Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
RTL nieuws schreef in ieder geval dat een grote meerderheid een verbod zou willen. Maarja dat is de media weer hè....Iemand ondertussen op de hoogte hoe de achterban van het CDA denkt over de plannen van het Apeldoornse lid Hessel Dooper?
Iemand ondertussen op de hoogte hoe de achterban van het CDA denkt over de plannen van het Apeldoornse lid Hessel Dooper?
Wat voor leden stemmen er dan bij het plenaire verkiezingscongres?
Iemand ondertussen op de hoogte hoe de achterban van het CDA denkt over de plannen van het Apeldoornse lid Hessel Dooper?
Ik begrijp hieruit dat uit een tijdens de deelsessie 54% voor de plannen heeft gestemd (en dat het advies was om tegen te stemmen)
https://www.destentor.nl/apeldoorn/...ale-stemming~a5ea9427/?referrer=https://t.co/
Beetje overdreven positief verhaal voor iets wat met de hakken over de sloot is doorgegaan....zaterdag zou er bij het plenaire verkiezingscongres over gestemd worden...
Vraag is wat dat deelsessie/advies inhoud. Sessie waar je je op kan inteken als lid om deel te nemen om het “debat” tussen Dooper/Omzigt/van Dam te volgen en vervolgens te stemmen?
Zo ja; dat kan dus ook met tien deelnemers zijn geweest en dan is 54% natuurlijk wel heel erg in perspectief te plaatsen.
Zo nee; was dit met alle leden van het CDA online aanwezig? Hoeveel van het totaal aantal CDA leren waren er?
Voor mij is het niet te begrijpen in welk perspectief ik dit moet plaatsen op basis van het twitter account / CDA zelf en de kranten.
Is er een lid die CDA lid is en hier bij was en fatsoenlijk kan uitleggen hoe dit 100% duidelijk kan aangegeven hoe dit echt in zijn werk gaat?
600 mensen maar? lekkere participatie van de 40.000 ledenJouw voorstelling klopt. Ik weet niet precies hoeveel mensen meegestemd hebben, maar zaterdag deden er 600 leden mee. Vrijdag waren er 5 deelsessies waar je uit kon kiezen. Op vrijdag zijn er over het algemeen minder deelnemers. Je kunt dus aannemen dat er zeker niet meer dan 100 mensen in die deelsessie hebben gezeten.
Op de zaterdag zou er dus door 600 mensen gestemd worden, en dan kan die 54% inderdaad zomaar anders uitvallen. Zo was er een amendement op vrijdag in meerderheid aangenomen, maar werd deze op zaterdag door 81% van de leden weggestemd.
600 mensen maar? lekkere participatie van de 40.000 leden![]()
600 mensen maar? lekkere participatie van de 40.000 leden![]()
@Pointer het klopt helemaal 2/3 moet stemmen wil het amendement te laten slagen en aangenomen wordt. Wordt dat het niet en maar 54% steun krijgt gaat het naar de plenaire vergadering.
Echter begint het stemmen bij een plenaire vergadering opnieuw omdat hier meer leden bij zijn, in tegenstelling van vrijdag.
Stemt het weer 54% op het laatste congres waar we hoopvol staan af te wachten is er nog niks aan de hand. Want ook hier moet 2/3 stemmen. Lukt dat niet dan kan er 2 dingen gebeuren 1 of ze nemen het vooralsnog aan 2 ze kunnen het amendement verwerpen. Zowel bij optie 1 als optie 2 zal geen vergadering plaats vinden wat te doen ermee. Stemmen ze en 2/3 is niet behaald verwacht ik optie 2 verwerping omdat het als negatief preadvies aan is geschreven door het CDA.
Zolang 2/3 Van de stemmen niet wordt gehaald is er feitelijk niks aan de hand want wordt er 51% gestemd voor een verbod is het nog aan het CDA wat te doen, aannemen of verwerpen.
Voor als nog is voorlopig het amendement niet aangenomen en is het wachten op het congres wat op een andere dag zou plaats vinden.
Volgens mij gold die 2/3 alleen voor de eerste stemronde. plenaire sessie was gewoon 51%@Pointer het klopt helemaal 2/3 moet stemmen wil het amendement te laten slagen en aangenomen wordt. Wordt dat het niet en maar 54% steun krijgt gaat het naar de plenaire vergadering.
Echter begint het stemmen bij een plenaire vergadering opnieuw omdat hier meer leden bij zijn, in tegenstelling van vrijdag.
Stemt het weer 54% op het laatste congres waar we hoopvol staan af te wachten is er nog niks aan de hand. Want ook hier moet 2/3 stemmen. Lukt dat niet dan kan er 2 dingen gebeuren 1 of ze nemen het vooralsnog aan 2 ze kunnen het amendement verwerpen. Zowel bij optie 1 als optie 2 zal geen vergadering plaats vinden wat te doen ermee. Stemmen ze en 2/3 is niet behaald verwacht ik optie 2 verwerping omdat het als negatief preadvies aan is geschreven door het CDA.
Zolang 2/3 Van de stemmen niet wordt gehaald is er feitelijk niks aan de hand want wordt er 51% gestemd voor een verbod is het nog aan het CDA wat te doen, aannemen of verwerpen.
Voor als nog is voorlopig het amendement niet aangenomen en is het wachten op het congres wat op een andere dag zou plaats vinden.