Vuurwerk uit de oude doos

Het bekende fonteintje met eindknal :tongue2:

Flowershots werden los verkocht of in een doosje van 10/12 stuks,
in de meeste sier/meterpakketjes zaten ze er ook in

phoca_thumb_l_flowershot_1.jpg

Kleine, lichtroze grondbloemetjes genaamd: Magic Lily, met het label 'West Lake Brand'. Mij niet echt bekend moet ik toegeven.

Laatst bewerkt:
Hierbij weer een aantal 'oude' grondbloemen. Wat vond ik dat in mijn jeugd toch fascinerend. Echt geweldig hoe ze al zoemend/brommend over de tegels stuiterden. Destijds hadden we altijd de rode doosjes van Schuurmans en/of de Flower Charms. Wat een tijd! Ook de oranje en groene uit het Ego Tripper pakket mogen er wat mij betreft zeker zijn. De Spinning Salvo en de roze variant zijn dummies, maar zien er natuurlijk geweldig ook qua design. Echte pareltjes.

Screenshot_20201018-100312_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100328_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100403_Gallery.jpg

Screenshot_20201018-100421_Gallery.jpg

Nice, en gewoon de zware varianten he, Cat 2!

Hierbij weer een aantal 'oude' grondbloemen. Wat vond ik dat in mijn jeugd toch fascinerend. Echt geweldig hoe ze al zoemend/brommend over de tegels stuiterden. Destijds hadden we altijd de rode doosjes van Schuurmans en/of de Flower Charms. Wat een tijd! Ook de oranje en groene uit het Ego Tripper pakket mogen er wat mij betreft zeker zijn. De Spinning Salvo en de roze variant zijn dummies, maar zien er natuurlijk geweldig ook qua design. Echte pareltjes.

Bekijk bijlage 59371

Bekijk bijlage 59372

Bekijk bijlage 59374

Bekijk bijlage 59375

Volgens mij zijn alle grindbloemen eigenlijk cat. F1. Er mag 5 gram nem gebruikt worden en daar komt geen enkele soort aan. Wel jammer dat een deel met F2 is gelabeld waardoor ze ineens illegaal zijn dit jaar.

Zijn die Cat 2 grondbloemen van Bkv echt beter? Kwam tot de ontdekking dat ik daar ook nog een doosje van heb. En nog wat andere leuke dingetjes:wink:

IMG_6354.jpg

IMG_6303.jpg

IMG_6304.jpg

IMG_6305.jpg

En wat grotere.

IMG_6351.jpg

Wat Fluitspul.

IMG_6349.jpg

En een Bkv Happiness.

IMG_6341.jpg

Bijlagen

• IMG_6386.jpg
    IMG_6386.jpg
    127 KB · Weergaven: 1
Ook daar zit weer leuk spul tussen! Gaaf die oude knallers en dat mega knalpakket.

@pyrofan#1, super die BKV grondbloemen. De Spinning Salvo werd uiteindelijk de favoriet!

Wat deden die Broekhoff Spinning Salvo's? Had vroeger geen Broekhoff dealer in de buurt ten tijde van die grondbloemen en kon er dus ook niet aan komen.

Trouwens, is er iemand die zich die "mini" Astronauten/ShiShing Crackers herinnert? Iets kleiner dan normaal formaat. Volgens mij per 5 verpakt of zo in dat rode crêpe- papier met een kleine NL gebruiksaanwijzing erop geplakt. Misschien is het wel het setje dat te zien is op de laatste foto op deze zijde van Happiness.

Dat is een pakje van S.E. Fireworks. Wie kent deze niet.
Heb wel wat van dit soort pakjes met 5 stuks met beschrijving in groen wit.

Back
Bovenaan