zeker is dan nog tijdige levering naar winkels ??
Ik persoonlijk heb niks van die fabrikant besteld dit jaar,maar kan me voor stellen dat er genoeg mensen zijn die dat wel hebben gedaan.
Vandaar de vraag,over dit,gerucht in de wandelgangen ?

Ik heb ook ergens gezien online dat China Red diverse dingen erg laat in de container zal krijgen voor een schip richting NL.
Waarbij word geroepen geschatte aankomst tussen kerst en O&N.als t lukt.
Maar als dat dan ook nog moet worden "getest" ,hoe zeker is dan nog tijdige levering naar winkels ??
Ik persoonlijk heb niks van die fabrikant besteld dit jaar,maar kan me voor stellen dat er genoeg mensen zijn die dat wel hebben gedaan.
Vandaar de vraag,over dit,gerucht in de wandelgangen ?
No worries. Je knoopt namelijk 2 zaken aan elkaar die eigenlijk niet zoveel met elkaar te maken hebben.

Een artikel mag gewoon verkocht worden, deze hoeft niet eerst getest te worden in NL. Elk stuk vuurwerk dient namelijk aan wettelijke eisen te voldoen en is daarvoor in China aan de nodige testen onderworpen. Het IL&T voert in opdracht van de Overheid steekproefsgewijs testen uit of het vuurwerk wel daadwerkelijk aan die eisen voldoet. Maar een artikel mag gewoon verkocht en uitgeleverd worden, totdat het IL&T aangeeft dat een artikel niet door de keuring is gekomen (en daar hoort een hele procedure bij). Dus er is niet eerst een test na aankomst in NL nodig.

Wat wel een "punt van aandacht is", is die late aankomstdatum van dat containerschip. Het is daarbij namelijk de vraag of de artikelen wel op tijd zullen zijn voor de eerste verkoop- en afhaaldag. Want als zo'n schip binnenloopt is het niet simpelweg die containers er vanaf rukken, daar hoort ook een hele procedure bij: laden en lossen, het controleren en klaren door de Douane, het vervoeren naar de bunkeropslag van de Importeur, daar de containers uitpakken, vervolgens orders pikken en uitrijden naar de winkels. Jaren terug gebeurde dat met Rubro met een schip dat met de Kerst aan kwam. Velen van ons weten nog dat het niet bij alle winkels gelukt was om alles op tijd te ontvangen, waardoor sommige afhalers bij die winkels te horen kregen dat de helft van hun bestelling er (nog) niet was. Met chaos, ellende en lange wachttijden als gevolg.

Laten we hopen dat het allemaal mee zit, de wind in de goede richting waait en het schip geen vertraging oploopt!

Is er eigenlijk bekend van welke importeurs de containers laat binnen komen?
Ik lees hier al china red,zijn er nog meer waarbij het spannend gaat worden?

Hoop in ieder geval dat de piranha,s van china red op tijd komen🙄🙄

Laatst bewerkt:

Over beide zaken hoeft je niet druk om te maken, van China Red is er al het nodige binnen gekomen waar onder de piranha die heb ik gisteren zelf al in de handen gehad, dus no worries.

De meesten helaas. Er is al aardig binnen, maar dat schip van week 51 😅

Over beide zaken hoeft je niet druk om te maken, van China Red is er al het nodige binnen gekomen waar onder de piranha die heb ik gisteren zelf al in de handen gehad, dus no worries.
Ff benieuwd offtopic; issie net zo groot als de Caïro? Iets met verwachtingen 😊

Ff benieuwd offtopic; issie net zo groot als de Caïro? Iets met verwachtingen 😊
Klopt zie het maar zo, er zit alleen een ander labeltje omheen en heeft reserve lont, of hij in de buurt komt van de cairo dat zullen we binnenkort zien.

Nu weer on topic 😀

Heavy Legends

Enige tijd geleden heb je een bestelling bij ons geplaatst, dank daarvoor! Vandaag kregen we bericht van de importeur over het artikel Heavy Legends 2=1 dat jij besteld hebt. Dit product zal helaas niet binnenkomen vanuit de fabriek. Dit betekent dat wij deze niet aan jou kunnen uitleveren.

Bron: mail van Vuurwerk365
Betreft dit de Delicious Thunder? Excuses, had dit topic nog niet doorgelezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan