[FCG-B20A] Kugelblitz Kal. A Silber - Cat. 1

Ik heb ze met aardig wat knetter producten vergeleken. Maar de Kugelblitz komt het beste uit de verf hoor. Wat een geknetter. Ook mooie gouden sterren die er vanaf komen, prachtig productje.

Gisteravond wat Cat. 1 getest, waaronder meerdere cat. 1 artikelen van Funke. Allereerst al volop genoten tijdens het uitpakken van deze geweldige crackling ballen. Het is al vaker gezegd, maar wat een schitterende labels/verpakkingen maakt Funke. Ook dit is weer echt een kunstwerkje en persoonlijk één van mijn favorieten. Daarnaast zijn ook de crackling ballen zelf echt voortreffelijk afgewerkt. Mooi lang lont en gevuld met 'ouderwetse crackling balletjes'. Kortom dat uitpakken was al een genietmomentje op zich. Het afsteken was dat zeker ook. Ik voelde mij weer even het kleine mannetje van een jaar of 12 oud, die heerlijk aan het genieten was van crackling ballen zoals crackling ballen ook horen te zijn. Balletjes ploppen mooi open en vervolgens vormt zich een vrij groot crackling boeket op de grond met heerlijk harde/agressieve crackling. Daarna nog een knetterbal van de Aldi afgestoken, maar dat mag niet eens in de schaduw staan van dit product. Wat een verschil. Heb blijft natuurlijk een artikel uit de categorie klein spul, maar aangezien de afwerking en de kwaliteit zo hoog ligt kan ik hier echt van genieten.

Mooi omschreven Jordi. Zijn allemaal stuk voor stuk mooie producten.

Ik kan inmiddels ook een review geven.

Vandaag heb ik het enige doosje wat ik hiervan heb aangeschaft, kunnen testen. Ze vielen mij vies tegen! Gelukkig had ik maar één doosje. Die 2,50 die ik betaald heb, was het absoluut niet waard. Die van mij waren veel magerder dan op het filmpje van Jordi hierboven. Er kwamen twintig vonken uit elke bal, maar slecht tien knetters. Stelde echt niet veel voor. Een teleurstelling voor mij.

Zo simpel ligt het niet. Ik heb vanavond met een paar stookmaten tientallen soorten cat. 1 vuurwerk afgestoken. Allerlei knetterlinten, crackling fonteinen, etc. Natte ondergrond is een nep argument om slecht vuurwerk te bagatelliseren :p

EN:
FCG-B20A
"Kugelblitz Kal. A Silber", Crackling balls with silver sparks, 2g NEC, CE Category F1

Crackling balls with silver sparks crackling stars inside, 6 pieces per pack, 12 packs per display box.

Here can be seen our attempt of the classic small crackling balls in category F1.
Sadly nowadays, most companies use pressed crackling comets inside the plastic balls, and no losen crackling stars wrapped into paper anymore, because like this it´s much faster and cheaper in production. But also, because of this the item doesn´t really make sense anymore, because it is typical for real crackling balls to throw out all the crackling stars at once, whereas the the pressed crackling comets burn within 1-2 seconds and just eject some crackling microstars. Also these pressed comets don´t even need the plastic balls around, but could also be sold without it, which makes the whole thing especially unnecessary.
Anyways, our "Kugelblitz" are still filled the traditional way with losen crackling stars. The effect is also quite fine, but ofcourse we had to reduce the sound a little for category F1 and use more fine titanium for shorter flying sparks. Also I have the feeling, that the factory mixed some stars without titanium sparks amongst the crackling stars in order to save money, but I only noticed it a few days ago while shooting the item again (a few delayed crackling stars didn´t have sparks), so I learned a new trick of the factories once more which I need to pay attention to..
Attention! On wet surface, many of the crackling stars stop burning / don´t function, so make sure to use the item on dry surface only!
https://m.youtube.com/watch?v=3wuPlQQSNmk

Wordt zuinig ermee zijn met dit natte weer en wachten op een zomer stook sessie :cool:

Ik heb er gister ook 2 getest en ik was subiet verliefd. Zelfs op nat betonpaadje een mooi zilver cracklingwolkje, meer dan ik van het formaat verwachtte. En het gooit en rolt zo lekker...en het doosje is zo mooi...en het plopt zo lekker met vertraagd die zilver knetters. Kan me alleen maar verheugen op droge ondergrond om te testen of er echt verschil is.

Laatst bewerkt:
Wat een top dingen zijn dit. Komt een mooie grote wolk vanaf, ook in het natte gras. Ben benieuwd hoe ze er straks in het donker uit zien!

Ga ze zo ook maar eens stoken. Als ik de reacties zo lees hier zijn 't top dingen.
Heb er gelukkig 2 dozen van :handsup:

Prima knetterballen, maar wel voor de adviesprijs van 0,99 i.p.v. de 1,99 die ik moest betalen, dat is het niet waard naar mijn mening.

Ook nog getest tegelijk met een ander merk, maar vond het verschil niet enorm ofzo, kan je beter de bulkdeals halen en voor massa gaan.

Volgens jaar maar wat van in Duitsland scoren, daar zijn ze sowieso goedkoper.

Was na 2 pakjes al uitgekeken op die dingen, had een doosje van 12 dus heb nog 5 jaar voldoende hehe.

Ik vond het erg leuke dingen eigenlijk! Je zult je er inderdaad geen uren mee vermaken maar een op z'n tijd was lachen. Ze hadden een best grote wolk naar mijn idee en ze zijn goed stevig en overleven een hardere landing. Tsja, achteraf is het wel plastic dopjes uit de tuin vissen maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Ik vond ze wel goed gaan, het is alleen wel dat ik er vrij snel op uit was gekeken.
De kids hebben zich er goed mee vermaakt en ook hier is er wat over voor volgend jaar

Ook nog getest tegelijk met een ander merk, maar vond het verschil niet enorm ofzo, kan je beter de bulkdeals halen en voor massa gaan.
Ook hier weer dst Hollandse "voor dubbeltje op eerste rang" praat dat juist in het verleden het klein vuurwerk de das om heeft gedaan...

Back
Bovenaan