Triple X

Poh wat komt hij in het laatste filmpje dik over. Ook hier besteld, die kunnen we niet laten gaan.

Zou broekhoff het aandurven om een 30mm 7 kg kruit variant te maken?

Vind het nu al een leuke box hoor, maar op de max zou het pas echt een must have zijn.

Wat zouden jullie over hebben voor een 30mm versie?

Voor mij mag het 25mm blijven, je ziet dat alle importeurs daar echt ver in vooruit zijn gegaan en soms zie je amper nog het verschil met 30mm door de wat lagere stijghoogte en dezelfde burst. En je hebt dan veel meer schoten in een compound zitten.

Met die manier van denken zal het gat naar het echte werk nooit gedicht worden. 25->30mm verdubbelt het aantal sterren per boeket of geeft de mogelijkheid grotere sterren toe te passen dan klapt een boeket veel voller en mooier open met langere hang time. Veel importeurs houden het bij 12 gram sterren in een 30mm, dan benut je de mogelijkheden niet van 30mm, en kan er wél beter 25mm gebruikt worden(8a9 gram sterren). Sorry maar had een dergelijke reactie niet van jou verwacht.

Wat zouden jullie over hebben voor een 30mm versie?

ik denk dat viper de spijker op de kop slaat...
30mm hangt een prijsje aan die niet veel mensen gaan betalen.
als vuurwerk importeur zoeken ze naar de 'sweet spot' dat wil zeggen, goede kwaliteit tegen een bataalbare prijs zodat er genoeg afgenomen word.
wat voor zin heeft het om een 30mm te maken waar ze 15 euro op verdienen en die maar 300x verkocht word.
terwijl ze op deze ook 10 euro pakken en deze 1000x verkocht word.

Met die manier van denken zal het gat naar het echte werk nooit gedicht worden. 25->30mm verdubbelt het aantal sterren per boeket of geeft de mogelijkheid grotere sterren toe te passen dan klapt een boeket veel voller en mooier open met langere hang time. Veel importeurs houden het bij 12 gram sterren in een 30mm, dan benut je de mogelijkheden niet van 30mm, en kan er wél beter 25mm gebruikt worden(8a9 gram sterren). Sorry maar had een dergelijke reactie niet van jou verwacht.

Ik bedoel ook niet dat de importeurs moeten stoppen met 30mm tubes, maar in dit specifieke geval mag het voor mij in dit kaliber blijven. In de praktijk merk ik gewoon dat in Nederland de betere kwaliteit 25mm boeketten amper verschillen met de 30mm boeketten. Vaak omdat de burst zo goed als hetzelfde is in Nederland ( lang leve het ILT ), de stijghoogte wat lager en het scheelt gewoon in de boeketten zelf weinig gram kruit ( ze voegen vaak om aan 20 tot 25 gram te komen een mine etc bij ). Deze box is bijvoorbeeld 261 schoten en 4KG kruit. Als je dat met puur 30mm doet dan krijg je voor dezelfde hoeveelheid schoten opeens een 6KG box, wat dus ook 1.5 keer zo duur wordt als dat ie nu is. En voor wat? Een in de praktijk nihil verschil.

Niet iedere fabriek maakt goede 25mm boeketten maar ik merk wel dat er steeds meer hele goede kwaliteits 25mm boeketten zijn. Voorbeelden van Nederlandse importeurs waar dat laatste tijd echt dik in orde is , zijn Rubro, Mania, Magnum, Broekhoff, Vulcan, VuurwerkTotaal.

En cakeboxen zoals die van Funke 100sh 30mm is hier echt een uthopie. Die gaan allemaal flink over de grens qua burst en zijn gewoon subliem qua uitwerking. Maar je hebt wel een punt dat het hier gewoon beter kan, sinds bijvoorbeeld Pangu weg is, mis je inderdaad echt perfect uitgewerkte 30mm cakeboxen/compounds. Het kan allemaal gewoon beter en een stap dikker. Ik hoop ook dat daar weer iets meer naar gekeken wordt want ik zat bijvoorbeeld Raider z'n compilatie te kijken en hij had wat voorheen zogenaamd de top van Nederland was ( Fairytail assortiment, Immortal Gold etc ) en het leek net alsof ik naar kleiner kaliber producten aan het kijken was. En dan zie je opeens de Collision Thunder van Mania ( 25mm ) en die blies al die zogenaamde 30mm toppers er met gemak uit.

Dit is toch al een 30mm bak, op de tails na... :confused:

Ik heb op basis van een screenshot van een film van Pyroteam Mokum geteld wat nou 25mm en wat nou 30mm is aan de Triple X:

Cake 1: 43x 25mm
Cake 2: 26x 25mm
Cake 3: 32x 25mm
Cake 4: 32x 25mm
Cake 5: 16x 25mm & 13x 30mm (laatste rij voordat de waaiers beginnen)
Cake 6: 40x 25mm
Cake 7: 50x 25mm
Cake 8: 16x 25mm & 13x 30mm (Finaleshot)

Komt op een totaal van 281 schoten, waarvan 255x 25mm en 26x 30mm.

Als ik het fout heb hoor ik het graag :bye:

Heb me sterk gehouden, maar na het zien in het bovenstaande film. Kon ik het niet langer meer volhouden om de triple x te bestellen.

Pff toch maar ff kijken of ik deze topper in de collectie kan krijgen dit jaar, wat een brute bak.

Back
Bovenaan