Het grote VWC BBQ Topic

Iemand nog een goed idee voor een voorgerecht van de bbq?

Ik ben altijd wel groot fan van die echte bbq snacks vooraf:

Pig shots
Atomic Buffalo turds
Moinkballs
Burnt ends
Beef jerky
Gevulde portabello's
BBQ pizzapunten
Mini cheese burgers

Maar ook leuk is:
Een gevuld brood met beenham, crème fraiche, salade ui, cheddar kaas en honing mosterd saus bovenop. Je stop de ingrediënten in de snedes die je vooraf maakt. (je kan overigens erin doen wat je lekker vindt).

Dat is wel heel gaaf! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Zo'n ingebouwde bbq's vind ik echt heel mooi.

Ik heb een bol.com cadeaukaart gekregen t.w.v €50. Nu wil ik daar een Pizzasteen van gaan kopen. Eigenlijk zoek ik die natuurlijk liever zelf uit in de winkel maar vind het mooi om de cadeaubon daar aan te besteden.

Hebben mensen tips voor een goeie (dikke) pizzasteen? Ik kom er op bol.com niet echt wijs uit wat nu een goeie pizzasteen is. Ik bbq op een kogelbbq. Hopelijk heeft iemand de tip voor mij :D

Toch mooi dat de appel niet ver van de boom valt....mijn zoontje was gister jarig en mocht kiezen wat ie wilde eten....normaal is dat iets van patat, pizza oid maar nee hoor:

- warm gerookte zalm en rib eye! :D

CC8FCE5D-909A-4CF4-B39E-76C2DC75E86A.jpg

Hier een foto van mijn bbq plekje ik zal eerdaags een aantal plaatjes posten van een aantal gerechten welke geregeld terug komen:D

Toch mooi dat de appel niet ver van de boom valt....mijn zoontje was gister jarig en mocht kiezen wat ie wilde eten....normaal is dat iets van patat, pizza oid maar nee hoor:

Dat zoontje van jou snapt het haha!!

Ziet er netjes uit! Kan het niet zien maar heb je ook iets van een schoorsteen op het dak? Of valt het mee met rook die blijft hangen?

Dankjewel!
Ik heb geen schoorsteen op dak staan, ik heb wel een mechanische afzuiging boven in de hoek (op de foto het zwarte vierkantje) en dat werkt prima.. meestal..:bonk: alleen als je rookhout gebruikt dan kan je beter even weglopen of een picanha die even afgefakkeld wordt dan produceer je zoveel rook dat het afzuigertje het niet helemaal aan kan zeg maar.

Ik werk al een jaar of 9 met een weber 57cm, vorige maand een Masterbuild 560 Gravity gekocht en ondanks de winter toch al heel wat malen aan gehad voor diverse dingen, zoals pulled pork, pulled beef, chicken wings, burgers, echt een heerlijk apparaat.

vorige week een half varken gekocht ( 65 kilo) samen met 2 familie leden, morgen gaat een kilo of 8 aan beenham erop die ik 2.5 dag nat gepekeld heb, die staat nu in de bbq rub.

Ik ben altijd wel groot fan van die echte bbq snacks vooraf:

Pig shots
Atomic Buffalo turds
Moinkballs
Burnt ends
Beef jerky
Gevulde portabello's
BBQ pizzapunten
Mini cheese burgers

Maar ook leuk is:
Een gevuld brood met beenham, crème fraiche, salade ui, cheddar kaas en honing mosterd saus bovenop. Je stop de ingrediënten in de snedes die je vooraf maakt. (je kan overigens erin doen wat je lekker vindt).

Nacho's met kaassaus, gesnipperde ui en eventueel pulled pork/pulled beef is ook heerlijk vooraf.

haha geweldig :)

Vanavond ga ik dit eens bereiden: https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/varkenshaas-met-brie/
Normaal varkenshaas erg saai product, maar kijken of het zo wat spannender wordt.

En voor volgende week zijn oerhammetjes besteld :cool:

20210120_183558.jpg

Soms is het ook wel eens geen succes.
De brie was niet lekker bij dit gerecht.
Volgende keer misschien een hardere kaas.

1.5 kilo bavette gegaard en gerookt op whisky wood chips
Echt zalig! Ik had nooit eerder een groot stuk vlees klaar gemaakt op de bbq maar hij was heerlijk:)
20201224_183224.jpg

Back
Bovenaan