UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat het een aangenomen Motie was moest het Kabinet een beslissing nemen. Zo werkt dat in dit land. Het initiatief kwam van GroenLinks en de PvdD, de Motie werd met een beperkte meerderheid in de Tweede Kamer aangenomen en de meeste Partijen die ook in het Kabinet zitten hadden niet voor de Motie gestemd. Dus het kwam toch echt bij die Bomenknuffelaars vandaan...

Verder snap ik de frustratie maar hou nou eens op om maar alles met onze vuurwerktraditie en het tijdelijke eenmalige verbod van afgelopen Jaarwisseling te vergelijken. Sommigen van jullie komen soms net zo zuurpruimerig over als die Bomenknuffelaars.

Het was k#t afgelopen Oud & Nieuw maar dat is nu geweest. Positieve blik vooruit en gas op die lolly!!

Helemaal mee eens. We kunnen niet alles met vuurwerk gaan vergelijken. Als je een beetje koppie koppie bent, dan weet je dat je schaatsen/auto rijden/ drank etc allemaal niet met vuurwerk gaan vergelijken. Het begint idd op die zuurpruimen te lijken. Zo van , als ik me pleziertje niet mag hebben, dan mogen andere het ook niet hebben...

Heeft niets met zuurpruim te maken, het is een bewijs dat betreffende partijen met valse voorwenselen er een verbod doorheen gedrukt hebben. Jullie als schapen accepteren dat dus

Heeft niets met zuurpruim te maken, het is een bewijs dat betreffende partijen met valse voorwenselen er een verbod doorheen gedrukt hebben. Jullie als schapen accepteren dat dus

Ik accepteer helemaal niks, ben bijna dagelijks bezig om ons te profileren en om de vuurwerktraditie te behouden. Dat doe ik al jaren en afgelopen weken heb ik wederom een coördinerende bijdrage geleverd aan de lokale inspraak hier in Arnhem (en dat blijf ik doen).

Ik accepteer zowieso niet dat jij hier iedereen maar even over 1 kam scheert en schapen noemt, wie denk je wel niet dat je bent? De lokale shoarmaboer ofzo? :p

Maar als ik bij elke tegenslag erin blijf hangen zoals sommigen dat hier doen, dan zou het een moeilijke zaak worden en was ik er allang onder door gegaan. Het heeft geen zin om huilie huilie te doen, ik probeer met constructieve dingen bezig te zijn die echt iets bijdragen en die ons vooruit helpen. Lokaal, regionaal of nationaal, het maakt niet uit. Alles helpt!

En wat doe jij om het verschil te maken?

Het gaat er niet om wie wat wel en niet doen. We weten allemaal dat politiek niet altijd even eerlijk is. Het continue opnoemen en daaraan vast klampen bereiken we niets mee. Het tijdelijke verbod is van tafel. Het is nu zaak om ons hard te maken zodat er geen definitief verbod komt. Helaas bereik je dat niet door te klagen over schaatsgewonden.

Was het ook niet gewoon “kwartetten”?
“Mag ik van jouw....., dan krijg jij van mij.....”
Belastingdeal voor vuurwerkverbod.
Alleen moet je dan een geloofwaardig verhaal naar buiten kunnen brengen wat aan NL verkoopbaar is.
En dat wordt voor die ruil natuurlijk al bedacht of dat mogelijk is.

Nu de mindset op gewoon knallen dit jaar!!:yes:

Alleen moet je dan een geloofwaardig verhaal naar buiten kunnen brengen wat aan NL verkoopbaar is.

Zo werkt het in de praktijk vaak wel ja, geven en nemen om je zin te krijgen. Helaas is het volk vaak de dupe van dat soort praktijken. Daarom is het ook lastig om iemand in de politiek op zijn woord te vertrouwen. Als zich een mogelijkheid voordoet om een groter punt op hun agenda te behalen, in ruil voor iets "simpels" als een vuurwerkverbod dan zullen zij daar akkoord mee gaan. Het is aan ons om met sterke argumenten en feiten te komen zodat ze vuurwerk niet zomaar kunnen wegmompelen.

Lekker vandaag, dat item bij NOS? of Eenvandaag? over dat het zo druk is op het ijs, en dat er zoveel ongelukken gebeuren, en dat dat jammer is van de ziekenhuizen zijn al zo vol blablabla :frusty:

Oké we gaan kwartetten idealisme tegen realisme. Wat een vergelijk een compromis is er altijd. Maar dan is vuurwerk al 40 jaar verboden als men wil kwartetten.

Maar goed als er iets valt te behalen en ruilen voor een vuurwerkverbod, hoe ga je het volk dat verkopen. Ja we moesten ruilen voor een verbod op vuurwerk en helaas mensen voor jullie pleziertje nee zo werkt dat zeker niet. Want voor het volk voelt het dan als afpakken en niks meer mogen. En de strijd voor behoud dan als de politiek kwartet speelt staan met lege handen.

Mijn antwoord is op kwartet in politiek nee onrealistisch helaas zo werkt dat niet. Omdat het kan niet aan het volk verkocht worden.

Want als men zo gaat denken in een geef en neem systeem, dan hoef je niet te strijden voor behoud want dan is het gewoon gedaan. Al heb je 1000 argumenten voor behoud van vuurwerk.

En ik irriteer me ook mateloos aan vergelijk van auto's en schaatsen en fietsen. Ik ben blij dat ik nog auto mag rijden anders word het erg lastig elke week met boodschappen en schaatsen ja van mij mag het niks mis mee overal vallen gewonden mee. Maar ben blij dat ik mag schaatsen. En ben nog blijer dit jaar weer vuurwerk af te steken, laat het eenmalige verbod gewoon los daar kun je toch niks meer van terugdraaien.

Laatst bewerkt:
Oké we gaan kwartetten idealisme tegen realisme. Wat een vergelijk een compromis is er altijd. Maar dan is vuurwerk al 40 jaar verboden als men wil kwartetten.

Maar goed als er iets valt te behalen en ruilen voor een vuurwerkverbod, hoe ga je het volk dat verkopen. Ja we moesten ruilen voor een verbod op vuurwerk en helaas mensen voor jullie pleziertje nee zo werkt dat zeker niet. Want voor het volk voelt het dan als afpakken en niks meer mogen. En de strijd voor behoud dan als de politiek kwartet speelt staan met lege handen.

Mijn antwoord is op kwartet in politiek nee onrealistisch helaas zo werkt dat niet. Omdat het kan niet aan het volk verkocht worden.

Want als men zo gaat denken in een geef en neem systeem, dan hoef je niet te strijden voor behoud want dan is het gewoon gedaan. Al heb je 1000 argumenten voor behoud van vuurwerk.

En ik irriteer me ook mateloos aan vergelijk van auto's en schaatsen en fietsen. Ik ben blij dat ik nog auto mag rijden anders word het erg lastig elke week met boodschappen en schaatsen ja van mij mag het niks mis mee overal vallen gewonden mee. Maar ben blij dat ik mag schaatsen. En ben nog blijer dit jaar weer vuurwerk af te steken, laat het eenmalige verbod gewoon los daar kun je toch niks meer van terugdraaien.

Kwartetten gebeurt zeker wel, maar dat is waar ik in mijn bericht op doelde, wij moeten sterke argumenten en feiten blijven aanleveren zodat een verbod ook niet verkocht kan worden aan het volk en zij het er dus niet zomaar door heen kunnen duwen. Gelukkig gebeurt dat al aan alle kanten en voorziet onder andere gizmo ons van updates.

Landelijk verbod of niet, volgens mij zijn de lokale verboden op dit moment de grootste bedreiging voor de komende jaarwisseling. Ik ben bang dat we straks een lappendeken van lokale verboden gaan krijgen. En dat maakt de opstap naar een landelijk verbod alleen maar makkelijker...

Het lijkt wel of een lokaal vuurwerkverbod populistische mode gaat worden dit jaar...

Landelijk verbod of niet, volgens mij zijn de lokale verboden op dit moment de grootste bedreiging voor de komende jaarwisseling. Ik ben bang dat we straks een lappendeken van lokale verboden gaan krijgen. En dat maakt de opstap naar een landelijk verbod alleen maar makkelijker...

Het lijkt wel of een lokaal vuurwerkverbod populistische mode gaat worden dit jaar...

Denk eerder dat er meer aangevochten wordt naast de verboden. Maar de gemeenteraadsverkiezingen komen er ook weer aan dan kunnen ze er uit geknikkerd worden. Dat is hun gevaar op het moment eruit geknikkerd te worden, ik moet die lokale verboden nog zien, ook wat de uitwerking er van was. Maar die weten we eigenlijk al. Rotterdam kon een lokaal verbod en toch was er massaal afgestoken afgelopen jaarwisseling. Ook her en der met het landelijk verbod. En als je de boete aanvecht ga je het nog winnen ook, landelijk en de verkoop is niet verboden. Zitten in mijn optiek veel haken en ogen aan een lokaal verbod.

Maar goed zei het al eerder verwacht een hoop rechtzaken. Want de feitelijke lokale verboden vindt ik niet handig. Wat men dan weer krijg is problemen verschuiven naar andere gemeentes en een gigantisch vuurwerk toerisme in de gemeentes waar het niet verboden wordt. Het is mooi praat van kijk ons is stoer zijn, maar die gemeenteraadsleden die dat doen zijn laffaards durven het probleem niet aan te pakken. En wil je afsteken ga maar naar de buurgemeente en die verbied het een jaar erop weer. Daarom vindt ik een lokaal verbod niet handig. En een lokaal verbod is nog niet zo makkelijk want er moet een goede reden zijn waarom het verboden moet worden, en de vuurwerkbranche gaat er heus nog wel mee aan de slag.

@uxenve gizmo levert hele mooie stukken maar kwartetten kan gewoon niet. Je kan niet zeggen sorry er valt iets te halen en een verbod is nodig. Zei ook compromissen kunnen ze altijd sluiten maar een verbod te grabbel gooien kan niet. Als dat zo is kunnen we 100 argumenten geven maar zijn ze stuk voor stuk kansloos. Wat gaat de minpres zeggen, ja sorry het moet dan waren allang vuurwerkloos. Dat bedoel ik er mee te zeggen. Goede argumenten aanvullen mag altijd, dat juich ik toe.

En dit noemen ze dan democratie. Je kiest voor een partij vanwege hun standpunten en wat doen ze dan? Ze ruilen het met elkaar uit, voordat je het weet krijg je niets waar je voor hebt gestemd en zit je met de standpunten van een andere partij opgescheept en wanneer je dan kritiek geeft dan zeggen ze, "je hebt er toch zelf voor gekozen, dit is democratie, je moet niet zo zeuren." Ja, zo lang wij een regering hebben dat uit een coalitie moet bestaan dan heb je geen democratie.

En dit noemen ze dan democratie. Je kiest voor een partij vanwege hun standpunten en wat doen ze dan? Ze ruilen het met elkaar uit, voordat je het weet krijg je niets waar je voor hebt gestemd en zit je met de standpunten van een andere partij opgescheept en wanneer je dan kritiek geeft dan zeggen ze, "je hebt er toch zelf voor gekozen, dit is democratie, je moet niet zo zeuren." Ja, zo lang wij een regering hebben dat uit een coalitie moet bestaan dan heb je geen democratie.

Tsja , maar aan de andere kant wil je ook niet dat een partij als groenlinks solo aan de macht komt. Dan gaat niet alleen vuurwerk naar de knoppen maar heel nederland..

Je zou altijd nog Blanco kunnen stemmen. :idea:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan