Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Deze set van 6 stuks wordt weer aangeboden
95,- voor 6 rechthoekige cakes
De Mega 6 star is vervangen door de mega 5 star en zijn ronde cakesZijj altijd al rechthoekig geweest, dus ik snap je punt niet ?
Dat weet ik, maar hij benoemd al de set van 6. Daarom mijn reactieDe Mega 6 star is vervangen door de mega 5 star en zijn ronde cakes
Ik denk dat Mark de vernieuwde set bij/van Valk bedoeld. Die zijn vierkant ipv rechthoekig. De oude set voldeed immers niet aan de nieuwe hoogte/breedte-regel. En als ik het goed zag zit er ook minder kruit in. Het is dan een nieuw/vernieuwd artikel.Dat weet ik, maar hij benoiemd al de set van 6. Daarom mijn reactie![]()
Deze? https://vuurwerkperdoos.nl/artikel/mega-6-star-assortedIk denk dat Mark de vernieuwde set bij/van Valk bedoeld. Die zijn vierkant ipv rechthoekig. De oude set voldeed immers niet aan de nieuwe hoogte/breedte-regel. En als ik het goed zag zit er ook minder kruit in. Het is dan een nieuw/vernieuwd artikel.
Zoals Mark77 en ik al aangaven zijn dit nu vierkante cakes en niet meer langwerpig. Dus dan is het zowieso niet de originele set. Valk heeft daarom zelf ook de badge Nieuw 2024 erop geplakt op de website. Daarnaast hebben ze zo te zien minder kruit dan voorheen.Deze? https://vuurwerkperdoos.nl/artikel/mega-6-star-assorted
Is dat idd een andere set dan hier in dit topic? Zou leuk zijn als het wel de originele set zou zijn.. maar als ik jou zo hoor zal het niet zo zijn.
Als ik op de link klik dan krijg ik toch echt dezelfde cakes op het scherm met 400gr kruitinhoud per cake....Zoals Mark77 en ik al aangaven zijn dit nu vierkante cakes en niet meer langwerpig. Dus dan is het zowieso niet de originele set. Valk heeft daarom zelf ook de badge Nieuw 2024 erop geplakt op de website. Daarnaast hebben ze zo te zien minder kruit dan voorheen.
Je snapt ons niet. Ik zal het proberen uit te leggen wat we bedoelen:Als ik op de link klik dan krijg ik toch echt dezelfde cakes op het scherm met 400gr kruitinhoud per cake....
Dus de afbeelding en beschrijving klopt niet volgens jullie?
Tja dat verhaal van jullie snap ik wel....maar als je op de link klikt die jullie er bij hebben staan dan kom ik toch echt op de cakes van dit topic (zelfde afbeelding en kruitinhoud) dus zoals het start topic van dit item(snap je mij?)Je snapt ons niet. Ik zal het proberen uit te leggen wat we bedoelen:
De originele cakes hadden een hoger kruittotaal en ze waren rechthoekig en hoog. Daarmee voldeden ze niet aan de nieuwe hoogte/breedte-regel waarbij een cake niet hoger mag zijn dan dat deze breed is. Mania heeft een paar jaar geleden afscheid genomen van deze set en als vervanging de Mega 5 Star Assorted geïntroduceerd: de set met 5 ronde cakes.
Nu heeft Valk de "oude" set met 6 cakes teruggehaald maar dan als vierkante cakes (kubus-vorm) i.p.v. rechthoekig waarmee ze wel aan de hoogte/breedte-regel voldoen. En ze hebben een lager kruitgewicht. Mark geeft vervolgens aan dat deze set weer te krijgen is maar dat is dus niet de originele set. Valk geeft dat zelf ook aan door de Nieuw-badge die je op hun website bij dit artikel ziet staan. De nieuwe set van Valk is dus in feite een nieuw artikel en niet dezelfde set als destijds.
Zij hebben de nieuwe vierkante cakes (kubus) op hun site staan, zie: https://vuurwerkperdoos.nl/artikel/mega-6-star-assortedTja dat verhaal van jullie snap ik wel....maar als je op de link klikt die jullie er bij hebben staan dan kom ik toch echt op de cakes van dit topic (zelfde afbeelding en kruitinhoud) dus zoals het start topic van dit item(snap je mij?)
Hoeveel kruitgewicht hebben deze nu gekregen volgens jullie dan?
En om de verwarring nog wat groter te maken,Mark77 benoemd rechthoekige cakes ik heb nergens vierkant gelezen in zijn reactie?
Je zal wel gelijk hebben wat deze nieuwe set betreft maar dan klopt hun afbeelding en beschrijving niet lijkt mij.
Op die afbeelding zie ik gewoon 4 rijen van 5 schoten, dus rechthoekig. Of klopt de afbeelding niet?Zij hebben de nieuwe vierkante cakes (kubus) op hun site staan, zie: https://vuurwerkperdoos.nl/artikel/mega-6-star-assorted
Valk heeft de nieuwe set, de oude set met langwerpige rechthoekige cakes bestaat niet meer. Zou ook niet kunnen, want dat mag niet meer. De nieuwe hebben alleen wel een ander kruitgewicht.
Dus volgens mij bedoelen we hetzelfde.
Nou dat bedoel ik,en tevens 400gr kruit per cake....Op die afbeelding zie ik gewoon 4 rijen van 5 schoten, dus rechthoekig. Of klopt de afbeelding niet?
Bij valk op de site zijn het wel degelijk de 4x5 die zijn afgebeeld en dus rechthoekig.Je snapt ons niet. Ik zal het proberen uit te leggen wat we bedoelen:
De originele cakes hadden een hoger kruittotaal en ze waren rechthoekig en hoog. Daarmee voldeden ze niet aan de nieuwe hoogte/breedte-regel waarbij een cake niet hoger mag zijn dan dat deze breed is. Mania heeft een paar jaar geleden afscheid genomen van deze set en als vervanging de Mega 5 Star Assorted geïntroduceerd: de set met 5 ronde cakes.
Nu heeft Valk de "oude" set met 6 cakes teruggehaald maar dan als vierkante cakes (kubus-vorm) i.p.v. rechthoekig waarmee ze wel aan de hoogte/breedte-regel voldoen. En ze hebben een lager kruitgewicht. Mark geeft vervolgens aan dat deze set weer te krijgen is maar dat is dus niet de originele set. Valk geeft dat zelf ook aan door de Nieuw-badge die je op hun website bij dit artikel ziet staan. De nieuwe set van Valk is dus in feite een nieuw artikel en niet dezelfde set als destijds.
Klopt.. evenals het buurtassortiment.. dat zou ook weer de eerste versie moeten zijn volgens valk@gizmo75 : de niet hoger dan breed regel is toch een “ongeschreven afspraak” van de importeurs onderling? Er staat niets over in het RACT?
Overigens hadden de oude Mega 6 ook niet écht de 400+ gram NEM, maar eerder 250 gram. Ondanks dat de labels 400 toonden.
Waren overigens heerlijke cakes (en zijn ze hopelijk nog steeds). Heel wat kartonnen van weg gestookt!
Valk verkoopt de “oude” set die nieuw leven is geblazen. Geïmporteerd ism Rubro. En Rubro importeerde weer voor Vuurwerkmania. 6 handen op 1 buik?![]()