Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk vanaf afgelopen weekend is er een zeker onrust ontstaan in ons dorp, en gaat het goed los. Dinsdag ook al veel overdag en in de avond. Regelmatig ook gewoon cobra's overdag. Vanmiddag stonden er hier in de straat, en ik woon in het centrum, ook wat gastjes te stoken. Ook gewoon thunderkings. Dit was voorgaande jaren veel sporadischer, ook die cobra's. Ik merk dat het ongenoegen groter wordt.

Vind het hier juist wat rustiger dan een aantal weken geleden. Stilte voor de storm ?

Hier geregeld knallen en cakes te horen. Lijkt wel of het sinds maandag is toegenomen. Elke avond hoor ik nu diverse keren wel wat de lucht in gaan. Van cat1 in de achtertuin tot cakes, soms een compoundje, (zware) knallers en (soms) shells. Alles komt hier wel voorbij. Over twee weken is het hier niet stil, die illusie heb ik al lang niet meer.

Nu de scholen dicht zijn, is er meer te horen en veel cat 1 dmv dat de Aldi is gestart met verkopen van hun cat 1 :) van de week nog een leuk blokje gezien + hoor bijna elke dag wel een paar diepe doffe knallen.

Vind het hier juist wat rustiger dan een aantal weken geleden. Stilte voor de storm ?

Daar was gister avond dan weer totaal niets van te merken. Erg veel dikken knallen gehoord en om 00:00 ging er ergen een dik blok de lucht in. Lag in bed, maar aan de burst te horen een prof blok, bleef maar door gaan.

Echt grote blokken heb ik nog niet gehoord hier, wel eens wat shells wat verder weg. Lijkt haast minder dan vorig jaar. Ben benieuwd naar oudjaar!

Hier in het centrum van Amsterdam hoor ik geregeld vuurwerk. Ondanks dat ik op 5 hoog woon nog maar weinig kunnen spotten. Gisteren was er iemand die rond de klok van 18u een volledige show weggaf, helaas zag ik alleen de flitsen in de lucht, achter een groot gebouw.

Was onrustig sinds gisteravond. Veel knalvuurwerk, doffe dreunen ook soms. Weinig sier vooralsnog. Prachtig sfeertje. Liep met een glimlach de hond uit te laten gisteravond laat :).

Hier in de buurt van Zwolle, ik denk zelf in Hattem, gisterenavond continu zware dreunen van Carbid :p

Machtig mooi die zware dreunen, kan geen vuurwerk tegenop :handsup:

Het was weer gezellig in de Waterwijk (Lelystad), blij dat ik hier alleen maar werk en niet woon. Jochies van nog geen 12 die om 23.00 nog met allerhande zware knallers lopen te gooien. Neuj, vuurwerk is het probleem, niet opvoeden of handhaven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan