Gevoel bij "het perfecte stookweer"

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Door het jaar heen zijn er gereld dagen waarbij de kriebels ineens flink omhoog schieten doordat het een perfecte dag is om flink te stoken.

Dat gevoel heb ik vaker, over het algemeen in de herfst en winter, maar herkennen jullie dat? En wat is voor jou precies het "perfecte stookweer"?

Iets onder de 0 graden lekker droge lucht en kraakhelder. Als het straks kouder word heb ik regelmatig dat ik buiten loop en denk dit is een perfecte stookdag.

Hoewel ik het stoken vooral associeer met koud weer denk ik toch vooral in de zomer als het laat op de avond is en er een heerlijk briesje staat "wat zou dit perfect weer zijn om lekker te stoken".

-2 graden, ONO 2 Bft, droge lucht met enkele wolkenvelden en soms een vlok sneeuw, daartussendoor een mooie maan met sterrenhemel….zucht…droom
Dit is tevens je voorspelling wat je verwacht komende jaarwisseling? Ik teken direct!

Het weer dat het nu is mag het ook zeker zijn. Liefst nog paar graden kouder, maar zou hier direct voor tekenen.

Wat zou vandaag een perfecte oudejaarsdag zijn zeg! Paar graadjes kouder zou eventueel ook kunnen. Maar hier teken ik direct voor!

Die tijd komt ook weer dat je dagen hebt dat je denkt: dit zou perfect zijn. Hopelijk kunnen we 31/12 ook daadwerkelijk denken: dit is het perfecte weer!

Ik liep net naar buiten, je voelt direct dat dit een perfecte vuurwerkavond wordt. Het koelt snel af, het is windstil. Dit moeten we 31 december hebben!

Gister tijden de demo van Broekhoff/Magnum had ik toch aardig het gevoel van het perfecte stook weer. In ieder geval qua temperatuur, er moet nog wel wat minder mist zijn.

Ja kwam idd in de buurt. Dat weer zou ik voor tekenen op oudejaarsavond. Beter dan die wind afgelopen jaren, en de regen. Top weertje!

Ik stapte net uit de auto, iemand had de open haard aan, lekker koud, helder weer, dik de kriebels hoor. Ideaal stookavondje zo.

Dit geeft wel de kriebels na oudjaarsavond ja. Heerlijk weertje op dit moment.

Heb ik regelmatig! Vooral als ik savonds/snachts buiten sta te roken. Zoals gisterenavond. Kraakhelder, Licht briesje. Mag van mij alleen wel iets kouder zijn. Graad of -2.

Laatste weken is het hier perfect te noemen.
Ik laat meestal na mijn werk om 23:30 de hond nog even uit.. helder, praktisch windstil.
Dan krijg ik toch wel extra kriebels hoor

Dit weer is echt genieten hoor. Vanmorgen ook het rijp overal weer, blijft mooi om te zien. Hopelijk blijft dit weer zich doorzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan