Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier rond Utrecht tot 12u redelijk kunnen stoken. Daarna trok het steeds verder dicht tot op een gegeven moment echt maar 3 meter zicht.

Hier in eindje eerst beetje mist, maar daarna tot stipt 02u volle bak kunnen stoken zonder mist. Echt topweer eigenlijk!

Wat en waanzin al die voorspellingen, dit weer was net zo goed als vorig jaar in Deventer, super! De climax is hier juist door verhoogd en ik heb een top avond gehad!

Hier gelukkig nergens last van gehad in de avond en nacht!
Genoten. Was een groot feest. Maar de passie wordt wel minder moet ik helaas concluderen.
Lekker kunnen stoken, stukken minder vuurwerk dan andere jaren maar gek genoeg wel meer van kunnen genieten.
Nu wel weer even klaar mee.
Het beste voor iedereen in 2020.

Hier in den haag was het hele dag mist vrij, moment dat het 6 uur werd, werd er behoorlijk veel vuurwerk afgestoken waardoor het erg dicht trok, had er zelf een hard hoofd in dat niet meer goed ging komen maar gelukkig rond 9 uur trok het helemaal open en hebben we als nog een super oud en nieuw gehad

jammer te horen dat er zoveel mensen last van de mist hebben gehad.

hier in oosterhout alleen in de ochtend wat mist, maar daarna heel de dag perfect weer en geen mist meer gezien. ook geen wind en niet te koud, eigenlijk perfect weer gehad.

Zo te horen genoeg mensen een super jaarwisseling gehad. Hier in ZO Drenthe zat het al dicht en om 12 uur helemaal drama.. Alleen de special#5 van katan gestookt

00:00 zicht <10m kon de achterburen hun huis niet meer zien. 1 mini projectje geschoten om 00:00 en daarna maar gestopt want ik zag er totaal niets van. Hele vooravond ook al extreem veel mist met zicht <50 (en rook van grote uitslaande brand bedrijfspand) wat het nog erger begon te maken op den duur.

Snel alles om 19:00 losgeknipt en nog een aantal dingen los staan te stoken, morgen de rest maar, het moet op.

Ik lag gewoon al om 5 over 12
2 in mijn nest... wat een drama was het gisteren! Man man man

Amper iets afgestoken en chagrijnig als ik weet niet wat.. in de middag druk maken van hier tot ginder en allemaal voor niks want rond 5-6 uur werd de mist hier gewoon erger.

Er werd hier veel geknalt om 12 uur maar daar heb ik niks van mee gekregen, had niet eens zin meer om er naar te kijken. Ik denk ook niet dat het vandaag gedoogd gaat worden omdat er op sommige plaatsen geen mist was.

Maar iedereen nog de beste wensen voor 2020! En hopen dat volgend jaar wel een goed O&N gaat worden!

Hier in Franeker werd het rond 7 uur wat mistig. om 12 uur werd het natuurlijk erg. ik ben na 4 dozen gestopt. maar toen ik half uurtje laten ineens vuurwerk verderop weer kon zien ben ik verder gegaan. ik was uiteindelijk de enige nog en de hele straat liep naar mijn show toe. TOen was het goed te doen. Heel veel complimenten gehad

Heb al het spul kunnen stoken en goed kunnen zien. Alleen was dit voor mij de minst leuke oud en nieuw in jaren. Veel mensen vonden het koud door de mist dus bleven binnen. Was dus rustig op straat en je zag het vuurwerk aan de overkant van de straat al niet of nauwelijks.

Van 30 op 31 december hier perfect stookweer in Hoogeveen, Drenthe. Kraakhelder met windkracht 3/4. Op de dag der dagen komt die shitmist opzetten... Verschillende mensen werden ook wat misselijk van die rook die bleef hangen...

Al met al een zeer matig oud en nieuw helaas. Nu maar genieten van de vuurwerk compilaties die er weer aankomen.

Hier (Zuid-Holland) onwijs mazzel gehad. Om 18u zat het ineens helemaal dicht van de mist. Wel wat kleine dingen staan stoken, maar ik hield al rekening met een zolder vol overgebleven vuurwerk :no:

Om 21u trok de mist weg, kon ik het vuurwerk van de achterburen ineens prima zien en ben ik dus maar weer even naar buiten gegaan. Ook na twaalf uur nergens last van. Eigenlijk perfect vuurwerkweer zo: niet te koud, weinig wind, droog. Heerlijk :D

Onwijs balen voor de mensen waar dat anders was!

1 grote mistramp nieuwmarkt Amsterdam.

Snel weg gaan uit de stad, toch nog wat kunnen stoken. Maar na 30 meter hield de wereld op.

Morgem nog even wat wegwerken.

Pjiiieeuuuwwwww.
Apart dat het lokaal zo kan verachillen. Irts hoger in de provincie, in Hoorn, was het heel apart.

Hele dag zon, tot een uur of half 6. Toen kwam er langzaamaan mist aanzetten. Van 6 tot half 7 wat dingen geschoten zoals pijlen en een kleine cake en toen zat het zo vrij dicht kwa mist.
Tegen 10 uur nog maar minimaal zicht, dus toen besloot ik sommige cakes vast weg te leggen omdat het vele goud toch weg zou vallen in de mist.

Om 11 uur nog wat klein geneuzel gestookt zoals luchthuilers, om wat herrie te maken tegen de kruitstress en toen viel me op dat de rook meer diagonaal omhoog ging; wind!

Om 12 uur natuurlijk goed dichte mist, met vlagen zicht van een paar meter. Goede keuzes femaakt dacht ik, totdat het rond 1'en,toen we nog maar met 2 groepjes om en om aan het afsteken waren, ineens compleet open trok.

Achja, de eerste paar potjes voor 20/21 heb ik al.

Was een spannende jaarwisseling, maar heb me meer dan prima vermaakt

Hier in Grave was het tot 00:15 niet heel erg mistig. Ineens hing alles dicht van de rook en trok het niet meer weg. Tot de helft van de straat kon je kijken.

In berkel en rodenrijs perfect stookweer gehad, was even mistig rond 6 en 7 uur maar daarna trok het helemaal open.

vanaf een uur of 20u zat het hier pot-en potdicht. In rustige momenten zag je 10-20m, in stookmomenten en 00u was het max. 5m dus al het grote spul is blijven staan, zonde geld anders.
Volgens mij klaarde het tegen een uur of 2 een beetje op, want van onder de douche hoorde ik het tekeer gaan buiten, sneakte uit het doucheraampje en zag de huizen aan de overkant (30m) weer en wat dikke boxen de lucht ingaan. En daardoor sloeg het qua zicht ook direct weer dicht trouwens. Maar goed, ik onder de douche en (hopeloze aanpakker) het spul allang veilig weggeborgen...dat wordt inhouden qua uitgaven dit jaar. Alleen weer nieuwe voorraad fonteinen nodig

Ondanks de extreem dichte mist die vanaf een uur of 19-20u al het hoge verpestte, was het hier weer ontzettend gezellig. Her en der vuurtonnen, gezellig met de jeugd en volwassenen klein spul op straat stoken. Gewoon genoten van de fonteinen en wat spul wat met fluit/knal/krakelspul. Gelukkig de Garden Party 1, 2 Brasilian cakes en van elk merk 1 single shot kunnen genieten vlak na zessen, toen was dat gedaan. Maar wat ik zeg; de gezelligheid de hele avond en om 00u op straat, de prachtige fonteinen en klein Fünke spul (moar! moar!) maakte alles goed. Het gaat niet altijd zoals je wilt en we doen het er gewoon mee. De mist was ook wel echt spectaculair; op rustige momenten zag je 10-20m, tijdens stooksessies en om 00u zag je nog geen 5m voor je uit. Ik als liefhebber van extreem weer kan daar ook van genieten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan