[FF-20MIX] Silbertürme - Silver Fountains F1

Leuke fonteintjes maar nou niet om ze "normaal" te stoken... Zijn al kut om neer te zetten vanwege hun formaat maar het effectje is wel leuk

002.jpg
Met een speedboor gaten geboord in een houten balk werkte prima.
Ook de Bengalfeuer Mix pasten hier perfect in.

Ik had 3 doosjes en ze hebben het alle 3 goed gedaan!
heb ze een goede 2 weken laten drogen op de vloerverwarming.

Top spul!

Dit waren echt hele goede cat 1 fonteinen. Ik had ze eerder in december al getest en was toen al onder de indruk. Erg klein van formaat, maar de uitwerking is er zeker niet minder door. Afwerking is ook bij dit Funke artikel wederom subliem. Prachtig doosje, schitterend label en het lontje is weer netjes vastgeplakt. Ook een pluspunt dat er op het doosje standaard al een NL beschrijving staat. Zilver fonteinen blijven altijd mooi om te zien, maar de groene en rode basis van Bengaals vuur zijn wat mij betreft echt een mooie toevoeging en tillen dit artikel naar een hoger niveau. Het weer was ook wel perfect om in alle rust te kunnen genieten van fonteinen.

Heb er ook nog een paar op een paaltje of statief gezet, waardoor ze 1-1,5 meter van de grond stonden en dan met 2 of meer tegelijk gaf dat toch wel een heel mooi beeld. Ik hoop dat deze de komende jaren nog te koop zullen zijn in NL, want dan naam ik sowieso elk jaar 1 of 2 doosjes mee. Wel viel me op dat over het algemeen de groene variant net wat beter presteert dan de rode. De groene kwam in veel gevallen net wat hoger en was ook iets voller.

Zou ook leuk zijn als Funke een soort Silbertürme Mix op de markt zou brengen, waarbij het dan uiteraard om zilver fonteinen gaat, maar dan met nog meer kleuren als basis (blauw, geel, paars etc.).

Screenshot_20210102-210953_Video Player.jpg

Screenshot_20210103-190704_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-190824_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-190904_Gallery.jpg

Screenshot_20210102-201328_Video Player.jpg

Screenshot_20210103-185858_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-185909_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-185923_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-185942_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-190037_Gallery.jpg

Screenshot_20210103-190049_Gallery.jpg

Deze fonteinen zijn voor Cat. 1 begrippen zeer goed inderdaad. Kwamen nog aardig hoog. De groene en rode vlam zijn een leuke toevoeging.

Projectje V for Victory met Funke Silbertürme 32 stuks! Fireworks Victory Now!

Jammer dat ik zo moet stellen, maar die 'groenen' doen het wel stukken beter!

Wat een verschil tussen de groene en rode variant zeg. Die groene is dikke prima, maar de rode is simpel weg slecht.

Ik moet zeggen dat mij het verschil niet is opgevallen. Ik vond ze gelijkwaardig aan elkaar, gewoon erg goed.

Ik zag zojuist deze video voorbij komen:

Ten eerste, gaaf dat er ook een cat. 2 versie is van deze fonteinen!
Wat met echter ook opviel was dit stukje in de beschrijving van de video:
The red version is better than the green one, because the sparks burn longer and the shape of the effect is more wide; the composition of the green flame seems to be burning to hot, burning many silver sparks already inside the tube, at least this is my theory

En dat terwijl van de kleinere Silberturme juist de groene weer beter is. Zouden dit dan toch net andere zilveren vonken zijn? Of zou de theorie van Funke niet kloppen?

Back
Bovenaan