Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij was het echt bagger. Dit jaar een hele kleine film compilatie. Filmen met mist is echt bagger ivm met belichting. Soms was het zicht de hele avond nog geen 10 meter. Ik moest avonds nog een keer met de auto op pad, dat moest ik stapvoets doen. Behalve de pijlen heb ik alles weggestookt. De vuurpijlen zag je op die hoogte niet meer die heb ik dan ook bewaard. Locatie Noord Oosten van het land. De vreugdevuren hielpen ook niet echt mee, die rook bleef letterlijk hangen. Het is hier nu nog zelfs mistig.

Hier gemengde gevoelens, de meeste cakes kwamen niet hoog genoeg dus prima zichtbaar. Buurman van het adres waar ik was had een profblok en die ging net wat hoger en kwam in de mist uit.

Wat een wisselende verhalen hier, ik heb echt veel mazzel gehad! Tot en met 17 uur dacht ik dit gaat helemaal fout. Het zal potdicht van de mist, toen stak er ineens een windje op, dus mijn show voor 18:30 uur klaar gezet en het was gewoon perfect helder - wat bizar!

Daarna mijn show van 21:30 klaargemaakt, daar waaide het door het vele vuurwerk net iets te zacht voor op het eind... :bonk:

Zo te horen heel plaatselijk dus die mist. Hier alleen van 18:00 tot ongeveer 19:30 last van gehad. Na 00:00 trok het wel weer een beetje dicht maar die mist, door voornamelijk kruitdampen, verdween al vrij snel. Heb vrijwel al het spul kunnen schieten dus voor mij was het een top jaarwisseling!

Mistdrama in de regio Delfzijl vanaf een uur of 19.00 uur. Ook alleen klein spul geschoten. Het hoofddeel voor 0.00 uur staat nog in de garage. Misschien vanavond nog een box, de rest dan maar een jaar opbergen. Niet echt het gevoel een normaal oud en nieuw te hebben gehad.

Nou wij hebben gisteren echt geluk gehad.
Na de hele dag in de mist gestaan te hebben werd het in Tiel rond 17.00 al wat erger, en had je amper 150 meter zicht. En toen trok het om half 6 ineens helemaal open, en was het hoogstens nog wat nevelig!:D
Dat is zo gebleven tot half 2, toen het ineens weer potdicht trok. Dit was de beste jaarwisseling sinds tijden!

T was hier drama, in de middag was t al ietwat mistig maar je kon alles prima zien. Om 18:00 trok het in eens weg. Heerlijk gestookt tot een uur of 11. Vanaf toen trok het helemaal dicht. Niets meer gezien. Om 03:00 was het in eens helemaal helder... oooh wat baalde ik.

Hier onder n plaatje hoe het er vanaf 11 uur uit zag. 505D3B09-EFF3-45E2-B658-2340175A967C.jpg

Bij ons in sittard geleen overdag redelijk mistig om 17 uur veel.mist maar om.18 uur kon ik nog genoeg zien. Toen stond er wind er brak alles open.... pas om 02:30 alles pot dicht...geluk gehad :)

Gelukkig kon je hier in Almelo nog je eigen vuurwerk zien, +/- 200m zicht.

Dit was bij mij (Bennebroek) hetzelfde geval. Eigen vuurwerk en dat van de buren en de buren daarnaast was goed te zien, verder niks uit omgeving. Heb zeker genoten! Alles leek wel een stuk harder voor mijn idee door de mist denk (kan dat?) Anders kwam het door de locatie (veel bomen om ons heen).

Flevoland 6 uur mooi helder
Na half 8 trok t dicht kon je alleen de
Kleinere cakes nog goed zien
Na 12en door de vele rook wat minder
Maar na kwart voor 1 / 1
Weer goed helderr
Heb genoten !

Hier in Purmerend begon het rond 7 uur helemaal dicht te trekken. Iedereen ze vuurwerk afsteken. Tussen 8 en 10 drama. Dikke stress, want ik zat toch met een busje vol vuurwerk. Maar gelukkig werd de wind steeds meer de baas en was het ideaal stook weer. Perfect voor de tails, moest wel even wachten voor de wind al de rook weer had weggewaaid. Heerlijk!

In Hoogeveen Drenthe was het 3x niks, gaf dan wel een apart sfeertje.
1 MJB cake geschoten en dat was al zonde, ben direct gestopt.
Steek vanavond nog wel wat af als het helder wordt.

Bijlagen

• 1DF87B30-6852-452A-A851-58515C36C5ED.jpg
    1DF87B30-6852-452A-A851-58515C36C5ED.jpg
    109,6 KB · Weergaven: 0
Ik was in Arnhem dit jaar en daar was het drama. Mijn show om 22.00 nog prima kunnen schieten maar om 00.00 zag je werkelijk waar niks meer. Ik heb nog wat kleine potjes geschoten om te kijken of het enigszins te doen was tot ergens 02.30 maar ze verdwenen gewoon in de mist. Het werd wel iets beter gedurende de nacht maar nog steeds zag je maar een aantal effecten.

Ben er goed zuur van want had een hele show bedacht voor mijn schoonvader die ook gek op vuurwerk is maar die helaas ernstig ziek is en waarvan niet zeker is of hij er volgend jaar nog is. Het zijn dingen waar je weinig invloed op hebt maar deze mist kwam voor mij wel heel ongelegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan