Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wacht nog op de 11 uur runs, daarna laat ik het aan de goden over en moeten we misschien met zijn allen het weer loslaten en genieten!:yes:

Rondom de jaarwisseling is er in alle uitvoer een sterk signaal voor mist. Opvallend is een mist-vrije zone boven het midden, die waarschijnlijk wordt veroorzaakt door menging met drogere lucht boven de inversie in de zuidoostelijke stroming ten zuiden van de rugas. Uiteraard zit het aerosol van de jaarwisseling niet in de modellen, dus het zicht zal, wanneer de condities gunstig zijn (geen gesloten wolkendek) veel slechter worden dan in de uitvoer.

Zicht:
De mist die zich ten noorden van het front vormt zorgt voor een onzekerheid, in de div. Harmonie uitvoer lost deze dinsdag overdag niet meer op. Uit ervaring blijkt dat in de div. Harmonie modellen mist lang blijft hangen. Voor het zicht rond de jaarwisseling zijn formulieren ingevuld. De kans op mist met <10 m zicht is ongeveer 30%. De voorwaarden voor zicht van minder dan 10 m zijn vooral in het noorden gunstig, maar de aanwezigheid van bewolking maakt de verwachting nog onzeker. Daar waar geen hogere bewolking is, zal zich zeer dichte mist vormen met een zicht van minder dan 50 m. Reeds aanwezige mist zal dichter worden (zichtverslechtering). Uiteraard zijn er grote lokale verschillen, zeker als er maar weinig wind is (in de rugas). De zone met beter zicht ten zuiden van de rugas is niet heel realistisch, belangrijk is wel de hoeveelheid beschikbaar vocht aan het einde van de middag en de wind op geringe hoogte (menging met drogere lucht boven de inversie)

https://www.knmi.nl/nederland-nu/we...verwachtingen/extra/guidance-modelbeoordeling

Vraagje aan de meteo boys: ik zit in Almere, en dat is vaak een uitzondering op de regel. Ten westen van ons de randstad, en om ons heen wat water. Heeft dat ook nog invloed op deze voorspellingen?

Gatverdamme wat spannend allemaal.... niet alleen qua vuurwerk maar ook qua werk en thuis, moet morgen werken tot 23.15 uur, daarna half uur rijden naar huis, lukt het überhaupt om, om 0.00 uur thuis te zijn, om wat vuurwerk de lucht in te schieten? I hold my fingers crossed!!

Hier ook grootste en meeste producten ooit en ziet het er allemaal weer ruk uit nou jaag 18.00 wel meer de lucht in dan de planning was en als het 12 uur echt zo slecht is knal ik alleen de finale de lucht in en gaat de rest lekker een jaartje drogen helaas:mad: hope for the best!!! Ik zit regio Arnhem, fijne jaarwisseling allemaal vast want ik ben morgen druk hahah:holland:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan